simentp Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg har da tenkt og kjøpe en ny fiskestang i morgen, skal ha den til og fiske litt torsk,makrell sei og de ''vanlige'' salt-vanns fiskene. Slukvekt blir vell på 25g og oppover (ikke mer en 40g). Prisen jeg har tenkt på er fra 500-1000Kr, hva kan jeg forvente for dette? Er ingen pro fisker så trenger ikke så helt pro fiskestang Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) ... Endret 1. juli 2009 av fjellreven1 Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 er selv på jakt etter en ny fiskestang, komplett pakke.. skal brukes fra land og i båt.. sikkert mest båt.. ikke noe skikkelig hav fiske men får ofte fisk på rundt 10-12 kg... noen som har noen ide hva jeg burde kjøpe.. klarer vel å legge 2000kr på bordet for en pakke med stang og snelle.. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Tica er rimelige stenger som gir mye for pengene, har alltid kommet bra ut i tester med de ulike modellene. 9' el 10' er vel mest aktuelt. http://www.solvkroken.no/produkter/stenger...dinavia-l2.aspx Takk for tipeset får se nærmere på de, virker veldig interesange Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 skal brukes fra land og i båt.. sikkert mest båt.. ikke noe skikkelig hav fiske men får ofte fisk på rundt 10-12 kg... Ofte fisk på 10-12 kg - ikke værst ! Vanskelig å kombinere en god kastestang fra land også til bruk i båt, blir upraktisk. Mitt forslag blir å kjøpe en stang til hvert av formålene. Har allerede nevnt Tica som et greit valg i den rimelige enden, men legg mest penger i kastestanga. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 @toazty: Snellen kan du kombinere, enten det blir multiplikator eller vanlig haspel. Kjøp en båtstang til 4-500 også har du 1500 til et sett med kastestang og snelle. Haspel er lettest å kaste med da multi trenger litt trening, men multi er å foretrekke fra båt. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 har prøvd å kaste med en slik snelle som en kompis har på havstanga si. og den er ubrukelig, den står jo å ruller på stanga i 10 sek etter at sluken har falt i vannet og da floker det seg umennesklig mye.. for alt det jeg vet kan det være noe feil med den snella.. er selv vant med slike "vanlige" sneller. men tror kansje jeg tar til vett og kjøper 2 sett... begynner med havstanga , for skal ut til helgen å fiske litt.. noen tips ? vil vel egentlig holde meg under 1500kr for ei ei havstang med snelle.. 1000kr hadde vært optimalt Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Da ville jeg kjøpt ei stang på 8-9 fot og ei haspelsnelle som du kan kaste med. Gjerne med multifilamentsene da denne blir mye tynnere enn monofilament og dette gjør at du kaster lenger. Hvor dypt skal du fiske fra båt? Hvor i landet? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) vest norge , kyststrøk - haugesund og nordover kommer opp 120m er ikke uvanlig at jeg fisker på..( får som regel aldri fisk på den dybden, kun hai ) men som regel ligger det rundt 60-80m Endret 26. mai 2009 av toazty Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Jeg vet hva du skal velge: Burkley Lihgtning Run 15 - 40g. Det er en fantastisk stang som du kan kaste over 60 - 70 meter med hvis det er vindstille/medvind. 15 - 40g-versjonen er 9 fots. Du får den for mellom 500-700 kr. (ca). Her får du masse stang får penga! Jeg har den selv, og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den. Endret 27. mai 2009 av CS93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå