Gå til innhold

Tror leiligheten er hjemsøkt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tyngdekraften.

Vi kan måle krefter og akselerasjon :roll: .

Det du også forventer er at når du slipper et objekt så faller det mot bakken. Om du en dag hadde sluppet objektet og det ikke hadde falt mot bakken, men derimot svevd oppover (la oss se bort ifra oppdrift siden det ødelegger hele poenget), ville du da slutta å "tro på tyngdekraften" og sagt at vitenskapen tok feil når det postuleres at et objekt faller mot bakken når det slipper (igjen, ignorer oppdriften)?

Lenke til kommentar
Jeg tror helt ærlig at det finnes ikke-åndelige energier i vårt daglige liv, som vi ikke enda kan måle vitenskapelig eller dra nytte av på noe vis. Men som likevel kan innvirke og manipulere fysiske objekter. Og på noen steder er energiene sterkere og "merkelige" ting skjer oftere.

 

Umm... Vennligst forklar hvordan noe kan ha en effekt på andre objekter, men IKKE kunne måles eller observeres?

 

Dette er min rasjonelle forklaring på hvordan saker og ting plutselig kan flytte seg og dette ned her og der, uten at det fysisk sett skulle vært mulig. Hvordan forklarer du det da? Menneskene har kommet langt i utviklingen iløpet av det 19. århundre. Men det er fortsatt veldig mye vi mangler svar på. Du må ha ett åpent sinn, og akseptere at det fortsatt kan være mye mellom himmel og jord vi ikke har kartlagt vitenskapelig.

 

Jeg har også funnet litt mer info om det jeg pratet om tidligere i tråden. Elektromagnetiske felt som kan oppstå i naturen. Og det har vistnok blitt bevist at disse feltene kan både få folk til å oppleve ett "nærvær" og få oss til å hallisunere fordi det påvirker hjernen vår på den måten. På flere steder der personer har opplevd "paranormale" hendelser har disse elektromagnetiske feltene vært sterkere enn vanlig. Ofte skapes det langt nede i jorden og stråler opp via mikroskopiske sprekker i fjell og berg.

Michael Persinger, Professor of Psychology at Laurentian University, Ontario, Canada, has a theory regarding EMF. His theory, which he presents in a chapter in the book Hauntings and Poltergeists (McFarland &Co, 2001), is that the sensation commonly described as “having a paranormal experience” is merely a side effect of both sides of our brain trying to work together. Simplified, the idea goes like this: When the right hemisphere of the brain, the side associated with emotion, is stimulated in a particular part of the cerebral region, and then the left hemisphere, the language side, is called upon to make sense of these stimulations, the mind generates a “sense of presence.” Dr. Persinger believes such cerebral “fritzing” is responsible for almost anything we might describe as paranormal such as apparitions, ghost lights, poltergeist activity and so on. Experimental subjects who were exposed to a specific series of pulses from TMS (transcranial magnetic stimulation) described feeling an invisible presence near them or feeling connected to the whole world.

 

Jeg så ett program på Discovery der de plasserte en testperson i ett mørkt rom. Når han kom ut hadde han ikke merket noen ting. Så ble han plassert der igjen, og utsatt for strålingen det her er snakk om. Når han da kom ut fortalte han at han hadde følt at han ikke var alene i rommet og han hadde blitt nervøs. De gjorde det samme med en hund, når de skrudde på maskinen reiste nakkehårene seg og den begynte å bjeffe. Veldig interessant.

Lenke til kommentar
Jeg trenger ikke å prøve en gang til, det er du som må bruke hjernen en ekstra gang.

 

 

Å si at vi ikke kan måle eller observere tyngdekraften er en pussig påstand... En lbegrunnelse hadde nok vært på sin plass

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gravity

 

Sånn. Punktum finale. Nå legger vi den ballen død og diskuterer heller hva som skaper merkelige hendelser i min leilighet :!:

Lenke til kommentar
Jeg trenger ikke å prøve en gang til, det er du som må bruke hjernen en ekstra gang.

 

 

Å si at vi ikke kan måle eller observere tyngdekraften er en pussig påstand... En lbegrunnelse hadde nok vært på sin plass

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gravity

 

Sånn. Punktum finale. Nå legger vi den ballen død og diskuterer heller hva som skaper merkelige hendelser i min leilighet :!:

 

Det vet vi ikke, fordi vi ikke har observert hendelsene nøye.

 

Morsomt faktum:

Det er mye flere overnaturlige hendelser om natten (det meste videomateriale som finnes på emnet er om natten), når det er mye vanskeligere å observere hendelser nøyaktig. Rart ikke sant?

Lenke til kommentar
Jeg trenger ikke å prøve en gang til, det er du som må bruke hjernen en ekstra gang.

 

 

Å si at vi ikke kan måle eller observere tyngdekraften er en pussig påstand... En lbegrunnelse hadde nok vært på sin plass

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gravity

 

Sånn. Punktum finale. Nå legger vi den ballen død og diskuterer heller hva som skaper merkelige hendelser i min leilighet :!:

 

Det vet vi ikke, fordi vi ikke har observert hendelsene nøye.

 

Morsomt faktum:

Det er mye flere overnaturlige hendelser om natten (det meste videomateriale som finnes på emnet er om natten), når det er mye vanskeligere å observere hendelser nøyaktig. Rart ikke sant?

 

Pøh, det er vel ikke rart. Alle vet jo at spøkelsene først kommer i spøkelses-timen... som da er fra kl 12 til 01 på natten. :tease:

Lenke til kommentar
Greit nok at man gjør dagligdakse ting i søvne, men å lukke opp et vindu man aldri pleier å lukke opp?

Åh? Jeg vet ikke med deg, men jeg har fått det for meg at søvngjengere ikke tenker rasjonelt. Jeg har selv gått i søvne, og da hadde jeg kommet meg ned en trapp, inn i et mørkt rom, dukket under døra og lagt meg til å sove i kjelleren, noe jeg aldri ville gjort ellers. Såklart kan jeg skylde på spøkelser :wee: .

 

Dette er min rasjonelle forklaring på hvordan saker og ting plutselig kan flytte seg og dette ned her og der, uten at det fysisk sett skulle vært mulig. Hvordan forklarer du det da? Menneskene har kommet langt i utviklingen iløpet av det 19. århundre. Men det er fortsatt veldig mye vi mangler svar på. Du må ha ett åpent sinn, og akseptere at det fortsatt kan være mye mellom himmel og jord vi ikke har kartlagt vitenskapelig.

Da lurer jeg på hva som skal gjøre ditt tilfelle til et særtilfelle når så mange andre saker av samme karakter har fått logiske og gode forklaringer med de modellene vi har til råds idag.

Er det et ønske om ekstraordinæritet?

 

Pøh, det er vel ikke rart. Alle vet jo at spøkelsene først kommer i spøkelses-timen... som da er fra kl 12 til 01 på natten. :tease:

Fascinerende at de flytter seg med tidssoner og at lyset ikke har mye å si.

 

Det har så klart ingen ting å gjøre med at vår kanskje viktigste sans er sterkt begrenset om natten, som igjen fører til at fantasien fyller inn hullene!

Psssht nei. "En vet hva en så!" :roll: .

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hva som skal gjøre ditt tilfelle til et særtilfelle når så mange andre saker av samme karakter har fått logiske og gode forklaringer med de modellene vi har til råds idag.

Er det et ønske om ekstraordinæritet?

 

Ikke noe. Jeg sier ikke at mitt tilfelle er ett særtilfelle. Jeg har jo funnet logiske forklaringer på alt og slått meg til ro med det jeg :) Dette gjorde jeg lenge før jeg valgte å skrive om det her.

 

Alt jeg gjorde var å hinte om at paranormale krefter var i sving, og folk tok helt av pga det :)

Lenke til kommentar
Pøh, det er vel ikke rart. Alle vet jo at spøkelsene først kommer i spøkelses-timen... som da er fra kl 12 til 01 på natten. :tease:

Fascinerende at de flytter seg med tidssoner og at lyset ikke har mye å si.

 

Fascinerende at du ikke skjønte at det var en spøk :p lol

Lenke til kommentar

Jeg personlig har veldig blandet syn på om det finnes ånder og spøkelser.

Jeg mener egentlig at alt har en naturlig forklaring, og at det overnaturlige da er et begrep på noe som hittil ikke kan forklares vitenskapelig, alstså. For å komme med en helt elendig sammenligning, så trodde jo ikke vikingene at man kunne seile rundt hele jodra uten å komme til en ende? Dette ville jo virke helt teit, for ingen hadde jo bevist det! Men med sattelittbilder av jorda, forståelse av tyngdekraften også vidre, er jo ikke det unaturlig lenger. Hva om man i fremtiden ville finne opp en form for å finne "overnaturlige" ånder, og alle visste om dem, ville de da vært overnaturlige lenger? Jeg tror altså at alt har en naturlig forklaring, men at vi ikke vet om alle de naturlige forklaringene i denne verdenen.

 

 

PS. Er litt vanskelig å forklare, så jeg håper dere forstår poenget, selv med så dårlig forklaring som dette :p

Lenke til kommentar

Jeg er agnostiker og fornekter intet, men spøkelser er ikke noe jeg tror på. Store monstre under havoverflaten eller flygeøgler i tykkeste jungelen er langt mer naturlig. Grunnen er enkel:

Det finnes ikke mennesker på slike steder, de stedene er ikke utforsket, alt mulig kan eksistere der. Men dette avblåser folk(inkl meg). Men spøkelser ser ut til å være noe helt annet, mest trolig fordi folk håper det skal være noe etter døden. Men mtp hvor god utviklet vi er og hvor mye høyteknologiske duppeditter folk har, hvorfor har ingen noen gang filmet et skikkelig bilde av et spøkelse? Folk oppsøker steder det "spøker" med kamera og lydopptaksutstyr, men ingen finner noe som kan overbevise andre enn folk som alt er overbevist om at disse fenomenene er ekte. Så om ting er flyttet på, vinduer åpnet, er det nok heller shabby korttidshukommelse eller en som går i søvne som er problemet.

 

Jeg er veldig nysgjerrig og har derfor sett mye på programmer ala Ghost hunter og Destination truth, og jeg må si folk tror på de underligste ting, tror de ser spøkelser over alt, får spraking til å være spøkelsestale osv. Det er nesten latterlig.

Lenke til kommentar

Fælt så mye folk her inne veit da.

 

 

Jeg har ingen problemer med å tro på det overnaturlige. La oss tenke det slik; det er vel ganske sikkert at det finnes annet liv der ute? Det er ihvertfall noe jeg selv har gjort meg opp en mening på, og jeg er veldig sikker på det. Jeg gidder nemlig ikke å tro den egoistiske tanken at det er bare oss menneskene her på jorda det handler om.

 

På samme måte så tror jeg at det finnes overnaturlige ting. Men såklart, det er med fordel smart å sjekke ut alternative logiske forklaringer på ting før man konkluderer med at det er noe overnaturlig.

 

Angående folk som er skikkelig religiøse, så tenker jeg at siden de ikke klarer å finne noen logisk forklaring på hvorfor vi er her vi er, og hvorfor det er sånn, så velger de den enkle veien: nemlig å tro på at Gud har laget alt.

 

Vanskelig tema dette, da jeg blir religiøs etter siste forklaringa mi. (Og jeg er jo ikke religiøs) Uansett, man taper ihvertfall ikke noe på å tro på noe overnaturlig. Hele opplegget med livet og verden er jo ganske overnaturlig spør du meg, og jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn det vi veit.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...