Gå til innhold

Hvordan bruke GPS på Nokia N79?

Eulogy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg planlegger en tur til Oslo denne helgen og har tenkt til å dra til et par steder jeg aldri har vært før. Kan jeg finne fram ved hjelp av GPS på min telefon? Isåfall, hvordan går jeg fram for å bruke GPS?

Du starter kart og skriver adressen etterfulgt av by navnet, f.eks "kongleveien 25 oslo"

Hvis den finner adressen så trykker du på navihjul knappen.

Da skal du få flere valg, blant annet gå til, kjør osv.

Hvis du ikke har brukt gps funksjonen før på telefonen så kan det ta litt tid før den får kontakt. Gå ut og prøv, når du ser flere grønne striper nede til høyre i kart programmet, da er den klar.

Lenke til kommentar
Koster det noe for å bruke GPS? Er helt grønn på dette.

Det koster hvis du trenger å laste ned nye kart, da bruker den wap/3g får å laste ned nye kartdata.

Når du har, f.eks kart av Norge på mobilen allerede, da koster det ikke noe.

Vet ikke om N79 kommer med forhåndsinstallerte kart for Norge og scandinavia.

Du kan bruke Nokia map loader (google) for å laste inn kart fra mange forskjellige land inn på mobilen.

I kart programmet så er det en kb teller nede i høyre hjørnet.

Etter at jeg brukte Nokia maps loader så har denne kb telleren stått på 0.0 når jeg har brukt gpsen i Norge.

Når du starter kart så spør programmet om du vil koble til internett, bare si ja, fordi programmet henter kun kartdata hvis det ikke allerede er på telefonen.

Man betaler uansett bare for overført kb i wap/3g, ikke for tida man er koblet til

edit: Nokia map loader http://europe.nokia.com/explore-services/m...okia-map-loader

Det er ikke sikkert man trenger det hvis man bare skal bruke gpsen i Norge, men for andre land så kan man spare noen kroner.

Endret av Kneipp
Lenke til kommentar

Takker for hjelpa så langt. Men når jeg skal koble til så velger den bare wlan, slik at hvis jeg er ute så får jeg ikke koblet til. Jeg finner heller ingen innstillinger om hvilke tilkoblingsmuligheter jeg skal velge. Det funker bare å koble til når jeg har trådløs nettverk tilgjengelig. Skal det være sånn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...