Gå til innhold

[Løst]WD Harddisk gjør systemet tregt. Vanlig?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en WD Mybook Essentials 2.0 1TB for ca et år siden. Den har fungert utmerket som backup disk, men lurte på om mine deler mine erfaringer.

Jeg kjører Win XP Home SP3, og når harddisken er koblet til så er maskinen merkbart tregere enn når den er frakoblet. Er dette vanlig? Går det an å gjøre noe med det?

Utenom det så er det noe annet som irriterer meg. Jeg har to eksterne WD, og hver gang jeg feks åpner papirkurven så må begge starte opp fra dvalemodus, som tar ca 5-10 sekunder, før papirkurven kommer opp. Er dette spesielt for WD eller er andre merker bedre på dette punktet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et kjent fenomen ved essentials og MyBook. Disse passer veldig godt for backup eller bulk lagring som du har på hylla mesteparten av tida, og så kobler du til når du trenger innholdet.

Årsaken er at diskene spinner ned og stopper for å spare strøm. At de starter opp igjen når windows åpner papirkurven er sansynligvis at windows unødvendig spør om status. Det samme skjer hver gang du åpner "min datamaskin" eller bruker fil->åpne.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...