Gå til innhold

Skal kjøpe ny gaming pc 10-15k, hjelp!

Anbefalte innlegg

CPU vil klare å dra et likt skjermkort til i crossfire som du kan legge til senere om du vil ha mer FPS eller høyere grafikk, og hovedkortet vil kunne ta i mot nye prosessorer i hvertfall 2-3 år frem i tid.

SSD kan du se om du vil vurdere til senhøsten eller vinteren. Før det er det ikke noe hast i ditt tilfelle.

Hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg er totalt enig i den anbefaningen, mest pgs skjermen, er den virkelig verdt 2000 mer en en 24" benq. Dette sammen med et par hundre for mye på hk. og litt for dyr psu i forhold til watt, gir faktisk rom for x25 til samme totalpris.

Og det skjer faktisk forandringer i skjermarked nå, ser at led TV er begynt å komme ned i pris, slik at det kan vel forventes at innen et års tid så har vi led skjermer som er bedre til slike priser.

Jo jeg vet at det anbefales pivot og regulering og alt det der, men dette har liten betydning for en gamer. Derimot stor betydning for en kontorotte.

Det en derimot bør undersøke litt nærmere er det at endel hk faktisk har innebygged i bios funksjon for å låse opp den fjerde kjerna på phii720. Har desverre ikke enda helt oversikt over hvilke kort dette er, asus har det muligens på det kortet, da de er asrck sin eier.

Lenke til kommentar

Hei!

Siden vi begge er gamere, vil jeg gjerne komme med noen forslag på utstyrsfronten.

Først skjerm:

Når du skal bruke en skjerm til gaming, og har en del penger å rutte med, hvorfor da ikke kjøpe denne Samsung Syncmaster 2233rz med 120hz og 3d funksjon? 120hz får du bruk for i de fleste spill (i spesielt cs 1.6 blir alt mye mer smooth), og 3d funksjonen ser ut til å være svært artig! Har selv bestilt denne skjermen, så skal gi tilbakemelding om hvordan den er.

Mus:

Ikke gå for razer. Jeg har bare dårlige erfaringer med det merket. Jeg ville gått for Mx518 fordi det er en sykt god mus av insane kvalitet som ikke er for dyr. Dette er imo den klart beste gamingmusen.

Tastatur:

Hvis du spiller mye FPS spill (first person shooter) føler jeg ikke det er vits å waste penger på et G15. Du trenger ikke noe mer enn et ok tastatur. Dette er noe jeg mener, så ikke begynn å whine.

Håoer jeg har hjulpet deg litt på eksteriøret. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...