Gå til innhold

Bærbar m/mobilmodem ->hjemmePC, pcAnywhere; må ha fast IP?


Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar PC m/mobilmodem (ZTE MF636 USB-modem) og ønsker å kople meg på min stasjonære hjemmePC når jeg er på veien med bobilen.

 

Har innstallert pcAnywhere 12.5 på begge to, og forsøkt litt av hvert, uten hell.

Får hele tiden ”Communication error” og ”Unable to attach to the spesified device”.

(Jeg har satt opp den bærbare til anrope min IP-adresse (som jeg for øyeblikket).

 

I Symantecs forum står det :“To locate a host waiting on the Internet, it is best to know the host's IP address. This address must be a public, routable address, otherwise you will not be able to directly access it.”

 

Jeg har en IP-adresse I området 192.168.0.0 - 192.168.255.255 og den er visstnok ”privat” og ikke “routable”?

 

Jeg har fiber inntil veggen nå (Skagerak Fibernett) og får den snart koplet det til.

Da kan jeg bestille fast IP-adresse. Vil det løse problemet?

 

Aller helst ville jeg hatt muligheten til å anrope min stasjonære, selv om den er avslått, for så å starte den opp og logge inn. Vil det være mulig?

 

Har XP32 på den bærbare og Vista Ultimate 64 på den stasjonære.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du må gjøre er følgende.

 

Forwarde porter i router

 

22 (UDP) Used in older versions, though newer version still use it for backwards compatibility.

5632 (UDP) Used to "ping" the host in order to check its status (whether the target host is running PCanywhere, and if the service is currently busy).

5631 (TCP) Remote control runs over this port

65301 (TCP)

 

Sjekk portforward.com om du behøver guide.

 

Når du skal koble deg opp kan du ikke bruke den interne adressen (192.x.x.x), men må bruke internettadressen til maskinen som du finner her: http://www.ip-adress.com/

 

 

Du kan registrere deg hos http://dyndns.org for å få en statisk adresse med dynamisk ip.

Lenke til kommentar
Jeg har en bærbar PC m/mobilmodem (ZTE MF636 USB-modem) og ønsker å kople meg på min stasjonære hjemmePC når jeg er på veien med bobilen.

 

Har innstallert pcAnywhere 12.5 på begge to, og forsøkt litt av hvert, uten hell.

Får hele tiden ”Communication error” og ”Unable to attach to the spesified device”.

(Jeg har satt opp den bærbare til anrope min IP-adresse (som jeg for øyeblikket).

 

I Symantecs forum står det :“To locate a host waiting on the Internet, it is best to know the host's IP address. This address must be a public, routable address, otherwise you will not be able to directly access it.”

 

Jeg har en IP-adresse I området 192.168.0.0 - 192.168.255.255 og den er visstnok ”privat” og ikke “routable”?

 

Jeg har fiber inntil veggen nå (Skagerak Fibernett) og får den snart koplet det til.

Da kan jeg bestille fast IP-adresse. Vil det løse problemet?

 

Aller helst ville jeg hatt muligheten til å anrope min stasjonære, selv om den er avslått, for så å starte den opp og logge inn. Vil det være mulig?

 

Har XP32 på den bærbare og Vista Ultimate 64 på den stasjonære.

 

Høres ut som du er bedre tjent med å bruke en tjeneste som hjelper deg rundt alle firewall- og andre utfordringer.

 

Anbefaler www.teamviewer.com - som er gratis til privat (ikke-kommersiell) bruk.

 

Dette er sikkert, kjapt, stabilt og gratis - hva kan bli bedre? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...