Gå til innhold

Ny Bærbar Gaming PC til 10K, trenger hjelp og forslag

Anbefalte innlegg

God aften :D

Sitter nå foran min gamle bærbare skraphaug, og skriver til dere :thumbup:

Jeg trenger en bærbar PC, som kan dra spill som: Battlefield 2, Flight Simulator X, Empire Total War. Og lignende spill gjerne Crysis for den del! :p

Den skal også brukes til litt video og bilde redigering.

Også skal det ses en del filmer på den :dribble: Så det hadde gjort noe med Blueray

Men jeg trenger hjelp til å velge den riktige pc-en!

Hva burde jeg velge?

Hva er det beste tilbudet?

Budsjette mitt er på: 7500lr- 10000kr.

Beklager men kan ikke overskride det!

Og ja jeg hvet at man burde ha en stasjonær pc når det gjelder gaming med reiser ganske mye så derfor må det bli, Bærbar;)

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har godt inntrykk av kvaliteten til LG og Dell når det kommer til bærbare. Bærbare er ofte over dobbel pris for samme kraft, vil ikke kunne forvente å dra crysis uten smerter.

Utover de spesifikke modellene, har ikke peiling. På bærbare legger jeg vekt på vekt (pun intended), viftestøy, batteritid og skjermoppløsning. De nye LED skjermene (til Dell) ser lekre ut.

Lenke til kommentar

Hvorfor så det? Jeg kan nevne en del bærbare modeller innenfor budsjettet som takler de spillene på nokså høye innstillinger. :)

Multicom Compal KHLB2 (7850,-)

Denne har en LED-skjerm på 15,6" som holder TV-formatet 16:9 (oppløsning: 1366x768). Dette gjør den spesielt egnet til å se film på, selv om den ikke fullt ut støtter BluRay. Ytelsesmessig er den helt rå med 2,4GHz prosessor og Radeon HD 4650 skjermkort. Du burde velge 4GB minne, fordi dette er en billig metode for å forbedre ytelsen betraktlig på.

Det som er en smule spesielt med Multicom, er at de lar deg selv velge om operativsystem skal følge med eller ikke. Microsoft har lagt ut RC-utgaven av Windows 7 til alle brukere, gratis i et helt år (Last ned). Denne kan man enkelt brenne over på en DVD og så innstallere fritt på maskinen.

Legger til et bilde også!

i_592329.513x376!.jpg

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Takker for alle svar :innocent:

Agentspoon, veldig fin pc det der :yes:

Men hva burde jeg velge mellom:

INTEL CORE 2 DUO P8700 2.53GHZ 1066MHz FSB 3MBcache 25W

INTEL CORE 2 DUO T9400 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W

Nå tenker jeg på iforhold til om det er stoooor forskjell mollom de?!:ermm:

Siden den nederste er 1 000kr dyrere og da må jeg ta bort andre ting. Hva burde jeg velge???? :hmm:

EDIT: Det er bare å komme med andre forslag!

Endret av rubestee
Lenke til kommentar

Beklager dobbelposting!

Men jeg er ikke sikker på om jeg skal kjøpe laptop eller stasjonær gaming pc!

Men er dette bra specs til Flight Simulation X, Medal of Honor Airborn og Battlefield 2?

Intel® Core™ i7 prosessor

Stilrent kabinett i sort med 500W strømforsyning

Fra 3GB DDR3 1066MHz minne (3x1024)

Fra 1TB harddisk 7200RPM

20X DVD±R/RW DL brenner (Super Multi)

10/100/1000 Mbps nettverkskort

GeForce 9800GT 512MB

6 kanals HD lydkort

Minnekortleser som tar de aller fleste minnekort

8 x USB 2.0 porter: 6 bak, 2 front

Tastatur med lys og optisk gaming mus

Endret av rubestee
Lenke til kommentar

T9400 er ikke verdt den ekstra tusenlappen. Jeg tviler egentlig på at du får noe like bra til samme pris andre steder. Multicom er den eneste som jeg kjenner som kan tilby systemer uten OS, og derfor tjener du også en del på dette. Når det kommer til valget mellom bærbar og stasjonær, så må jeg personlig si at jeg forbinder bærbare med lette modeller (13,3" eller mindre). Disse har ikke like god ytelse som den modellen vi har sett på, men gir langt større mobilitet. Men siden du er på jakt etter en modell som du kan reise rundt med, men som likevel takler spill, mener jeg at Multicom PC-en er et godt valg. Den innfrir i stor grad til det du trenger den til.

Dersom stasjonær er mer aktuelt for deg, anbefaler jeg sterkt å bygge selv. Det finnes mange skritt-for-skritt guider og det er i grunnen ikke så vanskelig å sette seg inn i. Da får du mye større frihet til å velge det du selv vil (se klistret tråd for anbefalinger av komplette oppsett). Den maskinen du listet opp har en meget kraftig prosessor, men 3GB minne er kanskje litt lite i sammenligning. Definisjonen av "kraftig" GeForce skjermkort kan også henvise til mange forskjellige modeller, der noen er bedre enn andre. Jeg må rett og slett vite modellnummer og pris for å kunne hjelpe deg videre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...