MKF Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Har 3 maskiner i koblet til samma switch 2 med xp 1 med Vista Begge Maskinene med XP kan få tilgang til kvarandre. Ingen av xp-maskinene kan koble til vista maskinen. Vista-maskinen kan ikkje koble til nokon av XP-maskinene. Fildeling er skrudd på, på vista-maskinen. Har også prøvd med lltd. Forslag? Lenke til kommentar
MKF Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Problemet ligger ikkje i å dele filer/mapper, men at det ikkje går an å koble til denne pcen med datamaskinnavn eller IP, dvs. eg får ikkje kontakt med denne maskinen over nettverket. Lenke til kommentar
Sandland Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 hmm, jeg vil tro at det er forskjellige arbeidsgrupper.. vista pleier vel standard og være WORKGROUP og xp er MSHOME.. Prøvd og gå på "kjør" og skrive inn navnet? Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Bruker du en brannmur? Feks. den innebygde i Vista? Isåfall må du tillate at fildeling slipper gjennom. Lenke til kommentar
dfilanpart Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 hei, jeg hadde samma prøblem før, jeg hadde en pce med vista og 5 med xp. jeg byttet alle pc'ene til WORKGROUP, men da hadde jeg fortstatt et problem som viste seg å være at ip-adressa til de forskjellige pc'ene var for landgt utta verandre.. dette var da bare å fikse på og det funket. Lytte til Lenke til kommentar
MKF Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Har prøvd å skru av alle brannmurer og skifte ip-adresse. Kan prøve og skifte arbeidsgruppe neste gang. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Har du installert LLTD patchen på XP PCene (Link Layer Topology Discovery Responder) Link: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Lenke til kommentar
MKF Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Har også prøvd med lltd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå