kenny28 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Mitt digitalkamera tar bilder i 4:3 format og når disse vises på pc'en så blir bildene strukket(man blir feitere ). Hvordan ungår man dette ? Bruker acdsee. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hvilket program benytter du for å vise bildene? Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Hei. Jeg bruker acdsee Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Det skal være en innstilling i acdsee for å ikke å blåse opp til å passe oppløsningen. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Vet du navnet på denne funksjonen ? Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 trur du skal lete etter noe som heter best tilpassing. vil tru du nå har tilpass skjermen. setter du best tilpassing av skjermen så skal bildet ikke strekkes. obs men jeg bruker xnview men trur ting heter det samma i acdsee Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 trur du skal lete etter noe som heter best tilpassing. vil tru du nå har tilpass skjermen. setter du best tilpassing av skjermen så skal bildet ikke strekkes. obs men jeg bruker xnview men trur ting heter det samma i acdsee Hvilket program bruker du da ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Zoom to fit elns på engelsk i acdsee 3.1 iallefall Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 trur du skal lete etter noe som heter best tilpassing. vil tru du nå har tilpass skjermen. setter du best tilpassing av skjermen så skal bildet ikke strekkes. obs men jeg bruker xnview men trur ting heter det samma i acdsee Hvilket program bruker du da ? Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Finner ingen funksjon for dette Andre som har tips ? Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 acdsee må da ha dette. det er jo snakk om ett anerkjent photo vise og redigerings program. men heter nok noe annet. ligger vel under innstillinger og visning (hm mange variasjoner og kalle dette egentlig) du har slik att du trykker på bilde under hvilken som helst mappe og får fullskjerm visning? og da strekt helt ut i skjermens kanter opp og ned? uansett bildets format burde da ha innstillingen fit screen (tilpass skjermen) men hvisk du vil beholde bildets format. (som fleste vil) så heter det vanligvis best fit screen (best tilpasset skjermen) og jeg trudde faktisk det sto slik i acdsee også. kanskje setting og innstillinger er kategorisert og skiller mellom redigeringsvindu og bildebrowser? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Er det en 16:9-skjerm du har? Dette er uvanlig for en dataskjerm, men det er kanskje snakk om en TV? LCD-skjermer har som oftest sideforholdet 16:10. Blir det riktig sideforhold når du bruker andre bildeprogrammer eller viser film? Hvilken oppløsning bruker du på skrivebordet? Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Hillebillys : Ja bilde blir strukket helt ut i alle kanter av skjermen. uansett hvilket bilde det er. H80 : Tror det er en 16:9 skjerm. Skjermen heter samsung syncmaster 226BW og er en lcd skjerm(ikke tv). Oppløsningen på skrivebordet er : 1280 x1024 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hei Da er det ikke så merkelig at du får merkelig bilde Du har nemlig en widescreen skjerm, men du har stillt den inn på en 4:3 (eller er det 5:4?) oppløsning. Still den inn til native oppløsningen som er 1,680 x 1,050 så skal nok situasjonen (og bildekvaliteten) på skjermen din bli bedre generellt. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Sjekk om skjermen har instillinger som påvirker viningen. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Hei å hå. Nå ble det andre saker her Tusen takk for hjelpen alle Lenke til kommentar
H80 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hyggelig å kunne hjelpe. Noen ganger er det de riktige spørsmålene, og ikke nødvendigvis svar på spørsmålene, som skal til ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå