Mariia* Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Hei Trafikken utenfor huset mitt ligger langt over fartsgrensen, det hadde vært spennende og se akkurat hvor fort de kjører. så det jeg lurer på er om noen vet hvor ett slikt målerverktøy kan skaffes til en billig penge? Takker for hjelp:) Edit//leif Endret 21. mai 2009 av Mariia* Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Mål 100m og ta tiden bilen bruker. Det er hvertfall den billigste måten Lenke til kommentar
Tore Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Det er også den mest brukte og mest pålitelige metoden... Der du ser utskåret asfalt som er lagt på plass igjen, med en boks ved siden av veien, det er denne typen måling.. Eksempel... Du måler en bil med stoppeklokke, bilen bruker 9 sekunder på å kjøre 100meter... 100m / 9s = ~11,1meter pr sekund x 3,6 = 39,69km/t 100m / 8,5s = 11,76m/s x 3,6 = 42,336km/t 3,6 er"formelen" min på å konvertere meter/sekundet --> km/timen... Så som du ser, om en bil bruker 8,5sekunder eller om den bruker 9sekunder er noe du fint klarer å måle meget nøyaktig, og riktig tid på riktig lengde gir et meget nøyaktig resultat på hastighet... Selv et halvt sekund utgjør ikke mange km/t i forskjell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå