Rullestein Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Har en del notater på dataen som jeg har lyst til å ha med meg på privatisteksamen i matematikk S1 i morgen. Printeren ble selvfølgelig ødelagt da jeg prøvde å skrive dem ut for to minutter siden. I følge Kunnskapsløftet er jo alle hjelpemidler tillatt, med unntak av "internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon". Kan jeg da ha med pc og bruke pdf- og word-filer som hjelpemiddel? PC tillater jo kommunikasjon, men er det rom for tolkning av denne regelen? I og med at det er spesifisert at internett ikke er tillatt, mens selve datamaskinen ikke er nevnt... Endret 21. mai 2009 av Avenula Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Dette har det vært mye diskusjon rundt på min skole. Først ble det klart att dette skulle være lov, så ble det plutselig klart at alt skulle skrives ut og nå er det vel lov igjen tror jeg. I utgangspunktet skal det jo ikke være noe problem å ta med en PC, du får jo neppe tilgang til internett helt uten videre heller. Problemet er jo bare at det legger ekstra press på vaktene som må følge med ekstra nøye, for i disse dager kan du jo fint få inn nettet gjennom mobilen eller en liten SIM-kort leser. Skal du ikke kanskje bruke PC'en til å tegne grafer eller konstruere med? (I GeoGebra, eller noe slikt) Dersom det er tilfellet kan du jo ihvertfall ha den med deg også se om andre bruker den til å vise dokumenter, men jeg tror jeg ville ha hørt med eksamensansvarlig. Det hersker vel liten tvil om at det er utrolig surt å bli tatt for noe du trodde var lov. Mitt tips er uansett, hvor ødelagt ble skriveren? Har jeg vært deg ville jeg nok prøvd å få skrevet ut det meste, slik at du er på den sikre siden. Lykke til på eksamen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå