Lucho Gonzalez Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) hei, jeg er en 17 år gutt,irakisk bakgrunn. spiller fotball hverdag, liksom følger mye med det som skjer i utlandet, har ikke sett på et eneste tippeligaen kamp i år. jeg spiller for et bra lag, et lag som man kan utvikle seg i, men det må man klare alene på mange måter. som jeg skrev, jeg spiller hverdag, og øver nesten hele tida på ballkontrol eller showdown soccer) skudd, finter og alt mulig, liksom jeg følgjer altid med det som er nytt, av triks og er på en måte avhenging å være opdatert. eller i sån fresh mode. jeg synes det å være beck, rett og slett suger i norge, du får ikke tips eller man blir ikke behandlet som man vil. hvis man er midtbane eller spis. så ser alle på deg, fordi du gjør noe, for laget eller du er viktig, og folk skal følgje det offensive. jeg blir ikke behandlet som andre på laget, og treneren på en måte ser ikke utviklingen min, eller utvikler meg ikke som en midtbane fra 93 laget. det eneste han viser, eller gjør for oss forsvare er å hvordan man må forsvare, og plassere seg på banen.. Jeg vil spille mit egen beck-stil, altså den eneste mannen jeg får tips av er Dani Alves. jeg har følgt med han i snart 3 år. jeg prøver ikke å likne på han, men jeg er sån, liksom jeg liker det han gjør. ikke hermer etter han, men har liksom det samme i hodet mit, det er sant! jeg elsker å være med i contringer.eller sette angrep på høyre siden, liker å vegspille, og leger inn fra lang hold, og tar en bilde på rund meg før ballen kommer, og sende ballen til den punkten i en veldig kjapp øyeblik,og jeg tar mange løper fram, back midtbanene og skaper rom... altså det er sån stil jeg har og kan spille i kamper, men må jo få sjans til å utvikle meg med 1laget, og være fritt liksom. ikke som andre laget som sender høye baller til spisser, setter helt håpløsse angriper, ,, men jeg er ikke den gode spilleren i hodespill, og har nettop begynt på styrketrening, fordi å være sterk man er alt i norge, ellers så tar nesten alle becker i norge, noen enkle angreper ikke så mange, de er ofte back og er mye mer defensivt, hjelper ikke laget med sine offensive kvalitter. så jeg får liksom ikke sjansen til å vise det i en kamp, fordi han bruker meg ikke, og jeg vett, at det er spillere på laget som jeg kan samarbiede med som jeg vil. dem hjelper meg ikke, eksempel å prøve meg i kampene, eller iallfall si om det jeg gjør. jeg har god teknik, hvis jeg måtte bytte posision men elsker å være beck. alle lager i norge utnatt tippeligaen, satser på contringer, lange passninger, altså tenker ikke possision, at man må holde ballen lenge, sånt at bevegelsene kan komme etter hvert og ting kan skje, fordi på den måten så viser man at laget er proff, og vi viser fint fotball. men sån er det ikke i norge, og jeg vurderer å bytte posision. har noen tips, eller skjønte dere ikke et dritt av det jeg prøver å forlkare. Endret 21. mai 2009 av justlikethat4rd Lenke til kommentar
Kriss^ Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Litt vanskelig å forstå alt du skrev, men jeg tror jeg skjønte det. Treneren min sier at back kan være med opp i angrep mye, bare noe holder igjen litt å tar plassen din, så hvis du går på løp oppover bør noen holde igjen litt sånn at det ikke blir store rom på din plass. Ikke vær redd for å vise teknikken din selvom du spiller back. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Deilig å være back da. DU bidrar mye med det offensive og det deffansive selvsagt. Men når jeg spilte back så hadde jeg ikke så bra kondis, så det blir vel ikke no tunge løp bakover banen. En god back skal være offensiv, og etter det du har skrevet ser det ut som du du bør\vil spille kant kanskje? Men det beste er å snakke med trenern. Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg skjønner hva du mener. Jeg spiller Venstrekant og venstreback og er derfor veldig offensiv. Som back kan du være med å doble på kant, men det er viktig at du kommer tilbake på rett side når angrepet er avsluttet. Ikke for å skryte, men jeg scorer masse mål selvom jeg spiller back. Det viktigste er at hvis du går på løp må høyrebacken holde igjen.. et tips er å følge med på Patrice Evra og Alves som du sier, man kan lære mye av dem.. hvis du ikke får sjangsen du mener du fortjener så kan du vel kanskje bytte klubb? Lenke til kommentar
