Lysnes- Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hey, Jeg tilhører en sentral som endelig har blitt bygd ut, men jeg lurer på hvilken operatør jeg skal velge, valget angående dsl er SDSL/ADSL - Jeg har ennå ikke finnet helt ut hva jeg skal velge, får www.catchcom.no er de eneste som kan tilby sdsl her, mebns bluecom,telenor,tiscali etc kan tilby adsl - Hva burde jeg velge ? Jeg skal bruke linjen til spilling/nedlastning og en linux server med diverse ting på .. Jeg ønsker en levrandør som kjører liten ms, høy hastighet og stabilitet .. Hva skal jeg velge ? hjeeeelp meg:p Lysnes Lenke til kommentar
chma Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 har du råd til sdsl så gå for det, mye bedre enn adsl, hvertfall til litt server bruk. Opp/nedstrøm stjeler ikke "fart" av hverandre. Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Vel , har ADSL fra Blucom og er strålende Fornøyd med det. Men siden du skal ha en Linux server å ønsker Lav ms osv så ville eg satsa På SDSL fra Catch ja. Har en Unix server eg og så eg må skaffe meg mer bandwith vel uansett sats på SDSL ! Lenke til kommentar
Lysnes- Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 HeHe oki , takker .. men er catchcom en bra,stabil og trygg levrandør ? Jeg har egentlig ikke hørt så mye om de Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 har du råd til sdsl så gå for det, mye bedre enn adsl, hvertfall til litt server bruk. Opp/nedstrøm stjeler ikke "fart" av hverandre. Jo , vist du f.eks har 128 k upload og 700k i downstream , og vist du er på DC f.eks , og noen eter all Uploaden din så ryker DL speeden til til helvette for å si det som det er Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Ja catch er en veldig god levrandør så vidt som eg har hørt. Leverer nydelig MS både til Utland og Inland F.eks 1mbit sdsl ville gitt på cs.vg.no rundt 5 MS Og 40-50 på en god cs server i utland , det har eg hørt vertfall. Linjeme deres skal også være kjempe stabil Lenke til kommentar
tore- Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hvis dere er mange om beinet (mange i huset) er SDSL å foretrekke. Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hvis dere er mange om beinet (mange i huset) er SDSL å foretrekke. Seff gidder ikke sitte på 384 kbytes Da Lenke til kommentar
Lysnes- Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Tusen takk alle sammen . Da går jeg for www.catchcom.no -> 2,3/2,5 Mbits linje (SDSL) - Takk for hjelpen Til du som spurte om vi var mange om "beinet" :: Min pc + min linux server Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 jaja noen har vel cash til slikt Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Selv har jeg bestilt 2320 (2 mbit) SHDSL fra BlueCom, det installeres om en måneds tid. Vurderte lenge Catch, men valgte til slutt BlueCom. Når nå Telenor går for S(H)DSL i sine sentraler, vil Catch møte skarp konkurranse. Jeg har mottatt sterke signaler fra bl. a. Telenor Business Solutions på at de akter å presse Catch ut av markedet. Så for å unngå å være bundet opp mot et firma som utelukkende leverer SDSL og som kanskje ikke eksisterer om et år og to, valgte jeg BlueCom. La oss håpe Catch har noen ess i ermet Lenke til kommentar
Kian Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Appropo det med Telenor og SDSL. Når lanserer de det produktet? Og er det for privat kunder? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 har du råd til sdsl så gå for det, mye bedre enn adsl, hvertfall til litt server bruk. Opp/nedstrøm stjeler ikke "fart" av hverandre. Jo , vist du f.eks har 128 k upload og 700k i downstream , og vist du er på DC f.eks , og noen eter all Uploaden din så ryker DL speeden til til søren for å si det som det er HelloOo !! Hvis du har 128k opp / 700k ned så har du ikke SDSL ! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Appropo det med Telenor og SDSL. Når lanserer de det produktet? Og er det for privat kunder? Det er handelsvare i disse dager, Bluecom er de eneste jeg vet om som har lagt det ut for salg til private. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei Jeg har selv nettop bestilt Catch, var dette dumt? Hvis man velger Bluecom har man jo 5950,- i instalasjon. Catch ligger på 3300kr, dette er da veldig stor forskjell. Så det vil jo i løpet av 1 år koste mye mer hos Bluecom? etter mine øyne? Catch skal også i løpet av sommeren endre alle sine priser til Firmaer. Selgeren snakket om 50% senking i pris, men kunne selfølgelig ikke si om dette ville slå ut på Privat kunder. Er det noen som har mere info om dette med Telenor og shdsl? Lenke til kommentar
Mio Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Gå for Catch, vet om flere folk som har dem. Har faktisk aldri hørt noe negativt om dem. Har NGT nå, men hvis jeg flytter en sted dem ikke har dekning,så går jeg for Catch betaler med glede litt ekstra for en linje med kvalitet. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Ja NGT er jo i særklasse da, men de er desvere ikke tilgjengelig her hos meg. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 klart sdsl er tingen, men har du ikke råd til det kan du gå for bluecom,tele2. Har nextgentel bygd ut hos deg velger du det Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei Hvis man velger Bluecom har man jo 5950,- i instalasjon. Catch ligger på 3300kr, dette er da veldig stor forskjell. Så det vil jo i løpet av 1 år koste mye mer hos Bluecom? etter mine øyne? Telenor networks tar 4500,- i etablering av aktørene, de må betale for modemet og montør så etableringen er neppe særlig rimeligere for noen av de som videreselger SHDSL fra Telenor Networks. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Har du råd til 1000kr i måneden, ikke noe å lure på en gang - SDSL! Har du ikke råd til 1000kr i måneden, velg NextGentel, jeg har ihvertfall hørt mye bra om dem. Billil er det og Kjøp 1 mbit hvis du skal ha noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå