DaEvil1 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det er klart hun ikke ville likt det, men det er vel ganske mange folk i Rogaland på 20+ som er samboere og skal på ferie i sommer. Så sannsynligheten for at hun finner det ut er vel utrolig liten. Får bare håpe jeg ikke lager problemer for en noen som skal det, så damene deres blir mistenksomme Folk med litt mellom ørene vil merke seg følgende: 1: Trådstarter er ca. 20 år. 2: Trådstarted befinner seg i /er fra Rogaland 3: Trådstarter har avstandsforhold 4: Etter sommeren blir det enda lengre fysisk avstand i forholdet 5: I sommeren skal trådstarter til Kreta med sin egen familie og sin kjæreste 6: Ferien er en totalpakke som koster ca 8000 kr. Hvor mange personer oppfyller disse kriteriene? Ikke mange vil jeg tro. Vil kanskje tro det passer sann ca. til 1 person. Og da personen som blir slått opp med etter å ha blitt holdt for narr, faktisk er kjæresten, skal hun kjenne til dette her. Jeg håper inderlig denne jenten leser diskusjon.no og denne tråden, og legger 2 og 2 sammen, så hun slipper å bli holdt for narr på denne måten. Lenke til kommentar
nassenØF Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg håper inderlig denne jenten leser diskusjon.no og denne tråden, og legger 2 og 2 sammen, så hun slipper å bli holdt for narr på denne måten. Word Lenke til kommentar
S0ppel Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Du er ett rass og ett pikkhode viss du ikke slår opp no. Jævla idiot! Lenke til kommentar
Gjest G20Rogaland Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Du er ett rass og ett pikkhode viss du ikke slår opp no. Jævla idiot! Takk for det, jeg er glad i deg og Jeg mener som Dorian sa på forrige side Sannheten her er at hvis han drar til syden med henne og de har en fin ferie, og han slår opp etterpå, så vil det være det beste for alle involvert. De betyr at han må lyge, late som og passe på at han ikke blir tatt, men går alt etter planen så har alle det best. Går alt etter planen så har alle det best, går alt ikke etter planen, så ender det med at vi slår opp før turen eller noe slikt, som blir akkurat det samme som om jeg slår opp nå. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Og du driter i at du holder henne for narr? Hva om hun skjønner at det er noe mens dere er på ferie, hva skal du gjøre da? Sikkert herlig å være stuck i syden med eksen som har holdt en for narr. Du skal late som, og bare ha sex med henne, kysse henne og late som ingenting? Hvor kaldt er du egentlig? Endret 24. mai 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Ikke for å virke like kynisk som deg (for det er slik jeg leser deg; materialistisk og kynisk), men dette er et problem du har klart å rote til helt selv. Enten så var du for feig til å si fra da ferien ble bestilt eller så var du for dum til å tenke at dette kanskje var noe som kunne gå over... Vel, nå er kanskje "dum" et galt ord å bruke... La meg moderere det til "uerfaren". Men den viktigste karekteren ved en person er, etter min mening, personlig integritet. Hvis du med viten og vilje fører noen så til de grader bak lyset kun for å lindre ditt eget tap og velbehag så gjør du noe som er svært lite klokt. Se fremover forbi ferien. Hva skjer etterpå? Når du dumper henne og det kommer frem at du tok henne med "for pengenes skyld"? ...og ikke spør hva andre ville gjort. Spør heller hva som er det riktige å gjøre. Selv om andre ville gjort noe galt så kan ikke det vikariere som alibi for dine egne handlinger. Vel, det kan hvis du virkelig klarer å få deg selv til å tro det. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det er en farlig lek han driver på med, det er helt riktig. Det er som å være utro, hvis man først er det så burde man aldri finne på å fortelle henne det - verken når det skjer eller etterpå. Ærlighet varer ikke lengst, folk vil helst ikke vite og å bli holdt for narr er det beste som finnes, så lenge man ikke finner ut av det. ^^ Lenke til kommentar
Right Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) *glem det* Jeg er uenig med deg, ts. Endret 24. mai 2009 av Right Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det er en farlig lek han driver på med, det er helt riktig. Det er som å være utro, hvis man først er det så burde man aldri finne på å fortelle henne det - verken når det skjer eller etterpå. Ærlighet varer ikke lengst, folk vil helst ikke vite og å bli holdt for narr er det beste som finnes, så lenge man ikke finner ut av det. ^^ Vel, nå får hun jo vite da, om han faktisk slår opp i etterkant. Jeg vil tro hun begynner å stille spørsmål, med mindre han drar det ut enda noen måneder. Jeg ville ihvertfall følt at jeg ble holdt for narr om han slår opp rett etterpå. Og vel, hva med faktisk å vise litt respekt? Eller ihvertfall prøve å bry seg? Jeg vet ihvertfall at jeg hadde likt å vite. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det er en farlig lek han driver på med, det er helt riktig. Det er som å være utro, hvis man først er det så burde man aldri finne på å fortelle henne det - verken når det skjer eller etterpå. Ærlighet varer ikke lengst, folk vil helst ikke vite og å bli holdt for narr er det beste som finnes, så lenge man ikke finner ut av det. ^^ Vel, nå får hun jo vite da, om han faktisk slår opp i etterkant. Jeg vil tro hun begynner å stille spørsmål, med mindre han drar det ut enda noen måneder. Jeg ville ihvertfall følt at jeg ble holdt for narr om han slår opp rett etterpå. Og vel, hva med faktisk å vise litt respekt? Eller ihvertfall prøve å bry seg? Jeg vet ihvertfall at jeg hadde likt å vite. Å slå opp etter en sydentur er ikke uvanlig, jeg har sett det skje flere ganger, både med venner og kjærester. La oss si at han vinkler det på følgende måte: Jeg var usikker på forholdet, men tenkte at sydenturen kanskje kunne hjelpe oss å få tilbake gnisten i forholdet. Det motsatte skjedde og nå synes jeg egentlig bare at vi skal slå opp. Badabing badabom. Respektløst er det selvfølgelig, men personlig er jeg mer opptatt av at den andre skal ha det bra enn at de skal vite sannheten eller vite det de tror de hadde likt å vite. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Å slå opp etter en sydentur er ikke uvanlig, jeg har sett det skje flere ganger, både med venner og kjærester. La oss si at han vinkler det på følgende måte: Jeg var usikker på forholdet, men tenkte at sydenturen kanskje kunne hjelpe oss å få tilbake gnisten i forholdet. Det motsatte skjedde og nå synes jeg egentlig bare at vi skal slå opp. Badabing badabom. Respektløst er det selvfølgelig, men personlig er jeg mer opptatt av at den andre skal ha det bra enn at de skal vite sannheten eller vite det de tror de hadde likt å vite. For mitt vedkommende er det sannheten som er bra, og jeg tror nok hun vil sette pris på den hun også, for da kan hun ihvertfall komme seg videre. Om hun så finner ut det under turen eller i etterkant, tviler jeg på at hun får det så særlig bra. Hvorfor la henne leve i håpet så lenge? Hva om han forhindrer henne i å kanskje forelske seg i en annen i løpet av sommeren som faktisk vil ha henne? Hva med å la henne gå videre med sitt eget liv? Nå lever hun i uvitenhet, det er fred og ingen fare. Stakkars jente sier nå jeg. Og jeg vil tro at det ikke noe som er mer ydmykende, enn å finne ut i etterkant at "typen din" hadde sex med deg og kjærtegnet deg hele ferien, men egentlig gjorde det kun for å holde en fasade. Jada, hun blir nok kjempeblid.(..) Endret 24. mai 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
eKreativ Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Nå lever hun i uvitenhet, det er fred og ingen fare. Stakkars jente sier nå jeg. Akkurat som hun ville gjort dersom det faktisk var fred og ingen fare..? Dersom han ikke sier "Jeg har faktisk ikke vært så veldig keen på dette forholdet de siste to månedene, bare så du vet det." Så er sjansen stor for at det vil bli som et vanlig breakup, bare etter sydenturen istedenfor før. Det beste ville nok uansett være å prøve å ordne det så fort som mulig, lykke til! Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Nå lever hun i uvitenhet, det er fred og ingen fare. Stakkars jente sier nå jeg. Akkurat som hun ville gjort dersom det faktisk var fred og ingen fare..? Dersom han ikke sier "Jeg har faktisk ikke vært så veldig keen på dette forholdet de siste to månedene, bare så du vet det." Så er sjansen stor for at det vil bli som et vanlig breakup, bare etter sydenturen istedenfor før. Det beste ville nok uansett være å prøve å ordne det så fort som mulig, lykke til! Ja, men er det riktig at hun skal holdes for narr? Hun tror det er fred og ingen fare fordi hun lever i et forhold der en ene parten er uærlig. Om han ville prøve å finne ut av det, og vil prøve videre, så hadde jeg ikke sagt noe på det, men når han faktisk har planer om å slå opp, så synes jeg han ikke skal holde henne for narr lenger, og heller la henne få lov til å gå videre med sitt eget liv, og ta sommeren til hjelp. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Og jeg vil tro at det ikke noe som er mer ydmykende, enn å finne ut i etterkant at "typen din" hadde sex med deg og kjærtegnet deg hele ferien, men egentlig gjorde det kun for å holde en fasade. Jada, hun blir nok kjempeblid.(..) Nok et eksempel som tar utgangspunkt i at hun finner ut av det. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Ser heller ikke hvordan trådstarter kan minimere "skadeomfanget" på noen bedre måte enn å fake turen. Hvis jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg i tillegg ventet en stund etter turen med å gjøre det slutt. Slik at det ikke det ikke kan anspore henne på det du har sagt i denne tråden. Det eneste feilen du har gjort, slik jeg ser det, er vel å omtale denne saken på et diskusjonsforum Det man ikke vet har man ikke vondt av, og hvis det om alt skulle gå et (par) år og hun fikk vite sannheten, så hadde hun nok allerede vært over perioden hvor hun hadde reagert noe særlig på det. Ignorér alle moralistene. Det finnes ikke noen fasit på hva som er riktig. Gjør det på din måte, trådstarter; dette er best for deg. Lenke til kommentar
Right Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Nok et eksempel som tar utgangspunkt i at hun finner ut av det. Hun finner jo ut av det fordi han slår opp etter ferien. Det er ikke noe man bare plutselig bestemmer seg for, så hun skjønner at han har planlagt det under ferien også. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Og jeg vil tro at det ikke noe som er mer ydmykende, enn å finne ut i etterkant at "typen din" hadde sex med deg og kjærtegnet deg hele ferien, men egentlig gjorde det kun for å holde en fasade. Jada, hun blir nok kjempeblid.(..) Nok et eksempel som tar utgangspunkt i at hun finner ut av det. Men hun gjør jo det om han slår opp? Hva er hun liksom ikke skal finne ut av? Å slå opp er å slå opp.(..) Man klarer å legge sammen to og to gjerne, se en sammenheng. Eks: han slår opp uka etter de har kommet hjem fra ferien. Hun sier: "men jeg trodde vi hadde det bra". Han sier: "vel, jeg har ikke følelser for deg lenger". Og hva tror du hun tenker da? Antagelig klarer hun å skjønne helt av seg selv at det ikke har kommet helt plutselig, hun skjønner antagelig at han har ønsket å slå opp en stund, og hva tror du hun føler da, når hun innser at de har hatt det "såå" fint på sydentur med svigers? Jo, antagelig ydmykelse fordi hun har blitt holdt for narr hele ferien. Endret 24. mai 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg er litt usikker på om jeg biter på logikken "dumpet etter ferie = avsløre måneder lang plan om å holde noen for narr for å spare penger". Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Vel, hva annet kan det tolkes som da? Det er jo nettopp det han gjør, sparer penger, og driter i hennes følelser. Endret 24. mai 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Vi dro til syden sammen, vi slo opp etterpå fordi han ikke lenger er forelsket. Hvor kynisk må jenten være for å tro at det har med penger å gjøre? (Svar: Like kynisk som gutten, og da passer de kanskje bedre sammen enn de vet^^) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå