dePt Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Da sitter nok vi i samme båt. Følte rett og slett at jeg ikke hadde så mye å komme med i dag. I alle fal ikke av større poeng. Frykter dette kan bli tynt. Men nå er det vel ikke annet å gjøre enn å legge dagen i dag bak seg og se fremover mot onsdagen. Da venter nok et helvete. Jaja.. Edit: Kom noen innlegg i mellom. Var ment etter Sopass Endret 25. mai 2009 av dePt Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Skrev oppgave 1, artikkel, sammenligne ja vi elsker og den andre greia. Skrev 900 ord ca. Håper jeg står... Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Det går nok veldig bra. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg valgte samme oppgave, og omtrent samme antall ord. Jeg følte at jeg fikk skrevet en god artikkel, men håpet at jeg klarte å treffe oppgaven. Min besvarelse dreide seg ikke så mye akkurat konkret om "kulturmøter", men dreide seg mer om kulturforandringen fra før opplysningstiden fram til nå, kulturhomogeniseringen man ser i vestlige land, rasisme og innvandring og dets innvirkning på kultur, et cetera. Hva med deg? Jeg gikk inn på mye av det samme som deg. Jeg la kanskje mest vekt på hvilken rolle kulturmøter har hatt i utviklingen av samfunnet. Da kanskje spesielt med tanke på den europeiske ekspansjonen og den nordamerikanske kulturpåvirkningen i dagens samfunn. Lenke til kommentar
Xomg Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg valgte samme oppgave, og omtrent samme antall ord. Jeg følte at jeg fikk skrevet en god artikkel, men håpet at jeg klarte å treffe oppgaven. Min besvarelse dreide seg ikke så mye akkurat konkret om "kulturmøter", men dreide seg mer om kulturforandringen fra før opplysningstiden fram til nå, kulturhomogeniseringen man ser i vestlige land, rasisme og innvandring og dets innvirkning på kultur, et cetera. Hva med deg? Jeg gikk inn på mye av det samme som deg. Jeg la kanskje mest vekt på hvilken rolle kulturmøter har hatt i utviklingen av samfunnet. Da kanskje spesielt med tanke på den europeiske ekspansjonen og den nordamerikanske kulturpåvirkningen i dagens samfunn. Om oppgaven kan tolkes på en så åpen måte som jeg håper på, kan det ha gått ganske bra faktisk! Alt avhenger om hvor mye de vektlegger at jeg skulle konkret skrive om, eller komme med eksempler på disse "kulturmøtene", for det slet jeg med. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Opg 6 Skrev om i hvor stor grad globaliseringen på 1900-tallet påvirket hvordan vi møter andre kulturer idag, kontra hvordan det var på 1800-tallet (brukte vedlegget som eksempel). Konkluderte med at globaliseringen har ført til at vi er mer åpne for andre kulturer. Og det føler jeg egentlig var essensen i oppgaven. "Før var nordmenn så dumme og close-minded, mens nå er vi et land av mange kulturer.." Eller noe sånt! Det var egentlig en ganske åpen oppgave når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Dagen i dag bekreftet hvorfor jeg hater norskstiler Lenke til kommentar
EIFF Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Valgte oppg. 6, og skrev et 4 sider langt essay på 1650 ord. Likte egentlig ikke oppgaven helt, og er litt redd for å ha bommet delvis på den. Pleier å få 5-6 når jeg skriver essay, og håper på noe av det samme denne gang. Lenke til kommentar
siljeis Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Jeg valgte oppgave 2. Føler den første delen av oppgaven gikk veldig bra, den som omhandlet Aasen, Knudsen og tekstene i forhold til forestillingen om det norske. (Takk til den som skrev her inne at det var aktuelt, forresten, jeg copy pastet noe om det før jeg dro hjemmefra!) Når det gjelder drøftingen, derimot, er jeg redd den ble litt lite.. faglig. Hadde imidlertid en god skrivedag i forhold til formuleringer og ordvalg, så jeg håper det gikk veien! Som privatist må jeg si at oppgavene var rimelig simple. Glad for at jeg ikke har sittet med nesen i bøkene hele året Endret 25. mai 2009 av siljeis Lenke til kommentar
haarod Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Tok oppgave 2 jeg og. Jeg føler vel litt omvendt av deg. Jeg var mest fornøyd med del 2 av oppgaven. Men jeg syntes det var litt vanskelig å koble de oppgavene sammen i en tekst. Skrev ca. 1300 ord. Lenke til kommentar
siljeis Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg tror jeg landet på rundt 1200 ord. Hvor nøye var dere i forhold til kilder? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg var veldig nøye. Hadde eksamen i politikk på fredag så jeg fulgte samme oppsettet med forfatter, tittel, sidetall og hele pakken. Men det er vel strengt tatt ikke nødvendig. Jeg bare hadde litt ekstra tid Lenke til kommentar
siljeis Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Haha, jeg fulgte også politikkmodellen. Ikke at jeg hadde politikkeksamen, men jeg regner med at det er den samme. Førte til og med opp vedleggene for sikkerhets skyld. (jeg er forresten litt skuffet over at forumet ikke har en nerdesmiley.) Lenke til kommentar
siljeis Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hurra for meg, jeg brukte et dansk ord i overskriften min. Det kan til en viss grad anses for å være relevant, da, om jeg er litt heldig og sensoren catches my drift. (eh.) Lenke til kommentar
JUL Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Opg 6 Skrev om i hvor stor grad globaliseringen på 1900-tallet påvirket hvordan vi møter andre kulturer idag, kontra hvordan det var på 1800-tallet (brukte vedlegget som eksempel). Konkluderte med at globaliseringen har ført til at vi er mer åpne for andre kulturer. Og det føler jeg egentlig var essensen i oppgaven. "Før var nordmenn så dumme og close-minded, mens nå er vi et land av mange kulturer.." Eller noe sånt! Det var egentlig en ganske åpen oppgave når jeg tenker meg om. Jeg valgte samme oppgave som deg å skrev om det samme som du nevner: holdningner til andre kulturer og globalsiering. Det jeg følte var det vanskligste var å ta den teksten som utangspunkt, det hadde vært lettere hvis det bare sto møte mellom kulturer før og nå. Jeg skrev 4 sider vet ikke hvor mange ord det er (skrev for hånd) ingen andre som skriver for hånd? Lenke til kommentar
GidderIkkeFinneNavn Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg valgte oppgave 4 (å analysere reklamen) og tror egentlig det gikk ganske bra men stresset med å holde det under 1200 ord. skrev 1180 eller noe, for det ble sagt at skrev du over det satte sensoren høye krav til at det skal være verdt det. Det står jo i kunnskapsløftet at det er bedre at et svar er kort og konsist enn langt og utflytende.. På heldagsprøven min skrev jeg 1270 ord og da sa læreren at man ikke burde skrive så langt, men det gikk bra her fordi jeg skrev så bra så håper for dere som skrev over 1300 ord sin del at det var bra skrevet Ellers så gleder jeg meg til onsdagen (har nynorskeksamen) er ferdig for da er det ferie! Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Eg valte oppgåve 2. Skreiv cirka 1100 ord, og føler eg gjorde det halvvegs bra. Tenker eg skrev litt ganske subjektivt og eg kunne ikkje visa til nokon kjelder, og håper dette ikkje trekk ned så mykje. Åh vel. Sånn går det. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Til deg som gjetta på Blå Amazon. Var ikke lagt unna. Vr en tekst av Gro Dahle der Jeg valgte oppgave 4 i likhet med mange andre mediaelever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå