Ericina Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg skal ha meg ny mobil nå pga en drukningulykke i et toalett. Og jeg har lenge hatt lyst på iPhone så den kom veldig høyt på lista siden jeg fant ut den har en helt ok pris etter at telenor begynte og selle den også. Noe som jeg er veldig gla for. Men jeg glemmer jo altid og ta med med min utgamle iPod Photo så jeg har jo aldri noen mp3 spiller med meg noen gang nesten selv om jeg altid kunne tenkt meg og høre på musikk. I og med at jeg kjører mye tog pga førstegangstjenesten så kunne jeg og tenkt meg en mobil som jeg kan se film/serier på. Derfor er jo LG'n veldig aktuell for den har jo støtte for minnekort. Men jeg liker veldig godt at iPhone er så rask og har så enkle og fine menyer. Men den har og større skjerm da, dermed er vel den bedre og se film på. Men Lg'n har jo mms og autofokus på kamera, som og er 5 mpix og det veldig bra siden jeg ikke har noe kamera fra før. Det er ting som gjøre mobilene forskjellige, og det er de tingen som gjøre denne avgjørelsen vanskelig for meg. Så jeg lurte bare på om noen her hadde noen erfaringer med begge telefonene eller LG'n? Trenger noe inputs siden jeg snart kommer til og handle :/ Hilsen Eric Lenke til kommentar
genser Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg ville sagt gå for iPhone. Prisen er ikke så forskjellig, men iPhone byr på et langt bedre grensesnitt, langt bedre musikkspiller og langt bedre nettleser. Du har også et gigantisk utvalg programmer og spill, for ikke å nevne tilbehør, som kan kjøpes i ettertid. Minuset er som du nevner kameraet. Arena er også langt mindre i overflaten og ligger bedre i hånda, synes jeg. Hvis du ikke skal ha med deg mer enn 16GB er jo ikke minnekort noe nødvendighet, da du får iPhone i denne kapasiteten også. Skal du bruke den til daglig videoavspilling må du beregne daglig lading. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 LGen er, som du toucher innpå, tregere og mindre elegant. Den har nok bedre kamera, men resten kommer til kort. Gå for iPhone. Lenke til kommentar
Ericina Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Takker for svar, men ja daglig lading ser jeg ikkke som noe problem om jeg skulel sett film eller diverse på den siden det kun hadde blitt på toget osv som jeg ikke kjører mer en 1 gang i uka da. Men jo tror nok jeg går for iphone egentlig siden jeg har prøvd andre sine og føler meg trygg på at jeg kan velge den siden jeg kjenner den fra før og vet at det er en bra telefon. Ikke som med LG'n at jeg bare velger en telefon uten og ha prøvd den, har brent meg på det før. Men blir nok bare 8 gig utgave siden pengene ikke gror på trær i det norske militæret. Men da får jeg bare takke for svar og si at vist det ikke kommer noen andre innlegg som sier noe annent så går jeg nok for iphone ja Lenke til kommentar
Newton Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Vær oppmerksom på at det med svært stor sannsynlighet kommer en ny og enda bedre iPhone i løpet av juni/juli, der et noe bedre kamera nok vil være en av forbedringene. Men siden din forrige telefon gikk rett i dass så skjønner jeg at du kanskje må ha en ny akkurat nå... Innebygget MMS-støtte vil du forresten få uansett om du velger den nåværende eller nye iPhone, siden dette er en del av iPhone OS 3.0 som kommer i sommer, og som også blir gratis tilgjengelig for alle eksisterende iPhones. Lenke til kommentar
Ericina Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Hmm ja det er et lite grubleproblem det der ja, om jeg skal gidde og leve med en utgammel nokia til den nye iphonen kommer og om den blir såpass dyr at jeg ikke kommer til og ha råd til den da :/ Men det var og et spørsmål om jeg skulle gidde og punge ut ca 800 mer for 8 gig ekstra når jeg har litt dårlig med penger :/ Er det noen som egentlig har fått for lite lagringplass på iphonen sin med 8 gig? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hmm ja det er et lite grubleproblem det der ja, om jeg skal gidde og leve med en utgammel nokia til den nye iphonen kommer og om den blir såpass dyr at jeg ikke kommer til og ha råd til den da :/ Er ikke usannsynlig at den nye (med bedre specs og sannsynligvis dobbelt så mye minne) vil koste omtrent det samme som den eksisterende. Men det var og et spørsmål om jeg skulle gidde og punge ut ca 800 mer for 8 gig ekstra når jeg har litt dårlig med penger :/ Regner med at den nye modellen vil komme i versjoner med 16GB og 32GB, og at 8GB utgår. Er det noen som egentlig har fått for lite lagringplass på iphonen sin med 8 gig? Jeg får i alle fall ikke plass til hele musikksamlingen min på en 16GB iPhone. Om du får for lite plass kommer jo helt an på hvor mye musikk og filmer du skal ha med til enhver tid, men siden du vil bruke den en del til film så er nok den største utgaven å anbefale uansett. Er jo kjekt å ha med seg litt utvalg når man er hjemmefra i lengre perioder. Lenke til kommentar
Ericina Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Hmm ja. Du har egentlig helt rett i alt du skriver, så jeg burde vel egentlig vente på den nye. Men har veeldig lyst på ny mobil nå og det med at jeg må enten bruken en utgammel 3310 eller en SE som bare såvidt kan ringe med siden den ble utsatt for et uhell på badet Men er det noen fastsatt dato for når vi kommer til og se den nye iPhone på det norske markedet da? Lenke til kommentar
genser Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Det er fortsatt bare rykter, den er ikke engang offisiellt presentert enda. Men, om ryktene stemmer, bør vi ha en ny iPhone i Norge mot slutten av juli. Lenke til kommentar
Ericina Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Tror nesten det bare blir til at jeg kjøper meg en 8 gig utgave nå så jeg får meg ny mobil jeg. Så da har jeg binding på 1 år så får jeg helelr se om jeg gidder og bryte bindinga for den nye som kommer eller om det blir til at jeg bare venter 1 år og ser på hva som er bra da Blir ivertfall en iPhone 3g på meg nå så snart jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå