Maniac89 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hei, har fått inn fiber i hus nå, og driver og skal sette opp nettverket her. Vi har fra før av en Speedtouch ST780WLT som vi har alt av PC`er koblet til. Så har vi nå denne hjemmesentralen fra Lyse (Agder breiband). Jeg har nå en kabel fra hjemmesentralen opp til Speedtouchen, og derfra er det kabler ut til resten av PC`ene. Men problemet er da at jeg ikke kommer på nett. Må det kanskje åpnes opp tilgang inn til speedtouchen eller noe ? Noen som kan hjelpe meg med dette ? PS. Muligens litt dårlig emnetittel, men kunne ikke finne på noe bedre som kunne beskrive problemet noe bra. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Den beste tingen du kan gjøre er nok å droppe speedtouch'n din. Aktiver trådløs nett på hjemmesiden til agder breidband og bruk det til laptopene dine. Koble eventuell stasjonær maskin inn i "pc" porten på hjemmesentralen dersom du ønsker kablet forbindelse. Lenke til kommentar
Maniac89 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Det er desverre ikke en mulighet for oss her. Vi har 2 stasjonære PC`er som skal være koblet til nett. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hjemmesentralen din har innebygget router, det betyr at du trenger bare en switch for å koble til flere datamaskiner:) Å ha 2 routere byr også bare på problemer vedrørende NAT. Eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316873 Lenke til kommentar
Maniac89 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Okei, skal se nærmere på det. Men akuratt nå så har jeg bare koblet en pc rett i hjemmesentralen (min pc altså). Jeg har prøvd å åpne en port ved å logge inn på hjemmesiden til internettleverandøren min. Jeg får skrevet inn alt og lagret men den blir alikevell ikke åpnet. Jeg skjønner meg ikke helt på denne sentralen/routeren. Noen idè på hvordan det kan løses ? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hei, har fått inn fiber i hus nå, og driver og skal sette opp nettverket her. Vi har fra før av en Speedtouch ST780WLT som vi har alt av PC`er koblet til. Så har vi nå denne hjemmesentralen fra Lyse (Agder breiband). Jeg har nå en kabel fra hjemmesentralen opp til Speedtouchen, og derfra er det kabler ut til resten av PC`ene. Men problemet er da at jeg ikke kommer på nett. Må det kanskje åpnes opp tilgang inn til speedtouchen eller noe ? Noen som kan hjelpe meg med dette ? PS. Muligens litt dårlig emnetittel, men kunne ikke finne på noe bedre som kunne beskrive problemet noe bra. Er speedtouch'en arv fra annen ISP ? Må kanskje omprogarmmere, fjeren pppoe f.eks. og legge inn DHCP, eller dynamisk adressring på wan porten. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Okei, skal se nærmere på det. Men akuratt nå så har jeg bare koblet en pc rett i hjemmesentralen (min pc altså). Jeg har prøvd å åpne en port ved å logge inn på hjemmesiden til internettleverandøren min. Jeg får skrevet inn alt og lagret men den blir alikevell ikke åpnet. Jeg skjønner meg ikke helt på denne sentralen/routeren. Noen idè på hvordan det kan løses ? Ring supporten og få de til å dobbeltsjekke at portforwardingsregelen er aktiv. Sjekk også at maskinen din har samme ip som den ipen portern er forwardet til. Lenke til kommentar
Maniac89 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Jepp speedtouchen er fra Telenor. EDIT: Har en plan om å ta en telefon til supporten i morgen Endret 21. mai 2009 av Maniac89 Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jepp speedtouchen er fra Telenor. EDIT: Har en plan om å ta en telefon til supporten i morgen Telenor bruker pppoe, Hvis speedtouchen ikke hadde et modem i forkant mellom telefon og den så står den oppsatt med modem funksjon på wan porten med pppoe pålogging. Gå på http://telenor.no/privat/kundeservice/iqRe...rward=l2Problem , velg din model og sett den i bridge modus. F.eks. http://telenor.no/privat/kundeservice/iqRe...d-000000000000} for Speedtouch 546. Lenke til kommentar
Maniac89 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Jepp speedtouchen er fra Telenor. EDIT: Har en plan om å ta en telefon til supporten i morgen Telenor bruker pppoe, Hvis speedtouchen ikke hadde et modem i forkant mellom telefon og den så står den oppsatt med modem funksjon på wan porten med pppoe pålogging. Gå på http://telenor.no/privat/kundeservice/iqRe...rward=l2Problem , velg din model og sett den i bridge modus. F.eks. http://telenor.no/privat/kundeservice/iqRe...d-000000000000} for Speedtouch 546. Skal prøve meg på dette i morgen. Er for seint å begynne å knote med det nå. Takk for hjelpen så langt gutta. Melder fra om hvordan det går i morgen Lenke til kommentar
Maniac89 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Wow, det funket! Tusen takk for hjelpen drbuggs! Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Wow, det funket! Tusen takk for hjelpen drbuggs! Bare hyggelig, Setter du tråden til løst ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå