Gå til innhold

BK: Sulten hund

@lf

Anbefalte innlegg

Et bilde jeg tok av hunden til en venn. Jeg er fersk med både speilrefleks og redigering. Bildet er tatt med et nikon D60 og en SB-400 blits vendt oppover. Bildet er så blitt beskjært og gjort litt lysere i elements 7.0. Selv kunne jeg godt ha tenkt meg litt mer "luft" over hunden, men det tenkte jeg ikke på når bildet ble tatt.

post-34628-1242941637_thumb.jpg

Endret av @lf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, ja.. Ser hva du ønsker å formidle med bildet, den hunden ser ut som den har vedig lyst på den kjeksen.

det som gjør at dette bildet funker dåli er

1. kjeksen er helt ute av fokus og har samme farge som bordet. Den kunne ligget på en tallerken eller lignende for å fremheve den bedre.

2 fokusen din ligger alt for langt bak i bildet, ligger på linje med øra, litt av det ene øyet og bakover. Fokus må lenger frem så du får med kjeksen også.

du burde også gått nærmere eller klippet bort bakgrunnen.

Da vil jeg tro du har noe å gjøre, se om du får tatt bildet på nytt og tenk etter hvordan det kan se ut i forhold ;)

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Takker for svar. :) Er enig i at bildet ikke er i fokus. Fokuserte rett under øynene til hunden og flyttet så kamera litt til venstre før bildet ble tatt. Ville en mindre blender gjort bildet skarpere? f.eks f8? Eller burde jeg fokusert på noe annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...