aeze Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Problemet vis jeg skal ha 4870x2 er at skjermen ikke støtter dette. Noen som vet om 3d vil fungere i windows 7 RC eller må jeg vente til fullfersonen kommer ut og drivere oppdateres. Har hørt mye bra om denne skjermen og synes teknologien høres bra ut. Må man ha 120fps i spill for og få 3Den fin eller lager skjemen, driveren eller noe annet "ekstra" bilder så det ser bra ut, eller holder lengre på bildene. Tror jeg går for p193 eller et annet i denne prisklassen(kanskje litt billigere) vis noen anbefaler noen andre. Synes det blir litt dumt og betale mer enn 15k for en PC og kjøpe kabinett til under 1k når dette en av de tingene man sansynligvis vil ha lengst. Endret 24. mai 2009 av aeze Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Vell, pris er ikke nødvendigvis automatisk lik kvalitet og praktisk ytelse. Du kan få dyre kabinetter som ser fancy ut, men som er mindre praktiske å bygge i og har dårligere kjøling enn kabinetter til 1/3 av prisen. Det holder ikke bare å velge et dyrt kabinett, du må også finne ett som passer det du vil ha på alle punktene. Om du ikke bryr deg stort om utseendet og heller vil ha funksjonalitet, så får du veldig gode kabinetter fra 500-1500kr der spesialfunksjoner (støydemping, vibrasjonsdemping, luft inn/ut, oppdelte rom, deksler, medfølgende vifter, osv) er det som presser opp prisen for det meste. Midi vs maxi tower har også en del å si. Endret 24. mai 2009 av GullLars Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Nei, det holder ikke å bare velge et dyrt kabinett. Skal du ha Maxitower under 2000kr er Antec P193 det beste valget. Det er flere grunner til det; Det har meget god kjøling, To 140mm eksosvifter, 1 120mm eksosvifte og 1 200mm innsugvifte. Anbefaler å kjøpe en eller to ekstra 120mm vifter for å ha foran. Det er muligens det beste Maxi-toweret når det kommer til støydemping. Gode løsninger for kabelskjuling. Valgfri festeanordning som sikrer at lange grafikkort ikke bøyer HK. Skal du ha Midi-tower er det enten Antec P183, som er en forminsket utgave av P193 eller Antec Three Hundred som gjelder. P183 har svakere kjøling en P193 300 gir mye for pengene, men det er et par bakdeler kontra P183/P193 Ikke på langt nær like godt støydempet som P183/P193 Dårlige løsninger/ingen løsninger for kabelskjuling/rydding. Ikke like gode kjøleløsninger som P183/P193 Både P183 og 300 krever at du kjøper 1-2 ekstra 120mm vifter. Lenke til kommentar
aeze Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Har tenkt og kjøpe 2-3 ekstra vifter noctura vifter da jeg synes dette er en billig investering uansett om jeg trenger det med det første. kan eventuelt stille ned de andre viftene for og få lavere lydnivå med samme luftstrøm. Kommer nok uansett ikke til og gå for three hundred da jeg vet at jeg neste gang kommer til og kjøpe et nytt kabinett vis jeg går for dette mens jeg mest sansynlig kommer til og beholde kabinettet vis jeg går for et 193 Denne pcen har jeg nå satt opp. Er det noe jeg burde endre. Er det noe mer jeg trenger(kabler etc.) eller andre forslag Har tenkt på SSD emn tror jeg får vente til jeg kjøper Windows 7 da prisene vil ha blit redusert i tillegg til at jeg (forhåpentligvis) har fått litt mer penger. Jeg vil også takke alle for gode tips og forslag og for all hjelpen jeg har fått ut av dette:) Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Jeg ville heller valgt Noctua NF-S12B FLX, den nye utgaven av NF-S12. EDIT; GÅ for en Western Digital Caviar Black, de ytrer mye bedre en green. Endret 24. mai 2009 av ravii Lenke til kommentar
aeze Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg ville heller valgt Noctua NF-S12B FLX, den nye utgaven av NF-S12. EDIT; GÅ for en Western Digital Caviar Black, de ytrer mye bedre en green. Da var det endret noe annet/andre forslag. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det optiske drevet er basert på IDE, da bør du enten ha en rund IDE-kabel som ikke hindrer luftflyt eller kjøpe en som går på SATA. Lenke til kommentar
aeze Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Det optiske drevet er basert på IDE, da bør du enten ha en rund IDE-kabel som ikke hindrer luftflyt eller kjøpe en som går på SATA. Takk for tipset. Trodde jeg hadde satt opp en SATA DVD men så nå at det kun var på den andre PCen. Fant kun den DVD spilleren jeg har satt opp i hvit men har sett at man finner den i svart på komplett så da gjør det ikke noe:) Lenke til kommentar
aeze Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Sakl kjøpe p193 hvilken vei er det da best og plassere PSUen. er det noe vits og kjøpe ovverspenningsvern har i tillfelle sett på denne Håper på raske svar da jeg har tenkt og bestille i kveld vis jeg får noen svar. Noen som kan anbefale en ekstern lagringsdisk på 1TB skal for det meste brukes til og lagre bilder på så fart er ikke det viktigste. har sett litt på denne. Endret 26. mai 2009 av aeze Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Overspenningsvern er veldig greit å ha, og koster ikke mye mer en vanlige skøyteledninger. Trenger du 8 uttak? Kjøp den billigste disken du finner. Lenke til kommentar
aeze Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Har både pc, skjerm, Tv som jeg vil ha sikret + høytalere, ps dekoder til tv, skriver og andre ting som jeg like godt kan koble til koster ikke så mye mer med 8 enn 4 utak uansett. Noen som vet hvilken vei PSUen burde sitte. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hvilken vei du setter PSU spiller ingen rolle, sett den "rettveien" så blir klistremerkene rett vei. Lenke til kommentar
aeze Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Nocturaen går oppi sidedekselet men får det igjen vis jeg dytter litt og bøyer hovedkortet noen som hvet hva jeg kan gjøre. skal jeg påresse hovedkortet så det bøyer seg eller skal jeg fjerne den. i så fall kan jeg bruke angrefristen på 14 dager når den er åpnet Trenger svar fort Lenke til kommentar
jobox Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Har du den endelige handlelisten ? Ute etter ny pc selv ^^ Kan du linke den endelige handlelisten? noe du ville endre på selv? .. Større kabinett eller no ? Lenke til kommentar
aeze Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Her er handlelista som sagt går nocturaen cpu vifta litt oppi vet ikke om dette er noe prob har også kjøpt samsung 2233rz med nvidia 3d briller men har ikke fått prøvd noe enda skal si ifra når jeg har prøvd noen som vet noe om nocturaen ser at hovedkortet går litt ned men hullene på baksiden passer fortsatt. er jo 2 vifter hvor skal jeg da plassere den andre cpu vifte kontakten kan jeg plassere denne på power fan feks Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Tja, det er ikke helt bra at den tar borti.. Dette skal da ikke være et prob, Antec P193 er laget for å huse store vifter. (Derav "utveksten") Har du sjangs til å fjerne noe fra kabinettet slik at den ikke tar borti? Dette er ikke mitt spesialfelt, men du bør kunne kutte av toppen av heatpipe'ene. Toppen av "rørene" som stikker ut. Noen som kan bekrefte dette? Hvor mye er det snakk om før du får plass? Lenke til kommentar
aeze Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 ikke så veldig mye tror toppen av heatpipa skulle holde kun noen få cm som sagt får jeg den på når jeg presser men dette er vel ikke bra for hovedkortet. kan nok ikke ta bort noe av kabinettet i og med at vifta ligger på både døra og vifta og tar oppi og vifta i kabinettet stikker jo ikke inn i kabinettet Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Jeg ville sendt tilbake på angrefrist.. Faen så merkelig at dette ikke skulle gå, det går jo i lillebror P182.. EDIT: Flere som har samme problem.. EDIT2: Lian Li PC-A71 er meget god, hva med å bytte ut P193 til fordel for dette? Du må frem med dremelen for å fikse kabelskjuling, men det tar 5 min. Endret 2. juni 2009 av ravii Lenke til kommentar
aeze Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) ok men på dvden er det to kontaktinganger bak en til vanlig serial ATA og en større trenger jeg kun og bruke den ene og kan jeg koble denne rett til hardiskkontrollen Endret 4. juni 2009 av aeze Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Bare å plugge rett i ja. Den andre inngangen er til strøm, samme kabel som du bruker på SATA-harddisker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå