stein66 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Har nettopp kjøpt meg et sony a300, og lurer på om noen kan gi meg et tips om hvilken zoom-linse jeg bør kjøpe. På elkjøp selger de ei linse til 1400 kroner, og det eneste jeg vet om den, er at den zoomer 5 ganger bedre enn hva den linsen som fulgte med kameraet gjør. Altså, jeg er bare en nybegynner enda Lenke til kommentar
btl Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 på www.photozone.de kan du lese fine tester av objektiver (linser). 70-400 ser ganske grei ut, bortsett fra bokeh-effekten (out-of-fokusblur). 70-300 ser også veldig bra ut, og det samme gjør 70-200. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Søk etter minolta 70-210 f4 (beercan) Den er billig og bra. Endret 22. mai 2009 av Inc Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Bruk denne siden, så får du erfaringer fra andre brukere. Du kan begrense søket på objektivtyper, brennvidder, merker osv på høyre side. http://www.dyxum.com/lenses/index.asp Ellers støtter jeg beercan forslaget. Men da må du nok på ebay for å finne en, eller sette inn en ønskes kjøpt annonse feks på foto.no Høyt budsjett, kjøp en Sony G 70-300 Lavt budsjett, Kjøp Sony 75-300 (tror det var en til salgs på Finn for en 1000-lapp for litt siden, da er det et veldig godt kjøp, let etter den ) Eller så hvis du skal ha mest mulig "zoom" er det Tamron 18-270 som gjelder, hvis du skal ha tele i tillegg til normalzoom(det objektivet som sikkert fulgte med) så er det de jeg har nevnt. Endret 22. mai 2009 av Karabin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå