Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slå Opp, men tur til syden?

Gjest G20Rogaland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må jo definitivt prate med henne, problemet er bare hva som blir best. Å gjøre det nå, eller å være litt "kald" i en og en halv måned til turen er over. Hun kan jo hygge seg på turen selv om jeg ikke oppfører meg som om jeg er nyforelska.

Nå skal jeg prøve å kontrollere meg og svare i nøytral tone, selv om det jeg har mest lyst til er å gi deg en skikkelig remse! Nei, det siste du skal gjøre er å være kald/hinte (i hennes øyne: være uninteressert og behandle henne dårlig) til turen er over. Finnes ikke noe verre enn det. Jeg hadde valgt å bli dumpa uten å riktig vite hvorfor, over å bli behandla som en laber venn i flere mnd for så å bli dumpa. Nei, hun kommer ikke til å hygge seg på turen om hun merker du ikke vil ha henne der. Det er rett og slett respektløst å drive på sånn.

Litt konstruktivt: først slår du opp (gjerne nå så hu slipper å ha noe mer med deg å gjøre), så snakker du med foreldrene dine og evt tar kontakt med selskapet(ene) dere har bestilt fra. Hør om det er muligheter for å avbestille og få igjen pengene. Hvis ikke er det du som må betale henne tilbake på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Gjest G20Rogaland

Klart jeg kan late som, men jeg føler ikke jeg kan gå rundt og strø rundt meg med "elsker deg" eller gi gaver og slikt. Jeg mener ikke å være slem eller uhyggelig.

Takk for deres meninger, jeg har bestemt meg for hva jeg vil gjøre :)

Lenke til kommentar
Gjest G20Rogaland

Jeg har tenkt å vente, dersom ikke det dukker opp noe uforutsigbart i mellomtiden som gjør at det skulle passe seg for henne at jeg tar det før :)

Var ikke det mest støttede valget, men det er vel kanskje litt annerledes for dere som ikke må ta valget selv ;)

Lenke til kommentar
Gjest G20Rogaland

Det er klart hun ikke ville likt det, men det er vel ganske mange folk i Rogaland på 20+ som er samboere og skal på ferie i sommer. Så sannsynligheten for at hun finner det ut er vel utrolig liten. Får bare håpe jeg ikke lager problemer for en noen som skal det, så damene deres blir mistenksomme ;)

Lenke til kommentar
Gjest Rogalandjente20

Så du har tenkt til å late som ingenting å evt ha sex med henne?

At du kan være så egoistisk! Stakkars dama de.... Det er godt du slår opp med henne, for hun fortjener bedre og det vil hun få ;)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner hva du tenker Intro, men jeg tenker at det er jo vanlig å ha en periode hvor man hinter litt når man slår opp. For eksempel snakker mindre, viser mindre interesse og slikt, og vi kunne forsåvidt ha det hyggelig frem til da turen er over.

Hva er galt med deg? Har du baller?

Den gylne regel gjelder smarten.

men jeg skjønner jo at det kanskje blir litt feil. Meh :/

Her er svaret ditt.

Selvfølgelig, hvis du liker å såre og bruke andre mennesker for å gjøre det som er mest komfortabelt for din egen del, vel... Håper både den uheldige jenta og foreldrene dine finner ut av dette. :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal ikke legge meg opp i hva trådstarter bør gjøre, men synes han får mye pes. Bør kunne komme med meninger uten å skjelle ham ut.

Han har tre alternativer:

1. Feike forholdet til turen er ferdig

2. Dumpe damen og prøve å fikse det slik at hun får pengene igjen

3. Dumpe damen og si at "nå har du ikke kjæreste + du har kastet 8000kr ut vinduet".

Han vurderer ikke nr 3 engang som det jo lyser litt drittsekk av. Dette er fordi han ikke ønsker å være drittsekk, han vil skjerme henne.

Han ville gjerne gjennomført nr 2 på et vis, men ser ikke mulighet til det.

Han tenker at det "kjekkeste" for damen er at han "later som" i en periode. Han gjør ikke dette fordi han vil, han gjør det fordi han ikke ser noen annen mulighet uten at han sårer henne.

Så kan man klart argumetere for at å "lure" damen på denne måten er kjipt gjort og det bør han ikke gjøre, men er ikke nødvendig å skjelle fyren ut av den grunn, han gjør det tross alt i slik han ser det for hennes beste.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å vente, dersom ikke det dukker opp noe uforutsigbart i mellomtiden som gjør at det skulle passe seg for henne at jeg tar det før :)

Var ikke det mest støttede valget, men det er vel kanskje litt annerledes for dere som ikke må ta valget selv ;)

Forskjellen er vel at i alle fall jeg står for mine ord og mine handlinger. Ergo så fører jeg ikke folk bak lyset på denne måten. Samma faen hvor skipt det er å gi folk slike budskap så vil en mann med ryggrad gi dem, stå for dem og stå rak i ryggen gjennom hele stormen.

Lenke til kommentar
Så kan man klart argumetere for at å "lure" damen på denne måten er kjipt gjort og det bør han ikke gjøre, men er ikke nødvendig å skjelle fyren ut av den grunn, han gjør det tross alt i slik han ser det for hennes beste.

Det er vel det samme om han ser det som hennes beste, når det ikke er det...?!

"jeg mener homofili er en sykdom! dere skal ikke kritisere meg fordi jeg mener dette, fordi dette er hva som er riktig for meg" daah!

Fyren fortjener mer enn ei kjeftsmelle, han fortjener en real omgang (ja, juling) fordi han gjør det her mot dama si.

(PS: ikke kritiser meningen min, det her er jo riktig imo)

Endret av pwned
Lenke til kommentar

Ikke kritiser det du sier fordi du selv mener du har rett? =D

Sannheten her er at hvis han drar til syden med henne og de har en fin ferie, og han slår opp etterpå, så vil det være det beste for alle involvert. De betyr at han må lyge, late som og passe på at han ikke blir tatt, men går alt etter planen så har alle det best.

Lenke til kommentar
Ikke kritiser det du sier fordi du selv mener du har rett? =D

Sannheten her er at hvis han drar til syden med henne og de har en fin ferie, og han slår opp etterpå, så vil det være det beste for alle involvert. De betyr at han må lyge, late som og passe på at han ikke blir tatt, men går alt etter planen så har alle det best.

Og her er den store grunnen til å ikke satse på denne løsningen. Hvis ikke han er en jævlig god skuespiller, så skjønner hun at noe er galt. Hun skjønner jo dessuten etterpå at han "løy" mens de var på ferie..

Lenke til kommentar

Mhm, ja, og hadde jeg vært denne dama, hadde jeg ihvertfall ikke takle dette bruddet i etterkant bra. Du kan ihvertfall ikke forvente at dere skal være venner i etterkant, men regner ikke med at du ønsker det heller (ellers hadde du kanskje gjort det annerledes og turt å faktisk slå opp)?

Spar henne for ydmykelsen det er å bli holdt slik for narr (for antagelig kommer hun nok til å bli veldig såra, samtidig ydmyka og ikke minst sint). Spar henne for det, om du i det hele tatt bryr deg. Og pengene? Vel, du får prøve å få det igjen på forsikringa, har dere ikke avbestillingsforsikring (i Europeiske så inngår dette blant annet)? Anyway, pengene burde være det minste problemet.(..)

Du kompliserer det til på en "herlig" måte må jeg si. Gratulerer.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...