Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til å finne bass/forsterker

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Jeg har ikke noe særlig peiling på bilstereo, og har lyst til å kjøpe en ferdig basskasse og forsterker.

Hvor er det best å handle bilstereo? Bra nettbutikker/vanlige butikker? Helst på nettet da, så jeg kan sjekke utvalg og priser her...

Hvilke merker er best/mest kjent til høyttalere og forsterkere? Vurderer Kenwood/Pioneer til spiller, og synes det hadde vært kult å kjøpe hele anlegget i samme merke.

Kan man spare noe på å kjøpe elementer og kasse for seg? Orker ikke å lage noe kasse selv, men tenkte kjøpe ferdig tom kasse og så sette inn elementer selv...

Vet ikke hvor mye penger jeg skal bruke, selvfølgelig så lite som mulig, men det må dundre ganske greit!

Liker høyttalere og forsterkere med litt stilig design, svart/glass/litt lys (ikke jalla), og ikke sånne knæsj oransje høyttalere med jerngitter etc.

Takker for tips! :D

Edit: kan jo skrive litt om plass... bilen er en bmw 5-serie (e39, ikke touring), og stasjet skal seff i bagasjerommet, og bør ikke ta mer plass enn nødvendig ;)

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Anbefaler deg å kikke på bilstereo.no

De har mye bra.

Vil da anbefale deg Rockford Fosgate.

Av subber ville jeg valgt 12" punch

Kjøp deg en tom kasse og sett inn 1 eller 2 av disse.

Forsterker velger du selvfølgelig deretter

Om du kun skal kjøre bassere via forsterker så kjøper du deg en monoblock forsterker

Skal du kjøre høytalere via forsterker kjøper du en 4 kanal eller større.

Lenke til kommentar
Av subber ville jeg valgt 12" punch

Hvordan kan du anbefale 12" punch når han er ute etter at det skal "dundre ganske greit"?

Hva er ditt budsjett? Hva slags lyd bilde er du ute etter? Hva slags musikk hører du på?

Det finnes mange alternativer, i alle prisklasser.

Ta en kikk her: http://www.bilradiospes.no

Selv kan jeg anbefale Pioneer headunit, Focal frontsett, basser og forsterkere...

(http://www.iceaudio.no/)(kvalitet koster)

Kjøp ferdig kasse, som er tilpasset ditt element er vikitg å tenke på.. (feks kassen skal ikke ha for stort volum, enkelte elementer er også glad i bassport osv..) Ta en kikk på JL audio, eller Rockford POWER serien..

Når det gjelder CDspiller (headunit) er det viktig at du kjøper en med nok linjeutganger til forsterkerene dine..

Kjøp frontsett, og ikke bakhøytalere.. Det kommer du garantert ikke til å angre på...

Endret av %Username%
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Takker for svar ;)

Tror ikke jeg skal bytte ut høyttalerne jeg allrede har, er ganske fornøyd med de. Kanskje etterhvert, men først vil jeg bare bytte spiller og få inn bass med forsterker! Tror jeg skal ha monoblokk, er vel ikke så mye vits med forsterker til originale høyttalere?

Jeg hører på alt mulig, men synes bass gjør seg best til hip hop med tung bass, techno etc. Liker massiv bass som dundrer skikkelig, skal vibrere inni bilen :D

Jeg hadde Kicker 2x12" før (i åpen kupe da) og det dundret helt greit! Trenger ikke noe spes bedre enn det

Har ikke noe budsjett, vil bare bruke så lite som mulig så lenge lyden er bra nok!

Har bestemt meg for å kjøpe ferdig kasse :)

Lenke til kommentar

Hvis du synes kicker låter bra, så er du ikke så kravstor, og da kan jo dette bli billig for deg ja...

Forsterker på fronthøyttalere er et must når du skal ha sub, ellers så vil du ikke høre disse noe særlig når du guffer på med bass... Forsterker og høypassfilter gjør susen da ;)

http://www.xtremecar.no/shop/index.php?cPath=32_38_57

En ok forsterker til ALT, kan feks være en dynabel BF0756 ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-98070

Foreløpig vurderer jeg originale ferdige kasser med Rockford Fosagate 12" punch :) skal ha 2 stykker hvis jeg får plass til, noen som vet hvor store de er i bredde høyde osv? Vurderer større hvis jeg får plass til...

Hva slags forsterker burde jeg kjøpe til disse? Tenker enten monoblokk eller 4 linjer

Er Power 12" ca dobbelt så dyrt som 12" punch, og hvordan spiller det i forhold?

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-98070

Bumper dette emnet, fordi hadde tenkt å helst kjøpe i morgen.

Skal ikke benekte at jeg velger litt ut ifra design og kvalitetsfølelse også, og jeg elsker designet til rockford fosgate stage 2. Nå har jeg også fått hørt på Rockford fosgate stage 1 og syntes det spilte rimelig bra til all type musikk, i tilegg så har jeg hørt kvaliteten er bedre enn på en del "mer for penga" basser.

Vil helst kjøpe Kenwood eller Rockford Fosgate kasse, dobbel med ikke no mindre enn 12" og budjsett på ca 5000. Kan noen anbefale noe ?:D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Har lest at RF har "tapt seg", vet ikke hvor seriøst det er men... vil nå uansett vurdere andre merker :) men det må ikke se jalla ut og jeg vil kjøpe en ferdig spesiallagd kasse som gir best mulig lyd!

Tror ikke jeg skal ta sjansen på å bare bestille noe fra nettet som folk sier er bra, skal dra til en butikk som har bra utvalg og høre selv. :) Noen som vet om noen bra butikker der jeg kan høre på forskjellige kasser selv? Og hva bør jeg generelt se etter når jeg skal kjøpe kasse, noen spesielle merker som er bra?

Butikken(e) bør forresten være ikke så langt unna Drammen/oslo , men kan også ta en tur til sverige om det skal til ;) hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...