egon08 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Hei. Jeg jobber offshore og blir pappa i Desember. Jeg går i en ordning som kalles 6/4 dvs. 6 uker disponibel og 4 uker fri. I løpet av året skal jeg jobbe 132 dager, men det varierer jo hvor mye jeg jobber i disponibelperioden. Noen som vet hvordan pappapermen blir tatt ut ifb. med denne rotasjonen ? Mvh Egon Endret 21. mai 2009 av egon08 Lenke til kommentar
Kongen av Lassa Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Kan du ikke bare ringe eller sende en mail til personalavdelingen i firmaet du jobber for og spørre? De har svaret på slike spørsmål. Lenke til kommentar
egon08 Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Kan du ikke bare ringe eller sende en mail til personalavdelingen i firmaet du jobber for og spørre? De har svaret på slike spørsmål. Kunne kansje det. Men så er det dette med NAV da.... Forskjellig praksis rundt om i landet.... Tenkte jeg ville lufte dette for å høre på de forskjellige løsningene. For det som er hovedproblemet her er at pappaperm-ordningene er bygd opp for å støtte en 8-16 jobb. Da blir det mange tolkninger på hvordan dette skal løses. Eksempel 1: En kollega skulle ha 10 uker pappaperm i 2008, han fikk 5 to-ukers turer fri fra NAV, Dette tilsvarer faktisk 30 uker totalt (2-4-2-4-2-4-2-4-2-4). selvfølgelig med redusert lønn til maks et visst antall G. Eksempel 2: En annen kollega har pappaperm nå: Han fikk En tur fri. Dette tilsvarer 10 uker (4-2-4). Eksempel 3: En tredje kollega fikk for noen år siden denne løsningen (som jeg mener er den mest rette): 10 uker permisjon tilsvarer (10 x 37,5 timer = 375 timer), altså 375 timer permisjon. Dette tilsvarer (375 timer / 12 timer = 31,25 offshoredager). Dette tilsvarer ca. 4,5 uker. En rotasjon burde da bli seende slik ut: 2J-4F-2P-4F-2P-4F-1P-1J-4F (F=Fri, P=Perm, J=Jobb). Som du skjønner så er det mange tolkinger fra NAV, fordan finner jeg den korrekte ? Endret 31. mai 2009 av egon08 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå