Gå til innhold

Hvor lange pauser mellom hvert sett?

Anbefalte innlegg

Hey, lurer på hvor lange pauser du bør ha mellom hvert sett. f.eks viss jeg tar 5x5, hvor lange pauser bør jeg ha mellom hvert sett og hver øvelse ??

Er det best med litt lange pauser på f.eks 3 min, eller Starte på et nytt sett etter f.eks 15 sekund, viss jeg klarer det??

Lurer også på hvor lange pauser man bør ha på Ryp programmet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det spørs hva som er målet ditt. Er målet maks styrke burde du ha pause på ca. fem min mellom tunge sett. Er du ute etter muskelvekst lønner det seg med korte pauser.

Er vel mest ute etter muskelvekst... Men jeg holder på med 5X5 nå. er i starten av programmet, og det er egentgli ganske lett med øvelsene siden jer er i starten av programmet, og klarer å utføre 5x5 fint med 15 sek pause mellom hvert sett, bør jeg fortsette med bare 15 sec pasue da?

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt ikke noe farlig å ha korte pauser. Noen øvelser er ikke så tunge og da trenger man ikke så mye pause heller. Man skal ikke ha 3 min eller 5 min pause og følge dette slavisk. Dersom målet først og fremst er styrke burde man ha så lange pauser at man får hentet seg mest mulig inn i fra sett til sett (dog ikke noe MER enn 5 min, da man blir kald etc.). Føler du deg fit for fight etter 1 minutt og du ikke tror du vil bli noe særlig mer utvilt dersom du venter lengre er det bare å kjøre på f.eks.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...