Gå til innhold

Å være en back i Norge

Anbefalte innlegg

Bare for å ha det klart:

Anaerob=utholdenhet

Aerob=hurtighet

Til trådstarter: Spør hva han synes om deg, og spør om han vil vurdere å sette deg på kanten istedet. Kanskje det er en morsommere posisjon for deg?

Aerob trening er den treningen som gjør at man kan holde ut lenger. Det er en treningsform som gjør at man kan løpe lenge i et høyt tempo uten å bli stiv. Med en gang man blir stiv vil dette bli kalt anaerob trening. En skiløper, skøyteløper eller sykkelrytter har meget god utnytte av denne treningsformen. Det er oksygentilførselen som avgjør om treningen er aerob eller anaerob.

Man kan også definere ordene ved å si at aerob utholdenhet er evnen til å arbeide med relativt høy intensitet over lengre tid. Anaerob utholdenhet er evnen til å arbeide med svært høy intensitet over relativt kort tid

Ving er nok kanskje en morsommere posisjon for deg, men det er mulig være offensiv i tankegangen som back til og med i Norge, og du trenger heller ikke være så ufattelig sterk for å lykkes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg får ikke pasninger som jeg vil, og blir ikke involvert heller, og sefølgelig å være litt mer ofensiv enn defensiv iallfal i norge så havner man på benken, så jeg får ikke spilt mit eget still akkurat nå liksom. jeg får ikke pasninger som jeg vil, eller laget spiller ikke på den måten, jeg mener posisjon og angripspill, som eks- vegspill som er så viktig egentlig trener vi aldri på treningene, liksom treenen må iallfall si ifra at det er viktig å vise dette med vegspill, presise pasninger, istednfor å trene mer på forsvar, kondisjon, som er viktige men det finnes viktigere ting før det,

avsltuninger som er kansje mest for å gjør treninga moro er mye av på all treninger, som vi ikke trenger så mye, fordi det er opp til oss, at vi trener på det på egentrening osv

så jeg tror jeg må egentlig spille kant, siden jeg kan dette med løping i bakgrun , timing, og har en behagelig ballkontrol.

har du noen tips hvordan man kan trene på å vinne dueler.. liksom hope høyt osv av

Bare for å ha det klart:

Anaerob=utholdenhet

Aerob=hurtighet

Til trådstarter: Spør hva han synes om deg, og spør om han vil vurdere å sette deg på kanten istedet. Kanskje det er en morsommere posisjon for deg?

Lenke til kommentar

Å vinne dueller handler som oftest om å tørre, men fysikk spiller selvsagt i stor grad inn her, og er du liten og møter store spillere så må du tørre å gå inn med hele deg i duellen, og helst ha god spenst. Se på Evra f.eks. Mannen har en enorm spenst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...