Mata- Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Heisann Skal nå bytte ut min aldrende SE K810i og ser på disse to mobilene. Dessverre klarer jeg ikke velge hvem av de som passer meg best da de er så like og ligger ganske likt prismessig. Si ifra hvis det er noen andre mobiler som er aktuelle i samme prisklasse. Kriteriene mine er som følger: - Greit kamera ( har speilrefleks så det er ikke så viktig) - Mulighet for å håndtere dokumenter++ - Mulighet for å finne masse programmer og.l - Bra batterikapasitet - Bra nettleser - Mye funksjoner - Video ( bra skjerm) Vet at begge mobilene har mye av de samme funksjonene så det er jo derfor det er så vanskelig... Håper noen kan hjelpe/ komme med noen erfaringer! Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Nokia 5800 lett. Jeg syntes Km 900 er drit kjedelig phone. - Mulighet for å finne masse programmer og.l Da er det bare å glemme lgen, bruker lg sitt lukka programvare. Lenke til kommentar
Ericina Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Well jeg vil nå si at LG'n virker som en virkelig bra telefon og at vist man bytter til opera mini så er man sikkert kvitt problemet med tregt nett. Men skal du ha mulighet for mange programmer osv så vil jeg heller si at en iphone har jo muligheter for og ha mange rare programmer og ting da. Vist jeg ikke misforstod da.. Og vist du kjøper feks iphone med djuice abonementa så er den jo blitt i den samme prisklasse som de 2 der da Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Definitivt LG Arena den er jo helt rå og har faktisk et flott design og ser ikke ut som et barnelektøy av plast som 5800 gjør den er jo bare tragisk. Liker også at Lg har herdet glass som skjerm (ikke riper) pluss den mulig har det beste brukergrensesnittet som er laget. Jeg har virkelig sansen for LG Arena og hadde valgt den uten tvil ut i fra hva jeg har lest og sett av de begge, Nokia 5800 virker billig, kjedelig og når ikke opp spør man meg. http://www.mobilen.no/wip4/review/test-lg-.../d.epl?id=36488 Endret 21. mai 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
genser Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hvis kamera ikke er det viktigste, men du ønsker en telefon som har mye å by på og mye muligheter for ekspansjon og programvare er det ingen tvil om at det er 5800 XM du må kjøpe. Den er en god del billigere, spesielt med abonnement, er langt bedre på håndtering av dokumenter, synkronisering og slikt, samt kan bygges ut med et stadig økende utvalg av ordentlig smarttelefonprogrammer. Arena har stakkarslig Java-støtte. Arena har en helt elendig nettleser, så eneste håp for å komme deg på nett er Opera Mini, men det funker dog ganske bra Men det er klart at LG har et finere design, mer påkostet materialbruk og bedre touch-display. Likevel er innholdet ikke mye å hoppe i være for, og da er det greit å styre unna. Har du godt med penger så går du for N97, Omnia HD eller den kommende iPhone. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Er du ute etter funksjonalitet velger du 5800 (eller en annen smarttelefon), er du ute etter design velger du KM900. Det er svært begrenset hvilke muligheter man har med et lukket system utover den funksjonaliteten den blir levert med. Det finnes jo en del javaprogrammer, men disse er ofte langt unna skikkelige applikasjoner man får til en smarttelefon. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Vil bare nevne at elkjøp nettbutikk kjører helgetilbud på både LG Arena 3495,- og ikke minst HTC Touch Diamond 2 til 3995,- som bør være et godt alternativ til begge de to du vurderer... http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID= Endret 22. mai 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Tusen takk for alle svar Tror nok at jeg ender opp med Nokiaen siden LG har en såpass lukket plattform... Lenke til kommentar
ToMaTsSuPpA Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Tusen takk for alle svar Tror nok at jeg ender opp med Nokiaen siden LG har en såpass lukket plattform... Har selv kjøpt meg lg m900, å den er helt rå.. Tidenes beste touch skjerm, å har hatt mange telefoner iløpet av året.. Er en drøm å bruke. Solid bygge kvalitet å alt! Minusene er: av og til kan den henge seg litt opp/bruker litt lang tid å tenke, og kameraet er ikke så veldig godt å bruke når det er litt dårlig lys! MEN, blant mine beste kjøp! Lenke til kommentar
genser Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ta en kikk på Omnia HD så er fort skjermen på Arena litt mindre imponerende Men så skal det sies at prisen er ganske forskjellig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå