Gå til innhold

Tror leiligheten er hjemsøkt

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Hei,

Dama mi er overbevist om at leiligheten vi bor i er hjemsøkt.

Jeg er mer av typen som tror på logiske forklaringer. Men jeg skal innrømme at det har vært noen merkelige hendelser siden vi flyttet inn:

- En gang var terrassedøra ulåst på morgenen, og stod på gløtt. Dette enda vi ikke hadde vært ute på terrassen dagen i forveien og vi alltid er nøye med å låse den døra siden vi bor på bakkeplan.

- En annen gang var ett vindu i stuen som vi aldri åpner på gløtt. Ingen av oss kan huske å ha åpnet det. Vi har aldri brukt det vinduet for å lufte så lenge vi har bodd i leiligheten.

- Vanndispenseren på gnager-buret er festet med 2 låsemekanismer til gitteret og sitter såpass godt fast at man må åpne de før man kan rikke på flasken. Plutselig en kveld landet den med ett smell ca 3 meter bort i gangen. Klarer ikke helt å forklare det.

- Samboeren min satt oppe sent en kveld, jeg sov på ett annet rom. Hun hadde døra på gløtt og det var mørkt i gangen. Plutselig ser hun konturene/skyggen av en lav og feit mann, som ser på henne. Han står der i 1-2 sekunder og forsvinner plutselig i løse luften.

- Vi har begge merket ett "nærvær" på soverommet. Selv om jeg ikke tror på slik må jeg innrømme at jeg også har merket det. Det er akkurat som om noen beveger seg hvileløst frem og tilbake ved fotenden av sengen og skaper uro i rommet. Dette har vi merket flere ganger, som oftest når vi sover alene på soverommet. Jeg merket det en gang hun var i oslo, før hun hadde nevnt for meg at hun også hadde merket det. Plutselig forsvinner følelsen, og det blir rolig igjen.

- Vi har stadig opplevd at lys, radio, uroen over sengen til baby, andre barneleker, plutselig slår seg på av seg selv.

Og disse to tror jeg egentlig har helt naturlige forklaringer, men tar de med likevel:

- Bikja vår har iblandt begynt å bjeffe mot gangen, og knurre flere ganger. Uten grunn. Jeg har hele tiden trodd hun har hørt noen i korridoren utenfor.

- Babyen vår kan plutselig stirre ut i løse luften, og plutselig begynner hun å le og smile, akkurat som hun gjør når vi dikker henne.

Jeg er veldig skeptisk. Tror egentlig alt enten kan forklares eller at hodene våre spiller oss ett puss. Men vil vite hva dere tror. Trenger vi husrensing? :p

Hadde jeg opplevd dette, ville jeg byttet alle låser til huset ihvertfall. Har aldri opplevd spøkelser/gjenferd selv. Er jeg unormalt normal, jeg da?

Kunne dere latt noen lik meg (men ikke akkurat meg da), som er unormalt normale overnatte en del netter for å se om disse også opplever det samme som dere? Høres guffent ut ihvertfall, det dere opplever.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

I huset jeg er vokst opp i så skjedde det ganske ofte slike merkelig ting. Eldste delen av huset er fra 1850 og resten ble bygget opp sånn innimellom. :wee:

Opplevde blant annet at en eske med skruer og spiker ble slengt fra en hylle og inn i veggen på andre siden av rommet. Vil anta at esken veide rundt 10 kg, og jeg aner ikke hvordan det gikk til.

Var alene hjemme den kvelden dette skjedde og jeg gikk opp på rommet for å finne ut hva det var. La skruene og spikerne i esken igjen, og satte esken på plass i hylla. Gikk ned i stua igjen, og etter et par minutter så hørte jeg et sabla bråk - igjen.

Gikk opp på rommet for å sjekke, og der var esken slengt i veggen gitt.

En annen gang så stod jeg på kjøkkenet med 5 av bikkjene mine da alle plutselig fikk panikk og løp inn på stua, der de lå trengt opp i et hjørne.

Har også hørt lyder etter at jeg har lagt meg, blant annet knirking opp trappa, og i retning soverommet mitt. Det slutter med et stønn "uhhhhhhhhh" rett utenfor soveromsdøra og jeg hørte ikke noe mer.

Ellers så bodde jeg i et hus fra 1735 for ca et år siden, og der våknet jeg av en intens tramping på loftet og ned trappa. Jeg har på 6 vekkeklokker og våkner ikke av det, så det sier seg selv at det bråkte rimelig greit.

Aner fortsatt ikke hva det var for noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 11 måneder senere...
  • 1 år senere...

Denne tråden bumpes jo hvert år tydeligvis, jeg skal ikke ødelegge tradisjonen :p

Fant denne også i en signatur og det virker interessant.

Beklager å si det, vet at tråden er fire år gammel men shit au som vi sier i Hønefoss :p

Dessverre, mest logiske forklaring for min del er at TS troller (skal ikke anklage noen for noe, sier bare hva som er mest logisk), når man VET at slike emner som dette bringer fram heite debatter.

Det er mulig at historiene ikke er annet enn oppdiktet og at bildet simpelthen bare er bevisst tatt med en mobil i nattmodus for å skape et spooky bilde.

Beklager TS, men dette er den mest logiske forklaring for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Installer overvåkingskamera, enkelt som det. Så ser du om det ikke er noen tullinger som driver å tuller med dere.

Morsomt at jeg fant denne tråden når jeg satt å så på The Collector... :-P

Lenke til kommentar

Installer overvåkingskamera, enkelt som det. Så ser du om det ikke er noen tullinger som driver å tuller med dere.

Morsomt at jeg fant denne tråden når jeg satt å så på The Collector... :-P

Det rare er at det virker som om TS ikke lenger er aktiv på forumet lenger. Tror nok at det er en som køddet med forumbrukerene, dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det rare er at det virker som om TS ikke lenger er aktiv på forumet lenger. Tror nok at det er en som køddet med forumbrukerene, dessverre.

Kjipt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ønsker ikke noen noe vondt, men hadde faktisk vært litt gøy om det hadde vært spøkelser/noen som kom inn. :p

Jo, absolutt. Men å lyve på en slik måte, å trolle folk er bare så barnslig.. :(

Lenke til kommentar

Jo, absolutt. Men å lyve på en slik måte, å trolle folk er bare så barnslig.. :(

Jeg er enig. Skal ikke garantere noe, men det er mer sannsynlig at han troller enn noe av det andre som er foreslått som løsninger på problemene, sånn som magnetfelt, baby som tar bilde av seg selv kl 4 på natten (!) osv.

Kanskje hans mål var bare å trolle fram en flamewar, troende vs ikke-troende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg er enig. Skal ikke garantere noe, men det er mer sannsynlig at han troller enn noe av det andre som er foreslått som løsninger på problemene, sånn som magnetfelt, baby som tar bilde av seg selv kl 4 på natten (!) osv.

Kanskje hans mål var bare å trolle fram en flamewar, troende vs ikke-troende.

Helt idiotisk.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...