aeze Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Hei Jeg har tenkt og kjøpe en gamer pc til rundt 15k uten mus, tastatur skjerm osv Pcen skal brukes til og spille bla Crysis, COD og kommende spill. Jeg har sett på denne pcen Kommer antagligvis til og kjøpe denne denne skjermen som jeg kommer til å kjøre i 3D, er det noen som kan anbefale denne eller noen andre gode skjermer? Kommer antagligvis til og overklokke CPUen når jeg får bruk for det (eller kjeder meg) og kjøper kanskje et skjermkort til for og bruke i SLI når det blir billigere. PGA dette lurer jeg på om PSUen er kraftig nok. Er det mye forskjell på 920 med C0 og D0 og hvor mye ved overklokking. Trenger jeg noe mer enn det som er i handlevognen nå (kabler etc) Andre tips/forslag angående hovedkort, psu, skjermkort, kabinett etc tas imot med glede:) Har tenkt og bruke windows 7 beta frem til OS et kommer ut vil dette by på noen store problemer? har en acer aspire e380-ce69 med en amd 4800+ cpu, 2x 320GB hardisk, og et 7600gs som er ca 2 år gammel er det noen som vet hva jeg kan få for denne? Har en kamerat som akkurat spurte om jeg kunne sette opp en pc til MAKS 10 000kr til han (uten skjerm tastatur osv, muligens uten os også) er det noen som kan gi noen forslag Endret 22. mai 2009 av aeze Lenke til kommentar
Eizon Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Aldri prøvd Nvidia 3D vision. Er noe skeptisk. Red/Cyan 3D har jeg derimot prøvd. Det er ekstremt krevende, og gir veldig dårlige farger. Har som sagt ikke prøvd, kan hende det er bra. Om du skal overklokke, bør du velge 920 D0. D0 er visstnok mye bedre enn C0 til OC. Du kan også passere 965 med litt overklokking på 920. Et normalt skjermkort trekker mellom 250-350W. CPU i tillegg på ca 150W. Så må du regne med minst 750W om du skal ha SLI. Støy er selvsagt avhengig av load. Søk på nette, så finner du mange slike grafer: http://techreport.com/articles.x/16681/11 WinSeven er angivelig mer stabilt enn Vista - jeg skal teste det. PC faller normalt sett i pris tilsvarende halvering på 6-12 mnd. Regn ut selv. Mange andre her som bygger PC til 10k - les litt rundt. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Til en start, så er det svært unødvendig å kjøpe ekstra kjølepasta. Kjølepastaen som følger med Noctua viften er faktisk bedre enn Arctic Silver Ceramique. Western Digital Caviar Green 1 TB er en god lagringsdisk, men synes den er litt for treg som systemdisk på en slik PC. Er du redd for støynivå på skjermkort, kan du jo vurdere en slik; http://www.arctic-cooling.com/catalog/prod...=2_&mID=237 En liten videosnutt, som viser hvordan du lager tekstlinker.. Se filmen hos Youtube Og til slutt, forslag på PC. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...C0-574CFDC4A7D2 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...E2-E509FDCE8F04 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...EA-E6DECEB28A33 Eller ganske enkelt få den ferdig bygget med skjermen du skal kjøpe >> http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10402 Lenke til kommentar
aeze Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Har sett på forslagene og satt opp denne pcen. Med antec p193 LINK Noen som kan si hvem av pcene som er best? Noen som kan si hvor kraftig psu jeg trenger vis jeg setter inn et ekstra skjermkort i pcen og overklokker cpu. Kunne vært fint og spart penger på og kjøpe feks 850W vis dette gir nok strøm. Er ikke helt sikker på hvem kabinett jeg skal velge. Har sett en del på både HAF og storm sniper og nå også p193 evt kanskje p182/183. Vet at HAF ikke har støvfilter og ser i min nåverende pc at denne er full av støv. noen som vet hvor man kan kjøpe dette eller hvordan man kan lage det. er HAF mini stort nok til ASUS rampage extreme eller 2 295. Noen som har noen svar/andre forslag. Noen som vet om jeg vil kunne utnytte 3d med windows 7 Takk for videoen. Fant ut at jeg kan stille viftene i rivatuner så tror ikke jeg trenger noen andre vifter på skjermkortet Endret 22. mai 2009 av aeze Lenke til kommentar
aeze Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 kameraten min skulle vistnok ikke bygge seg pc enda så trenger ikke flere forslsag til den men trenger fortsatt hjelp med en pc til meg selv. noen som kan hjelpe meg med valg av psu, skjermkort og kabinett? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) PC faller normalt sett i pris tilsvarende halvering på 6-12 mnd. Regn ut selv. Dette er ikke alltid tilfellet PC'n min har falt ca 20% i pris siden august (om du ser bort fra SSD), og økte faktisk i pris de første 4 måndene Ganske bra gjort på en PC til ca 20k. Gaming PC til rundt 15K blir vell tipset: Prosessor: Ci7 920 (D0) (som du klokker opp) RAM: 6GB DDR3 1333 eller 1600 lav-latency (3 brikker totalt) HK: x58 (har ikke så god peil på de) PSU: Corsair 750W Kabinett: Antec three hundred kabinett Systemdisk: Intel x25-M 80GB. Lagring: WD Caviar GreenPower 1-2TB (der første 100-200GB blir satt av til spill-partisjon. ala short-stroke) GPU: Nvidia 295, eller Radeon 4890x2 (hvis det kommer ut før du skal kjøpe). SUM: Ca 14000-15000 Komplett eller amentio (eller fra begge) blir vell billigst. Endret 23. mai 2009 av GullLars Lenke til kommentar
aeze Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Er antec three hundred noe bra kabinett til en pc i denne prisklassen? Vil helst ha et kabinett som det er litt plass i og som jeg kan ha noen år så jeg slipper og skifte neste gang jeg skal oppgradere. i tillegg er jo kjøling viktig. Vil en 750w PSU holde vis jeg setter inn 2x 295/285 evt 4870x2 og i tillegg overklokker prossesoren? Endret 23. mai 2009 av aeze Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg har en 750W PSU, og den koste seg med vifta på tomgang når jeg klokket quaden min og 4870x2... Så lenge det er kvalitet så burde 750 holde greit. Lenke til kommentar
aeze Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 har sett litt rundt på forskjellige tester og ser ut som om 750 w vil holde iallefall med 2x 285 noen som vet om dette vil holde med 2x295 denne psuen fra corsair er modulære men kommer ikke til komplett før mot slutten av juni og dette er lenge og vente. noen som vet om noen andre modulære strømforsyninger av god kvalitet som ikke koster så alt for mye. har sett litt rundt og det eneste stedet(norske) der jeg har sett at de har 920 D0 er netshop.no. Noen som vet om noen andre steder denne kan kjøpes Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 har sett litt rundt på forskjellige tester og ser ut som om 750 w vil holde iallefall med 2x 285noen som vet om dette vil holde med 2x295 Ehm, er faktisk litt i tvil om at det går, spørs litt på annen hardware du har. Men jeg antar at PSUen vil bråke en god del da, siden den blir kjørt meget hardt når du spiller og under load generelt. Desverre tror jeg at du må gå opp en hakk, gjerne helt opp til 1000W. Sjekk denne: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...ering=min_price Jeg er da ikke profesjonell på dette emnet. Lenke til kommentar
aeze Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 hvet at corsair har en bra en men denne er ganske dyr vet også at MIST skal ha en ganske god. Noen forslag. helst ikke så veldig dyr dajeg heller kan bruke litt ekstra på andre komponenter men vil ha en som holder:) Noen som har noen kabinetter de vil anbefale? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 PSU er en av de delene du kan beholde lengst, da er det lurt å velge kvalitet. Gå for Corsair. Lenke til kommentar
aeze Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) PSU er en av de delene du kan beholde lengst, da er det lurt å velge kvalitet. Gå for Corsair. Greit da tror jeg jeg går for corsair'en Er det noen her som har noen gode forslag til et godt kabinett. Det trenger ikke å være så veldig stille men det er en fordel. Trenger ikke å ha masse lys. Veldig fint om det har god kjøling Endret 24. mai 2009 av aeze Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Antec P182 er et godt kabinett som er meget stille, og har god kjøling Eventuelt så har du vel Antec Nine Hundred, men personlig syns jeg det gjør litt mye ut av seg.. Sånn visuelt. Lenke til kommentar
aeze Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Antec P182 er et godt kabinett som er meget stille, og har god kjøling Eventuelt så har du vel Antec Nine Hundred, men personlig syns jeg det gjør litt mye ut av seg.. Sånn visuelt. Har sett litt på dette. Har også sett på p193 men synes dette er litt dyrt. er det hvert de ekstra pengene. Har også sett på storm sniper. Hvem vil dere anbefale av disse tre kabinettene. så at noen andre hadde problemer med hvilken vei de skulle sette PSUen. Så spør nå for og slippe problemet senere. Hvilken vei skal PSUen på en Corsair HX1000 stå med viftene opp eller ned i kabinettet. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Antec P182 er et godt kabinett som er meget stille, og har god kjøling Eventuelt så har du vel Antec Nine Hundred, men personlig syns jeg det gjør litt mye ut av seg.. Sånn visuelt. Har sett litt på dette. Har også sett på p193 men synes dette er litt dyrt. er det hvert de ekstra pengene. Har også sett på storm sniper. Hvem vil dere anbefale av disse tre kabinettene. så at noen andre hadde problemer med hvilken vei de skulle sette PSUen. Så spør nå for og slippe problemet senere. Hvilken vei skal PSUen på en Corsair HX1000 stå med viftene opp eller ned i kabinettet. Avhengig av hvilket kabinett du har. Lenke til kommentar
aeze Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Så hvilket kabinett vil dere anbefale. Tror jeg vil gå for enten Antec P182 eller CM storm sniper. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Mellom de to er valget enkelt: P182. Men; P182 er ikke særlig gla i lange strømforsyninger, men den nye modellen P183 takler lange strømforsyninger. (P183 bare en videreføring av P182) Basert på hvor mye penger du skal bruke og hvor avansert hardware du skal ha er P193 et mye bedre valg. Det har de samme gode egenskapene til P183/2 men er mye større. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hvorfor ikke gjøre det enkelt og spare litt penger og gå for Antec Three Hundred? Et praktisk designet kabinett som gir god luftflyt, er greit å bygge i, ikke gjør mye ut av seg visuelt, og har en grei prislapp. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 300 er et meget godt valg, men når man har et budsjett på 15k mener jeg det er lite lurt å ikke bruke pengene der de varer lengst. BTW: 4870x2 yter nesten like godt*/like godt men er en tusenlapp billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå