Gå til innhold

Kritikk - Fotografioppgave 10. trinn

Anbefalte innlegg

Hei! Har valgt en oppgave hvor jeg skal fotografere også skal jeg publisere bildene på min egenproduserte webside. Derfor lurer jeg på om jeg kan få litt konstruktiv kritikk, ris og ros på bildene. Gjerne kommenter et spesielt bilde om du føler for det. Ikke alle bildene er like gode, men er fornøyd med en del av dem. Tar gjerne imot kommentarer på oppsett av websiden og, men dette er ikke hovedpoenget. Egentlig er jeg altså mest interessert i kommentarer på hva som er bra, og hva jeg kanskje kunne forbedre. Gjerne om jeg burde redigert noen bilder annerledes, annet utsnitt etc.

(Gjerne ta i betraktning at dette er 10. trinn, ikke fotofagskolen. Så nivået er kanskje ikke helt på topp, men det bør vel ikke være så altfor vanskelig å få en grei karakter heller)

Det foreløpige produktet ligger her: http://sindrevs.verticalprod.com

På forhånd takk!

MODS: Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden, kan ikke legge den inn på bildekritikk heller. Gjerne flytt den hvis den passer bedre et annet sted :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble i hvert fall veldig positivt overrasket. Hadde jeg kunne tatt slike bilder i 10. klasse hadde jeg vært veldig stolt av meg selv ^^

Ble veldig begeistret for ski-bildene dine, og du har også fått til noen flotte, fargerike og skarpe naturbilder. Bildene som ligger under diverse ble for meg litt kjedelige, men du viser jo virkelig at du er en god og allsidig fotograf her.

Har ikke noe kritikk, jeg, konstruktiv eller ikke, synes dette var flott =)

Lenke til kommentar

enig med themartine, diverse kategorien bør nok fikses litt på dersom du vil være konsistent på kvaliteten.

De bildene med liten blenderåpning har for stor blenderåpning for å bli spennende, her burde du evt lånt et annet objektiv dersom du ikke har mulighet til lavere f-tall med ditt. Ellers så er ikke alle blits bildene helt på topp, eksperimenter mer:)

Men alt i alt veldig bra

Edit: Fleste av beskrivelsene kunne du kanskje fjerne, og evt levere det til læreren i en egen "rapport". Syntes ikke det passet helt

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar

hmm, fjerne den helt? Jeg ble litt usikker nå, vi får høre om noen andre har synspunkter på det.

EDIT: Gode bilder forresten - til å være 10. klasse. Litt labert under "diverse" kanskje, men ellers bra. Noe annet enn de bildene jeg tok med skolens lille kompakt kamera i 9. og 10. klassen. Kjøpte meg SLR på slutten av 10. klassen da ^^

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Å fjerne den helt synes jeg blir litt "tomt" liksom. Vil gjerne ha en ramme rundt thumbsa!

Ramme er greit - anbefaler deg å velge en nøytral farge (grå eller sort), gjøre rammene litt smalere og legg rammene på selve thumbsene. Lik det er nå så kommer de grønne feltene først, og så ruller bildene inn.

Tom

Lenke til kommentar
gjøre rammene litt smalere og legg rammene på selve thumbsene. Lik det er nå så kommer de grønne feltene først, og så ruller bildene inn.

Denne tror jeg du må forklare litt nærmere :)

EDIT: Har nå forandret til svart ramme, bedre? Jeg synes egentlig det ble bedre, ja.

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar

Fjern bildeteksten og la bildene snakke for seg selv. Du kan la den tekniske infoen til bildene bli værende Du kan evt levere dem ved siden av til læreren hvis du føler du burde forklare hva og hvordan du har gjort ting.

PS* hvis det ikke blir 6 burde du klage...

Endret av Doffeo
Lenke til kommentar
Denne tror jeg du må forklare litt nærmere :)

Legg rammene på thumbnailsa i photoshop før du laster de opp, slik at de laster samtidig (både bilde og ramme). Hvis linja de lastes fra er litt treig nå lastes ramma først og det blir litt dumt.

Endret av Doffeo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...