macthomas Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Hei Jeg er helt grønn på strøm og koblinger så da trenger jeg litt hjelp. Prosjektet går ut på at jeg skal montere en 50w solcelle på båten min og deretter lade opp 3 paralellkoblede bilbatterier. Jeg har legt til en bryter i tegningen (vedlegg) for jeg har hørt at batteriene vil tappe hverandre hvis de står paralellkoblet over lengre tid. Ut fra batteriene skal det monteres 2 - 3 lys og en 230v uttak. Er jeg helt på jordet nå eller? På forhånd takk for all hjelp.. Endret 21. mai 2009 av Then Lenke til kommentar
macthomas Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Kjøp besinmotor du hehe..det har jeg jo...eller diesel da...det er til alt det andre elektroniske i båten, samt at jeg driver med endel fotografering, så hadde vært fint å lade opp utstyr og mac underveis Lenke til kommentar
Winrace-12 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Kjøp besinmotor du hehe..det har jeg jo...eller diesel da...det er til alt det andre elektroniske i båten, samt at jeg driver med endel fotografering, så hadde vært fint å lade opp utstyr og mac underveis ja, men beklager har ikke noe erfaring innen solcelle ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå