Gå til innhold

Må jeg ha regskapsprogram?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et enkeltmannsforetak uten ansatte, og det vil bli et ganske simpelt regnskap uten alt for mange bilag.

Det eneste som vil skje er penger jeg bruker på deler ut og penger fra kunder inn.

Har tatt vare på alt av bilag hittil og synes det funker greit på den måten.

Orker ikke å begynne å styre med regnskapsprogram hvis jeg ikke må.

Lenke til kommentar
Jeg har et enkeltmannsforetak uten ansatte, og det vil bli et ganske simpelt regnskap uten alt for mange bilag.

Det eneste som vil skje er penger jeg bruker på deler ut og penger fra kunder inn.

Har tatt vare på alt av bilag hittil og synes det funker greit på den måten.

Orker ikke å begynne å styre med regnskapsprogram hvis jeg ikke må.

Du har juh inget krav att du må ha ett regnskapsprogram, men du måste föra en bokföring sen på vilken måte du önsker att göra detta är upp till dig.

exempelvis kan du ha en regnskapsförer som du bara skickar in allting till och en gång i året bara sätter upp bokslutet åt dig på den måten slipper du allt med papper =)

Lenke til kommentar

Det er ikke krav til regnskapsprogram, så lenge du har under 300 bilag i året etter det jeg har forstått. Du kan da godt føre i excel. Men, når du da kommer til selvangivelsen osv må du kunne splitte opp i ulike salgskontoer, osv som du finner i et regnskap. Jeg måtte i alle fall det. Og, når du kommer til mvaoppgjør (hvis du blir pliktig) er det greit å ha ført det skikkelig.

Lenke til kommentar

Jeg snakka med en regnskapsfører om fredagen og ble anbefalt å bruke et regnskapsprogram:)

Kan jeg lage fakturaer også med et sånn program? Eller må jeg ha det i tillegg?

Jeg ble anbefalt Mamut eller Datax program.

Jeg skjønner jo ikke noe av alle dem konto-kodene og det da. Hvor kan jeg lære det hen da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...