anon12234 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Hei Jeg har fått et lite problem med laptopen min. Den kjører konstant på 1000mhz når den egentlig skal kjøre på 1600mhz med full hastighet. Dette er irriterende da jeg ikke klarer å kjøre 720P film uten at det hakker. Dette har jeg gjort: - Kjørt SuperPI med både CpuID og Rightmark CPU clock ultity oppe og den kjører gjennom hele testen på 1000 mhz. - Prøvd å slå av og på SpeedStep i bios uten hell. prøvd å klokke opp PC'n men det vil den ikke. - Temp ligger stabilt på ca 35-37 grader så problemet ligger ikke dær heller. - Mistenker at dette kom da jeg byttet RAM i pcen, den nye rammen er raskere enn den gamle så ser ikke at det skal være noe problem egentlig. - Satt strømalternativer til full ytelse Noen som har tips til hvordan jeg kan får den til å kjøre på 1600mhz?, gjerne konstant!. jeg bruker aldri batteri så kan like så godt ha full fres hele tiden. Legger ved Scrnshoot av CPU-Z. Slik står den gjennom hele SuperPi og mens jeg belaster pc fult med andre ting som filmer o.l..... Kan det være rammen min som ikke er kompatibel med korrekt Multipiler og FSB settings? Endret 21. mai 2009 av Henrik2k Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Har du prøvd uten noen programmer som styrer CPUen osv? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 jepp. pcen bruker nesten dobbelt så lang tid på SuperPi nå som den gjorde da jeg kjøpte den. Alle drivere er ok også Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Gå inn på oppgavebehandling og se om det er noen programmer som bruker mye CPU. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 niks, load ligger på rundt 10-15% med ett par progs kjørende..... er selve klokkehastigheten til CPU som er feil.... den skal kjøre på 1667mhz, men kjører på 999 Lenke til kommentar
ellsworth Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Kan vere vifta ved CPU'en som er dårlig\ødelagt. Hadde eit tilfelle hos meg der den ikkje gjekk rundt i det heile tatt, den klokka da sjølvsagt seg ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå