AssMan2003 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Har en ny HP 2230s hvor minnet bare får tildelt 64 mb minne fra maskinen. Da jeg skulle tildele skjermkortet mer minne i bios fant jeg fort ut at maskinen kom med en EKSTREEEEMT BEGRENSET bios. Den kom med en form for EFI bios (har aldri vært borti slik bios før), som tydeligvis er en bios som gir en fint interface, men som til gjengjeld er UBRUKELIG med tanke på valgmuligheter osv.. De biosene som finnes på HP sine sider er jo selvfølgelig av samme type, så hjelper ikke å legge inn de. Noen som vet hvordan jeg kan få tak i en ny bios til denne maskinen? Eventuelt få fjernet EFI, slik at det kan legges inn en standard bios som faktisk lar brukeren forrandre på instillinger? Takker for svar Endret 21. mai 2009 av AssMan2003 Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Du kan prøve å sende en mail til hp å spør etter en annen bios. Dette har reddet meg en masser ganger, å så vidt jeg husker er HP veldig hygglige når det kommer til slike problmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå