ViggU Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Jeg skru på pcen også kommer den ca halveis før det blir svart skjerm.....det bare blinker _ Jeg prøver på nytt og sier at den skal starte fra siste oppsett som fungerte men det samme skjer. Jeg tar ut batteriet i hovedkorte..venter litt prøver på nytt...så roter jeg litt rundt i bios,men jeg vet ikke hva jeg egentligt skulle se etter eller noe..har ikke peiling... Jeg prøver og sette inni XP cd for å formatere,men cden får jo ikke startet...det bare blinker _ som om den vil jeg skal skrive noe men det går ikke heller da... Noen som har noen ideer om hva jeg skal gjøre? EDIT!: Så tok jeg XP CDen i den andre cd rom tingen sant..og da funket det wtf? jaja beklager for alt dette da hvis det funker Skyller på alkoholen god natt MVH: ViggU Endret 22. mai 2009 av ViggU Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ja, sånn kan det gå. Du må passe på å sette CD'en du ønsker å boote i den CD-spilleren som er satt til å boote. Dette høres kanskje litt merkelig (spesielt etter noen halvlitere... ), men slik er det. Denne innstillingen kan som oftest endres i BIOS. Hvordan går det ellers? Har du installert alt på nytt, eller skal du prøve deg med "reparer"-muligheten som den Windows-plata gir deg? Lenke til kommentar
ViggU Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Vell det meste funker..,men pcen sier at jeg bare har en hardisk :S skal jeg bare gå inni bios da også sette den opp liksom? Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Ja, dersom du har to harddisker installert og kun den ene dukker opp, skal vel det være en innstilling i BIOS. Under Standard Settings eller noe sånt, skal du kunne velge hvilke IDE-kanaler PC'en skal søke etter harddisker. Har du SATA-disker finnes det nok noen liknende muligheter. Kan jo også være lurt å sjekke Diskbehandling i Kontrollpanel, kanskje ikke Windows har gitt harddisken en stasjonsbokstav. Du finner Diskbehandling under Administrative Verktøy (under System og vedlikehold, dersom du ikke har klassisk visning) Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå