Gå til innhold

BK: Ingalill på Lade

Anbefalte innlegg

Hei,

Skulle gjerne hatt litt tilbakemelding på ett bilde jeg tok på Lade i dag. Jeg er klar over YX-skiltet i bakgrunnen, men prøver å holde bildene mine så indeksikalske som over hode mulig.

post-31306-1242942298_thumb.jpg

Instillinger:

1/800s

f/10

ISO 200

Nikon D700 & Nikon 24-120mm 3.5/5.6

Brennvidde: 35mm

Reflektor fra høyre og en SB-800 fra venstre siktet mot hodet for å gi en ekstra opplysning i ansiktet, samt sollys.

SB-800:

f/5.6, 35mm, 1/1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

indeksikalske - det var et fjongt ord, du ;)

Merkelig positur på dama; men det er det som gjør at jeg gidder å se på bildet flere ganger. Samt kjolen da. Den biten henger sammen; men bakgrunnen; på taket av et parkeringshus ødelegger det helt. Her skulle det vært noen bygninger som var typisk for 50-60 tallet. Gjerne ute av fokus.

Tom

Lenke til kommentar
mulig det er bare meg , men synes det såg kunstigt ut. akkurat som dama er limt på en bakgrunn på en måte

Det har med at jeg har kjørt på fyll-lys med reflektoren fra motsatt side av hvor sollyset treffer fra. I en virkelig verden uten reflektor ville man fått en mørk skyggeside på høyresiden hennes fordi ikke nok lys treffer den siden som gjør at eksponeringen vil bli mørkere her.

indeksikalske - det var et fjongt ord, du ;)

Merkelig positur på dama; men det er det som gjør at jeg gidder å se på bildet flere ganger. Samt kjolen da. Den biten henger sammen; men bakgrunnen; på taket av et parkeringshus ødelegger det helt. Her skulle det vært noen bygninger som var typisk for 50-60 tallet. Gjerne ute av fokus.

Tom

Tja, det ble litt på impuls denne fotoshooten. Egentlig skulle vi ta det i studio, men hadde lyst til å prøve litt ute i dag. Kunne kanskje valgt en litt mer ambient location, men sånn ble det nå bare. Har du noen tips til hvor man kan fotografere litt retro-preget bilder, i Trondheim? :)

Angående det med fokus, blender f/10.0 ble kanskje litt i det minste laget når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Tja, det ble litt på impuls denne fotoshooten. Egentlig skulle vi ta det i studio, men hadde lyst til å prøve litt ute i dag. Kunne kanskje valgt en litt mer ambient location, men sånn ble det nå bare. Har du noen tips til hvor man kan fotografere litt retro-preget bilder, i Trondheim? :)

Angående det med fokus, blender f/10.0 ble kanskje litt i det minste laget når jeg tenker meg om.

Å ta ting på hælen er vel egentlig en god ting; men det er klart at f/10 er nok overkill - du har vel brukt rimelig vid vinkel. Har dere ikke et område som heter Bakkalandet eller noe slikt? Der er det gamle fargerike bygninger somburde gjøre seg. RandiA har sikkert noen gode forslag.

Tom

Lenke til kommentar
Å ta ting på hælen er vel egentlig en god ting; men det er klart at f/10 er nok overkill - du har vel brukt rimelig vid vinkel. Har dere ikke et område som heter Bakkalandet eller noe slikt? Der er det gamle fargerike bygninger somburde gjøre seg. RandiA har sikkert noen gode forslag.

Tom

f/5.6 eller f/8.0 hadde vel holdt ;) Litt sånn "kjapp kjapp" objektivbytte og motivbytte fra portrett til helfigur. Bør kanskje ha det i tankene neste gang :-p

Bakklandet, godt poeng. Kom på nå at Ingalill hadde stått modell en gang tidligere og var litt smånervøs, derfor valgte vi en plass litt utenfor sentrum. Fint vær = mange turgåere, spesielt på Bakklandet. Bra tips ihvertfall!

Lenke til kommentar

hehe hvis det er ingalill jeg tenker på, så har hun stått hos meg også. Men ikke lett å se.

Med det sterke sollyset så gjorde du det bra. Fin plassering av lyset. Har heller ville valgt å gå mot en lysere bakgrunn og lavere dof. Og det er 2 elementer i bildet som du kunne ha spandert noen runder med clone ;).

Hvor har du studio hen btw?

Lenke til kommentar
hehe hvis det er ingalill jeg tenker på, så har hun stått hos meg også. Men ikke lett å se.

Med det sterke sollyset så gjorde du det bra. Fin plassering av lyset. Har heller ville valgt å gå mot en lysere bakgrunn og lavere dof. Og det er 2 elementer i bildet som du kunne ha spandert noen runder med clone ;).

Hvor har du studio hen btw?

Tja, hun stod modell for en Studio G-fotograf, men har ikke peiling på hvem.

Takk for det :) Ja, vet, liten bommert med den der f/10. Kanskje jeg skal vurdere å klone de bort i den versjonen jeg sender Ingalill.

Har mobilt studio, kjører rundt i gliset mitt og to bakgrunner på taket. Som regel så pleier jeg å sette opp studio på Reina 8, hypersentret (

)

For meg så virker det som om bilde tilter mot høyre. Pluss at det er en litt for vidvinkel følelse på dama.

Jepp, det tilter litt mot høyre og ja, 35mm er brukt med en liten intensjon ;)

Lenke til kommentar
Er vel litt enig med Tomsi,men den kjolen var jo fantastisk,her må du finne en bakrunn(inne eller ute)som du kan skape noe ut av.

Nå ble jeg forventningsfull,håper du kan legge ut mer siden. :thumbup:

Edit:Kan du ikke finne noen speil?

Skal se, har ikke noe annet enn skoler og barnehager å fotografere før neste Søndag :) Kanskje jeg legger ut noen flere bilder etter hvert. Må bare fikse ferdig på dette først.

Hva skal man med speil? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...