mrmachoman Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hei! Jeg søkte på befalsskolen for en stund siden, når får jeg svar på om jeg har kommet inn? Hjelper ikke å ringe verken vernepliktsverket eller 3003 (hvor det er eget valg for spørsmål om befalsskolen). Såå, er det noen som har søkt befalsskolen i år, og fått svar? Eller vet hvordan og når jeg får svar? Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg har også søkt FOS i år. Tror svarene blir sendt ut denne uka her. så blir vel denne eller neste uka brevet kanskje ligger i posten Hvordan ligger du an på treningen? er du godt forberedt? Lenke til kommentar
mrmachoman Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Hva er FOS? Jeg hadde første trening etter russetida i dag. Kan si det sånn at formen ikke er den samme etter fire uker flatfyll. Det er styrketrening da, kondisjonstrening har jeg aldri drevet med. Så er vel egentlig dårlig forberedt sammenignet med en del andre. Men tror jeg skal greie det ganske fint fordi psyken og intervjuene teller en del:) Håper å få svar snart. Er for øyeblikket kalt inn til kystjegerkommandoen, og det har jeg egentlig ikke like lyst til. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 FOS = Felles Opptak og Seleksjon http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/fos/start/omfos/ Lenke til kommentar
mrmachoman Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Visste ikke om det jeg, så jeg har søkt spesifikt. Men om jeg har søkt spesifikt, blir jeg da en del av FOS? Er du forberedt? Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Fos er opptaket til hærens og luftforsvaret befalskoler. Det foregår på kjevik rundt 20. Juni. Kjenner jeg også er dårlig i form i forhold til der jeg skulle ønske jeg var. har i tillegg vært syk i noen måneder uten trening før russetida så har startet å trene nå og kjenner at jeg må trene godt for å komme tilbake der jeg var før. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 bBax1: Sjø er også på FOS. Lenke til kommentar
mrmachoman Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Fikk svar i dag, kom inn! Nå er jeg bare evig redd for å ikke bli tatt opp til befalsskolen etter opptak og seleksjon. Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Fikk også svar idag, innkalt for opptak til HBS/Alle linjer. Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 jeg gikk også min idag gleder meg som en unge på julaften akkurat nå Lenke til kommentar
Horghen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Fikk svar på onsdag her, lærlingbefal FTBS. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hvilken dato hadde dere på ettersendingen? Lurer på om det er sammenheng mellom den og innkallingen Har ikke fått innkalling selv. Frykter det verste Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 jeg hadde 8.Mai tror jeg. En kamerat av meg sendte inn sine ettersendinger 1-2 måneder før megog begge oss to fikk innkallelsen idag. Vet ikke hvor du bor, men kan være posten må sendes lenger til deg? Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Bor i Akershus så bør ikke være så langt fra VPV. Tar en tlf til dem på mandag og hører om alle har blitt sendt ut. Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 kan likegodt spørre her istedenfor å lage en ny tråd. Hvordan gjør dere andre som skal inn på opptak med sommerjobber i år? jeg har fått en sommerjobb men er usikker på om jeg skal takke nei. Blir ikke mye tid hvis jeg kommer gjennom, men igjen hvis jeg faller ut så sitter jeg uten jobb resten av sommeren....hva gjør dere andre? Lenke til kommentar
mrmachoman Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Sliter med det samme. Du må egentlig bare satse. Jeg ser ingen annen mulighet. Jeg har sagt opp jobben jeg, og hvis jeg da ikke kommer inn er jeg uten jobb et år. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg sa også opp jobben. Hadde ikke tenkt å fortsette i den til neste år, og hvis jeg ryker på FOS blir det ferie. Kan leve med det. Lenke til kommentar
Irrboabv Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Fikk svar i dag, kom inn! Nå er jeg bare evig redd for å ikke bli tatt opp til befalsskolen etter opptak og seleksjon. Må trene da, hvis du har dårlig kondisjon i utgangspunktet burde du fokusere dobbelt på akkurat det. Du er nødt til å klare minst 4 på 3000 for å bli tatt opp, som er 12:40 eller noe slikt mener jeg å huske. Det går helt fint an å trene seg opp til fortsatt, men hvis holdningen din er å bare drite i kondisjonen å fokusere på styrke vil du ikke klare det. Holdningen og viljen er veldig viktig, og hvis du ikke har viljen til å trene kokndisjon nå, vil du heller ikke ha den på opptaket... Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Du må minst klare minstekravet som er karakter to, eller 14 minutter, for å komme inn. Karakter 4 er 12:00 for gutter. Men selvsagt er det en fordel med høyere karakter enn minstekravet, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå