xelag1 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hei jeg kjøpte en My Book essential edition external hard driver i gård. Jeg har begynt å legge noen store filer på den og den har nå fyllt seg opp. Så nå er det 800 GB i gjenn. Problemet er at jeg alikavell ikke kan legge inn flere ting . Det står at harddisken er full og at jeg må slette noe får å legge inn noe annet. Metoden jeg bruker er å bare dra ting fra den ene 1TB harddisken over til min nye eksterne. Er dette feil ? Hjelp pleas Lenke til kommentar
KKake Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Fortell gjerne om hvilket OS og slikt du kjører, da blir det kanskje lettere å hjelpe deg. Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Fortell gjerne om hvilket OS og slikt du kjører, da blir det kanskje lettere å hjelpe deg. Visst jeg hadde hatt noen anelse om hva en OS var så skulle jeg jærne fortalt dere det Lenke til kommentar
siindre Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 OS - Operating System - OperativSystem - windows/mac/linux/etc Lenke til kommentar
arkael Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Fortell gjerne om hvilket OS og slikt du kjører, da blir det kanskje lettere å hjelpe deg. Visst jeg hadde hatt noen anelse om hva en OS var så skulle jeg jærne fortalt dere det ett OS er operativ systemet du bruker, for eksempel windows vista. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hvor stor er filen du prøver å overføre? Og hvor stor er filene du allerede har fått overført? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 [HINT] Man får beskjed om feil/full etc om man forsøker å kopiere over en fil større enn 4GB (alle eksterndisker kommer default med FAT32 filsystem). Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg har window xp pro. men tror det lille hintet løste problemet .. jeg har prøvd å overføre en del filer som ligger over 4 gb: ) funker det ivsst jeg tar halve filen .. også resten ? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Det beste er å formatere disken til NTFS. Da støtter den filer over 4GB. Det gjør man ved å gå inn på "Min Datamaskin", høyreklikke på harddisken, og velge "Formater", hvis ikke jeg tar feil. Endret 21. mai 2009 av KongKake Lenke til kommentar
siindre Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Er det ikke mulig å bare formatere HDD til NTFS så slipper man den problemstillingen? Noen andre får backe eller mocke forslaget mitt, vet ikke hva jeg snakker om.. Endret 21. mai 2009 av siindre Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 hmm 4 gb .. det kan da ikke stemme .. jeg har overført wow som ligger på 14 gb ... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Selv om det kommer til å bli kjedelig vil jeg anbefale deg å gjøre følgende: 1) Kopier tilbake det du allerede har flyttet over. 2) Formater den eksterne disken til filsystemet NTFS 3) Kopier det du vil over til den eksterne disken uten å bekymre deg for filstørrelser Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) takk Endret 21. mai 2009 av pipppipp Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 når jeg ser nærmere på formateringen så var harddisken alerede i mode ntfs Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Wow er kanskje på 14GB men det er spredt over mange filer som enkeltvis ikke er over 4GB. Så det stemmer nok, du har bare misforstått litt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Det er ingen eksterndisker som leveres preformattert med NTFS . Er det NTFS på den må du ha gjort det selv. Beste er å benytte convert kommandoen i cmd prompt med nosecurity svitsj istedet for å lage nu partisjon via diskbehandlig. Da unngår du ACL's satt i NTFS som forhindrer deg å benytte den på samme PC (hvis reinstallert windows) eller på andre PCer. convert x: /fs:NTFS /nosecurity x: = Bytt ut X til partisjons bokstaven til den eksterne Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Det er ingen eksterndisker som leveres preformattert med NTFS .Er det NTFS på den må du ha gjort det selv. Beste er å benytte convert kommandoen i cmd prompt med nosecurity svitsj istedet for å lage nu partisjon via diskbehandlig. Da unngår du ACL's satt i NTFS som forhindrer deg å benytte den på samme PC (hvis reinstallert windows) eller på andre PCer. convert x: /fs:NTFS /nosecurity x: = Bytt ut X til partisjons bokstaven til den eksterne Fikk ikke lest det siste før jeg nå er på 90 av Formateringen .. Poenget med at jeg kjøpte harddisken var så jeg kunne forflytte den til en annen pc .. er dette nå ett problem ? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Sålenge du ikke skal bruke den på Mac så er det ingen problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå