@lf Skrevet 21. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Et bilde jeg tok av hunden til en venn. Jeg er fersk med både speilrefleks og redigering. Bildet er tatt med et nikon D60 og en SB-400 blits vendt oppover. Bildet er så blitt beskjært og gjort litt lysere i elements 7.0. Selv kunne jeg godt ha tenkt meg litt mer "luft" over hunden, men det tenkte jeg ikke på når bildet ble tatt. Endret 21. mai 2009 av @lf Lenke til kommentar
pululf Skrevet 21. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2009 Det ble forstyrrende med greiene i bakgrunnen, og man legger ikke merke til kjeksen siden den har omtrent samma fargen som bordet. Men hunden var søt da Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 22. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Tja, ja.. Ser hva du ønsker å formidle med bildet, den hunden ser ut som den har vedig lyst på den kjeksen. det som gjør at dette bildet funker dåli er 1. kjeksen er helt ute av fokus og har samme farge som bordet. Den kunne ligget på en tallerken eller lignende for å fremheve den bedre. 2 fokusen din ligger alt for langt bak i bildet, ligger på linje med øra, litt av det ene øyet og bakover. Fokus må lenger frem så du får med kjeksen også. du burde også gått nærmere eller klippet bort bakgrunnen. Da vil jeg tro du har noe å gjøre, se om du får tatt bildet på nytt og tenk etter hvordan det kan se ut i forhold Endret 22. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 22. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 Hundes ansikt er uskarpt det er også kjeksen og det gjør at bilde ikke funngerer i mine øyne. Lenke til kommentar
@lf Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 Takker for svar. Er enig i at bildet ikke er i fokus. Fokuserte rett under øynene til hunden og flyttet så kamera litt til venstre før bildet ble tatt. Ville en mindre blender gjort bildet skarpere? f.eks f8? Eller burde jeg fokusert på noe annet? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 22. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Større blender og fokus på kjeksen/nesen hadde funket tror jeg.. Endret 22. mai 2009 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 22. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2009 Like deilig å lese tre kommentarer etter Dewil som er helt like. Ideen er god men ikke godt nok gjennomført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå