Gå til innhold

Mini pc til skole bruk


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny bærbar mini pc fordi den forrige bærbare fikk en skade. Jeg skal bruke denne pc som skole pc og da har jeg noen krav.

 

- Lett (Men det er vel egentlig alle) x)

- Bra skjerm (Kjenner en del andre som har små pcer som har utydelige skjermer og der ser man nesten ingenting)

- Bra trådløst nettverkskort (Det forrige kortet jeg hadde var Atheros AR5BMB5)

- Bra batteri tid

- Godt tastatur

- MAX 4000,-

 

Takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville ikke ha kjøpt meg en "netbook" til skolebruk i alle fall. Skjermen er liten, og tastaturet også, som gjør det mer knotete å skrive, noe jeg regner med du kommer til å gjøre ganske mye. Jeg ville anbefalt en maskin med 12-15 tommers skjerm, og i denne størrelsen så har maskinene vanligvis taster i full størrelse.

Lenke til kommentar

Uenig :wee:

 

En "netbook" passet utmerket for skole bruk. Maskinene er ultra portable, de er særs stillegående, de er sjelden tyngre en 1 kilo (med batteri) og de er prisgunstige med tanke på studenter. Selv har jeg en MSI Wind U120, er strålende fornøyd med denne. Skjermen er knall god, den har 160GB harddisk og 1GB minne, kortleser, kjempe godt tastatur, blåtann og selvsagt innebygget WIFI. Den 10" store skjermen er større en man tror. Bruker denne som en liten ekstra maskin når det trengs.

 

:)

Lenke til kommentar
Tenkte meg en liten pc fordi jeg vet at den er billigere og den er lettere å ta med! Det er jo ikke noe problem med lite tastatur, har hørt at en del netbooks kommer helt opp til 93% av sammme størrelse som et vanlig tastatur. :) Flere forslag?

 

Jeg har hørt/sett 95% ;)

Lenke til kommentar
Tenkte meg en liten pc fordi jeg vet at den er billigere og den er lettere å ta med! Det er jo ikke noe problem med lite tastatur, har hørt at en del netbooks kommer helt opp til 93% av sammme størrelse som et vanlig tastatur. :) Flere forslag?

 

Jeg har hørt/sett 95% ;)

Bevis? :whistle:

Lenke til kommentar
Tenkte meg en liten pc fordi jeg vet at den er billigere og den er lettere å ta med! Det er jo ikke noe problem med lite tastatur, har hørt at en del netbooks kommer helt opp til 93% av sammme størrelse som et vanlig tastatur. :) Flere forslag?

 

Jeg har hørt/sett 95% ;)

Bevis? :whistle:

http://www.hardware.no/artikler/asus_eee_pc_1000h/58176/2

 

"Taster og touchpad

Med sine 10 tommer lider også 1000H av det samme som alle nett-PC-er vi har sett til dags dato, det er ikke plass til et fulltastatur. Og tastaturet her er omtrent 95 % av normal størrelse. For de med små eller normale fingre, er det nok ikke så veldig merkbart, men for oss med potetfingre er dette et kraftig ankepunkt."

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...