Unlimited-_- Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 En venstrebeck skal være veldig offensiv. Bare se på Barcelona, og Dani Alves. Eller Evra i Man Utd. De er med opp i hvert angrep så lenge de har kontroll over ballpossesion osv. En beck skal være offensiv, men i de riktige tilfellene. Gjerne overlappe med kanten. Lenke til kommentar
JuRomanRi Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg har spilt back i et år nå, og jeg HATER det. Fikk en kamp som spiss, putta 2, skaffa straffe og hadde en haug assists. (Mot et RÆVA lag da ) Igjen måtte je spille back kampen etter Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg har spilt back i et år nå, og jeg HATER det.Fikk en kamp som spiss, putta 2, skaffa straffe og hadde en haug assists. (Mot et RÆVA lag da ) Igjen måtte je spille back kampen etter Hvorfor hater du det? fordi du vil score mål selv? har ikke noe å si hvem som scorer bare laget vinner.... Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg har spilt back i et år nå, og jeg HATER det.Fikk en kamp som spiss, putta 2, skaffa straffe og hadde en haug assists. (Mot et RÆVA lag da ) Igjen måtte je spille back kampen etter Hvorfor hater du det? fordi du vil score mål selv? har ikke noe å si hvem som scorer bare laget vinner.... Mange ganger virker det ikke slik skal jeg si deg. Lenke til kommentar
JuRomanRi Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg har spilt back i et år nå, og jeg HATER det.Fikk en kamp som spiss, putta 2, skaffa straffe og hadde en haug assists. (Mot et RÆVA lag da ) Igjen måtte je spille back kampen etter Hvorfor hater du det? fordi du vil score mål selv? har ikke noe å si hvem som scorer bare laget vinner.... Nei. Jeg hater back fordi jeg er ganske treig, og jeg er ganske lei av å bli løpt fra. Dessuten er jeg ikke noe taklingssterk, så kant passer meg bedre.(eller sentral midtbane) På kant har ikke fart så mye å si, det er mer hva du kan gjøre med ballen Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg har spilt back i et år nå, og jeg HATER det.Fikk en kamp som spiss, putta 2, skaffa straffe og hadde en haug assists. (Mot et RÆVA lag da ) Igjen måtte je spille back kampen etter Hvorfor hater du det? fordi du vil score mål selv? har ikke noe å si hvem som scorer bare laget vinner.... Nei. Jeg hater back fordi jeg er ganske treig, og jeg er ganske lei av å bli løpt fra. Dessuten er jeg ikke noe taklingssterk, så kant passer meg bedre.(eller sentral midtbane) På kant har ikke fart så mye å si, det er mer hva du kan gjøre med ballen Jeg er ikke noe spesielt rask jeg heller, men jeg er god til å plassere meg. Hvis jeg møter en rask kantspiller så bare venter jeg til han utfordrer meg, og da skråstiller jeg meg slik at han går den veien jeg vil. Etter det så venter jeg på det rette tidspunktet og tar ballen/hindrer innlegg. Lenke til kommentar
Kriss^ Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Å være rask på kanten er jo et stort pluss da dette hjelper stort på å gå forbi en motstander Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Er uansett ikke no stress å trene seg opp til å løpe hurtigere. Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Er uansett ikke no stress å trene seg opp til å løpe hurtigere. Har du noen gode tips? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 For å løpe hurtigere kan det være en ide å trene eksplosiv muskelkraft, reaksjon og akselrasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Er uansett ikke no stress å trene seg opp til å løpe hurtigere. Har du noen gode tips? Ja, knebøy med vektstang på ryggen (så tunge at du bare klarer 4 repitisjoner, ikke den 5.), spensthopp, og div. spurter. Stikkord er spenst og eksplosiv muskelkraft. Magemuskler bør også trenes. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Å løpe intervaller hjelper en god del. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Intervalltrening er vel egentlig ment for å øke oksyenopptaket og den anaerobe utholdenheten i musklene? Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 men å være en god sprinter krever eksplosiv kraft, samt en anaerob utholdenhet. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Bare for å ha det klart: Anaerob=utholdenhet Aerob=hurtighet Til trådstarter: Spør hva han synes om deg, og spør om han vil vurdere å sette deg på kanten istedet. Kanskje det er en morsommere posisjon for deg? Lenke til kommentar
JuRomanRi Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Takk for tips, det kan hjelpe meg ut sesongen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå