superinvestoren Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Knut Hamsun + Modernisme = Bankers Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hva er sjangsen for å stryke på norsk eksamen? Ahh faen har det i morra(som sikker alla andre har). Lenke til kommentar
dePt Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Knut Hamsun + Modernisme = Bankers Det er nok veldig sannsynlig ja. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Hvis dere ser gjennom eksempeloppgavene på udir.no (6 oppgavesett), så er det en "plankeoppgave" til hvert oppgavesett. Det er derimot mulig at man må skrive en faglig kortsvarsoppgave på rundt 250 ord, i tillegg til hovedteksten. Lykke til folkens Endret 24. mai 2009 av mathos Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg vil tro strykprosenten er mellom 5-15%. Det er ulike årsake til dette, for eksempel kan vedkommende ha unnlatt å oppgi kilder, skriver galt eksaminandnummer, bedriver plagiat, blir tatt for fusk på eksamen, eller rett og slett bommer på oppgaven. At det kommer en oppgave vedr. Knut Hamsun, kanskje mest relatert til nyromantikken, er nok nokså sikkert, ja. Men det vil jo komme 4-5 oppgaver i tillegg til dette, som antakelig favner andre læreplanmål. Lenke til kommentar
Theac90 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Nå vil jeg bare dø! Jeg kan ikke en dritt om knut hamsun.. noen som har noe å dele? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det vil uten tvil komme andre oppgaver. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Du får jo et vedlegg å ta utgangspunkt i, er jo ikke som om du må kunne 3 års pensum utenat for å ikke stryke... Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Ja, det skal temmelig mye til for å stryke, egentlig. Toeren sitter løst hvis man vipper; gjennomstrømning er sentralt i den norske skolen generelt. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hm, 12 og ikke trøtt. Lover ikke bra, ettersom jeg må opp tidlig for å rekke å kjøpe mat før eksamen. Lenke til kommentar
FridaE Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hm, 12 og ikke trøtt. Lover ikke bra, ettersom jeg må opp tidlig for å rekke å kjøpe mat før eksamen. Kjenner meg igjen der. Hvordan får man sove natt til eksamen uansett? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Selv er jeg aldri nervøs overfor eksamener eller prøver, men jeg våknet i firetiden i går. ^^ Lenke til kommentar
Woods Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Ey! Fint det er liv i folket! Noen som har tips til gode sider for å printe ut diverse maler? Tenker på oppsett til artikkel etc etc.. tenker meg at det kan være greit å ta med. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Ja, kom gjerne med tips folkens! Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Har hørt rykter om piratoppgave. Hva det innebærer aner jeg ikke, men printa ut om Piratebay-saken jeg. Lenke til kommentar
fredriker Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Har hørt rykter om piratoppgave. Hva det innebærer aner jeg ikke, men printa ut om Piratebay-saken jeg. kan jo være piratene i somalia det er snakk om ? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det er nok mer nærliggende med en oppgave rundt piratkopering enn Somalias piratbesatte befolkning. Ser ikke hvordan disse har noen kobling mot pensum, dog.. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Vi har hatt en stil om det tidligere i år, men om det er på pensumlista vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Har hatt mye om det moderne prosjektet i det siste, så er ikke helt blank om det skulle komme. Selv håper jeg på 2-delt oppgave, som åpner for litt kreativ skriving. Kåseri er alltid en slager. Lenke til kommentar
FridaE Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det er nok mer nærliggende med en oppgave rundt piratkopering enn Somalias piratbesatte befolkning. Ser ikke hvordan disse har noen kobling mot pensum, dog.. Det er jo masse greier om kunst i dagens samfunn i pensum, er det ikke det? Sånn sett passer piratkopiering inn fordi det ikke lengre må være en elitist-greie å ha tilgang til kunst. Men nå bare gjetter jeg. Det er hvertfall en type ting vi har snakket om i norsktimene våre. Fordi samfunnet styrer litteraturen, osv. Og en sak om Somalias pirater kunne jo også ha vært å få artikkel å tolke. Eller kåseri å gjøre retorisk tolkning av. Håper på den siste. Og selv om det er usannsynlig å misbruke pårørende av offer hadde det også kunnet vært interessant å skulle gi retorisk analyse av broren til han kapteinen sin tv-appell eller hva det nå var. Men det er jo lite trolig, som sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå