Gå til innhold

Nero krever Admin-rettighet ?

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke lov av Nero å brenne cd'er.

Meldingen Nero gir er:

"Under Windows NT4/2000 burn rights ar required by Nero to access cd recorders and cd-rom/dvd-rom driv es. Please ask your system administrator for a permission to use Nero."

På min PC er det kun 1 brukerprofil, og det er meg. (XP) Klikker jeg switch user er det kun min profil det er tilgang til, så jeg regner med at jeg da også er administrator.

I nero under File->Preferences finner jeg ikke den Security-tab'en help-filen henviser meg til.

Hvordan åpner jeg opp rettighetene til å brenne cd på min egen pc, når jeg selv er administrator og ikke får tilgang til overnevnte meny ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm. Probs.

Nå har jeg fiklet med det programmet 1 time.

Får ikke brenne. Samme feilmelding.

Jeg er administrator. Har laget noen kontoer i tillegg bare for å prøve. Ingen forskjell.

Stilt Burnrights på Kun administrator får brenne, alle får brenne og valgte grupper får brenne.

Likevel får ikke admin, gjester, eller valgte gruppe brenne.

CloneCD og ordinær WinXP-explorer brenning virker. Bare ikke nero.

Har reinstallert nero.

Ingenting funker. Det værste er at alt funket for noen dager siden.

XP professional. Nero 5.5.6.4.

Flere idéer ? Anyone ?

Lenke til kommentar

Noen som vet om dette er Nero-relatert eller XP-relatert ?

Det jeg tenker på er om jeg finner en eldre Nero-versjon, så vil ikke denne begrensningen inntreffe.

Likevel litt kjipt da hvis jeg vil investere i en Dvd-brenner, for da kan jeg ikke bruke Nero siden kun de senere versjonene har støtte for det.

Lenke til kommentar

Jeg svarer på mitt eget innlegg her i tilfelle noen andre søker på forumet etter samme problemstilling.

Nå har jeg løst mitt problem.

På den linken nevnt over, NeroBurnRights, finnes det også en fil som heter Nero RegistryChecker.exe.

Den filen ordnet tydeligvis en feiloppføring i mitt XP og nå kan jeg brenne igjen, selv uten Nero BurnRights.

Case closed !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...