bryggern Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Hei! Er en bekjent av meg som skal selge Celica 97 model 215000 km for 40000kr. Han seier at den bruker litt olje. Er dette et utrulig dumt kjøp av meg? Endret 21. mai 2009 av bryggern Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hei! Er en bekjent av meg som skal selge Celica 97 model 215000 km for 40000kr. Han seier at den bruker litt olje. Er dette et utrulig dumt kjøp av meg? Kjenner ikke Celica spesielt. Men 40K for en 12 år gammel bil som er kjørt 215K høres kanskje litt mye ut. At den bruker olje tyder på at den er kjørt hardt? Har du muligheten, ta deg en tur til et toyota-verksted og spør de. Det er de som bør ha kunnskapen om akkurat denne bilen. Lykke til! Lenke til kommentar
Chados Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Vel siden motoren "bruker" olje, ville jeg lagt det litt på is. Hvis motoren ikke har noen ytre lekasjer så kan det tyde på at toppakningen er gåen og det lekker olje fra oljekanaler i blokka og ut til sylinder eller over i en kjølevannskanal. Men da igjenn kommer det ann på hva litt olje betyr, er for så vidt normalt at noen motorer har et hvis forbruk av olje over et hvis antall kilometer. Sjekk med Toyota verkstedet hva som er normalt for den motoren. Som regel kan dem gi et svar på stående fot. Lenke til kommentar
%Username% Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 At en eldre bil bruker litt olje er ikke noe problem i det hele tatt..(temmelig normalt) Spørsmålet er bare, hvor mye lekker det? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Vel siden motoren "bruker" olje, ville jeg lagt det litt på is. Hvis motoren ikke har noen ytre lekasjer så kan det tyde på at toppakningen er gåen og det lekker olje fra oljekanaler i blokka og ut til sylinder eller over i en kjølevannskanal. Men da igjenn kommer det ann på hva litt olje betyr, er for så vidt normalt at noen motorer har et hvis forbruk av olje over et hvis antall kilometer. Sjekk med Toyota verkstedet hva som er normalt for den motoren.Som regel kan dem gi et svar på stående fot. hvis en bil bruker mye olje, er det som regel slitte ventiltetninger/styringer eller slitte stempelringer som er synderen.(evt slitt turbo om bilen har det) er toppakningen defekt så bruker bilen gjerne kjølevann, det er olje i kjølevannet, kjølevann i olja eller mye trykk i kjølesystemet. jeg sier ikke att toppakningen ikke er synderen, men i de tilfellene jeg har vært borti som bilmekaniker har det vært slik jeg har nevnt her nå. har faktisk ikke vært borti att en toppakning er synderen i oljeforbruk, kun forbruk av kjølevann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå