Jonhk Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hei, våre Revolver Beretta høyttalere overlevde bare nesten siste ungdomsfest i huset. Diskanten i den ene er nå helt stum. Jeg har ikke lyktes i å få tak i ny diskant av samme type, men harn noen der ute gode forslag til erstatingsenhet? Eller er høyttalerne bare å skrote nå? Mvh Jon H Krugerud Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Brukte ca. 20 sek på å finne (med søkeordene revolver beretta), en butikk som har erstatningselementer. Men den er engelsk: http://www.revolveraudio.co.uk/spares.htm De gammle Revolverhøytalerne brukte vel elementer fra Vifa. Ser diskantene ut som Vifa D19TD-05-08 ? Lenke til kommentar
Jonhk Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Brukte ca. 20 sek på å finne (med søkeordene revolver beretta), en butikk som har erstatningselementer. Men den er engelsk: http://www.revolveraudio.co.uk/spares.htm De gammle Revolverhøytalerne brukte vel elementer fra Vifa. Ser diskantene ut som Vifa D19TD-05-08 ? Takk for respons! Men nettopp fordi jeg ikke får svar fra firmaet du nevner i linken over, la jeg ut spørsmålet. Høyttalerne er kjøpt hos Solberg Hifi i Sarpsborg og de forteller meg at både produsent i England og importør nå ikke er tilgjengelig lenger. De har kanskje lagt ned, hva vet jeg. Vifa-høyttaleren er ikke lik, min diskant er en firkantet plastplate med et element montert/skrudd på platen som er omtrent som en tykk femkroning i størrelse, med membran (det runde man ser i midten) som omtrent er i størrelse litt mindre enn en femtiøring. Jeg har lurt på å ta den med til Eltek/dynaBel for å sjekke ut erstatningsenhet. Takk, Jon H K Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Vifa-høyttaleren er ikke lik, min diskant er en firkantet plastplate med et element montert/skrudd på platen som er omtrent som en tykk femkroning i størrelse, med membran (det runde man ser i midten) som omtrent er i størrelse litt mindre enn en femtiøring.Da er det en annen modell jeg tenker på. Tror diskanten med firkantet frontplate er fra en kinesisk produsent.Ligner den på Response TW 201 da ? Lenke til kommentar
Jonhk Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Vifa-høyttaleren er ikke lik, min diskant er en firkantet plastplate med et element montert/skrudd på platen som er omtrent som en tykk femkroning i størrelse, med membran (det runde man ser i midten) som omtrent er i størrelse litt mindre enn en femtiøring.Da er det en annen modell jeg tenker på. Tror diskanten med firkantet frontplate er fra en kinesisk produsent.Ligner den på Response TW 201 da ? Ja dette ligner, elementet er 48mm diameter (for kabinetthullet) og platen den står på er 89mm bred og 64 mm høy. Smått og puslete, er det noen vits i å lappe på det? Og kan jeg evt bare prøve noe som passer fysisk, kanskje? Har jo fått en fin link her også. Vh JonHK Endret 22. mai 2009 av Jonhk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå