Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm mister input ved krevende applikasjoner (spill,3D..)

Anbefalte innlegg

Har den siste måneden hatt en del problemer med mitt 8800GT kort (ca 2 år gammelt). Trodde først det var driverproblem men har klart å utelukke det. Trodde så det var OS (Win 7, men skjedde også i XP). Det som skjer er at jeg får spilt i 3-4 min (TF2, COD 5++) men så blir skjermen plutselig svart hvor det kommer opp beskjed på monitoren (going to sleep). Det er som om input forsvinner. Må da manuelt restarte, gjerne flere ganger får jeg får opp bilde igjen. Når den ikke vil boote med bilde går viften amok (90-100%).

Styrer temp med rivatuner, høyeste temp jeg har avlest er 65 grader (så ikke for varmt). Har nå lånt og satt inn et eldre grafikkort (ATI Radeon x700PRO). Har ikke noe problem med dette.

Føler meg etterhvert sikker på a det er skjermkortet og ikke noe annet, men kan jeg ta feil??

Specs:

Amd x2 6000+

Asus M3A32 sli-deluxe

Corsair Powersupply 620W

4 GB cruical DDR2 RAM

3,75 TB HD

SB XFI Fatality

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nå har jeg kjørt maskinen en stund med et annet skjermkort uten å ha opplevd noe problem. Satt inn igjen det gamle skjermkortet og spilte litt DOOM 3. Maskinen fryste ikke men hadde noen irriterende svarte streker som rullet over skjermen hele tiden. Skal prøve det gamle kortet litt til i ulike spill og se hva som skjer. Eneste minus med det andre kortet jeg har brukt er at det er et AGP kort. Vet ikke om det betyr noe for evne til å si om dette er et skjermkort-problem eller ikke..??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...