Gå til innhold

Tror leiligheten er hjemsøkt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke spøkelser i leiligheten deres, dere har bare sett for mye på åndenes makt. Det er fort gjort å glemme at en har åpnet dører og vinduer. Hvor ofte har du ikke lurt på om du faktisk skrudde av komfyren eller ikke? Hjernen er ikke perfekt, og om en tror på spøkelser så kan en fort begynne å forklare "uforklarlige" hendelser med spøkelser i stedet for å bare trekke på skuldrene og konstatere at en har glemt å lukke døren?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det har heller aldri blitt avkreftet. Hvordan forklarer du det de opplever? Skal de "slå seg til ro" med dine ord mens merkelige og rare ting skjer?

Tror du på enhjørninger, Tor og Odin, Zevs, Ares, Frøya, julenissen, alver, troll, dodraugen, nøkken og harelabber også? Er man skyldig frem til det motsatte er bevist.

Jeg tror bildet på mobiltelefonen og at det hadde en naturlig forklaring, beviser hvor enkle forklaringene på alle de andre tingene som de ikke har gjort. Folk glemmer ting, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for et kamera på de stedene der det har "skjedd" noe(mot vinduet, soverommet, gangen, stua o.l) Hadde vært interessant å sett.

Selv tror jeg ikke det er mulig, og får på følelsen at disse "Ådnenes makt" er regisatt som en vanlig spøkelsesfilm. Men når sånt kommer opp igjen å igjen så endres synet på saken. Men ingenting slår RAW film rett fra kameraet.

Lenke til kommentar

Interessant topic, må følgast med på då eg likar alt 'sånt' :)

Ein ting; når det gjeldt mobilbildet, så kan det jo vere eit resultat av søvngjengeri? Det har hendt fleire gonger at eg har våkna og sett at ting står i total uorden, berre for å hugsa den veldig livaktige draumen eg hadde natta før.

Lenke til kommentar

Min personlige mening om "hjemsøkt" er at det hele er psykisk. Utenom det, mener jeg at slike "praktiske" ting som skjer, at dører er åpne osv. er gjort av folk/dyr/lufttrykk osv. som "lever"/er i vår virkelige verden. Altså at alt har en forklaring. Dog respekterer jeg de som har en annen mening :)

Lenke til kommentar
Det er aldri blitt påvist noe slikt som spøkelser og at noe kan være hjemsøkt. Jeg tror nok du kan slå deg til ro med at det ikke er noe skummelt i leiligheten. :)

Leste dette en gang:

Rumensk politi har avsluttet etterforskningen etter at flere hus ble vandalisert. Årsaken er at politiet mener gjerningsmennene er fra det hinsidige.

Familier i den lille byen Lilieci meldte fra til politiet om knuste vinduer, sykler som ble kastet rundt i luften, forskjellige objekter som flyttet på seg og stearinlys som slukket av seg selv - uten vind.

...

- Kopper fløy rundt i huset, og stearinlysene jeg tente slukket så snart fyrstikken var borte fra veken, selv om det ikke var noe trekk i huset, sier hun.

Da innbyggerne klaget til politiet over at de var hjemsøkt, ble de bare ledd av.

Men etter at politiet selv har sett slike hendelser med sine egne øyne, har de nå levert sin rapport og konkludert med at spøkelser er skyld i ulykkene.

...

Hentet fra nettavisen

Virker helt sprøtt!

Endret av audun0197
Lenke til kommentar
Det var snakk om mer enn dette. Og det var snakk om dører og vinduer som ingen av dem hadde rørt. Hvorfor ignorerer du så totalt i det som sies i første post?

Ja for dette vet jo du alt om. Du har kanskje video overvåket huset deres over lengre tid og kan med 100% sikkerhet si at ingen av dem har rørt terrassedøra og vinduet på det aktuelle tidspunktet? Btw, er du klar over at den menneskelige hukommelse ikke er perfekt?

Ellers kan jo hendelsene forklares ved at det er Gud eller djevelen som står, noen har gått i søvne eller kanskje husnisser, fantasi dverger og alver bor i huset. Det kan IKKE forklares ved at de har glemt at de har åpnet døren eller at de har hatt en gjest som åpnet vinduet.

Det er faktisk lov å være rasjonell og det er ingen grunn til å konstruere en ide om at huset man bor i er hjemmsøkt av onde ånder.

Når vi først snakker om onde ånder(også kalt demoner) så viser vitenskapelige studier at de har en stygg tendens til å gå inn for å plage og i noen tilfeller til og med skade mennesker. Med en baby i huset så hadde jeg ikke sovet trygt og ville trolig flyttet på meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...