Fire^^ Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Pc'en min, ein dell xps m1530 slår seg av etter 10 minutter med spilling, temperaturen på grafikkkorte er 80-95 grader når eg spiller... hva kan vere feil? er slik på alle spill som krever litt Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Har den alltid vært sånn? Har du rensket den for støv noen ganger? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 om skjermkortet blir såpass varmt høres det ut som et kjøleproblem og den da slår seg av når den blir x antall grader for og forhindre skader på komponenter fra varmen. hvor gammel er maskinen og hvor lenge har du hatt problemet? Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) EivindS_ : har ikke vert sånn hele tiden, har ikke renset for støv, ville ikke åpne den for å musta garantien :!: cruzader: De forstår eg pc'en er snart 1 år... husker ikke hvor lenge de har vert sånn... men eg har satt noe under pc'en bak for at vifta skal få inn nokk luft men pc'en blir varm uansett.... Endret 21. mai 2009 av Fire^^ Lenke til kommentar
andybb Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Du mister vel ikke garantien om du åpner opp bak? Du må jo åpne opp bak hvis du skal bytte ram for eksempel, og det er jo ikke ulovlig? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Kjøp "trykkluft" på boks. Det er ikke luft men gass. Uansett, det får vekk støvet. Endret 1. juni 2009 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Du mister vel ikke garantien om du åpner opp bak? Du må jo åpne opp bak hvis du skal bytte ram for eksempel, og det er jo ikke ulovlig? er faktisk det vet hvertfall at Siba har det slik på PCene sine, skulle selv bytte minne på en PC jeg hadde kjøpt der, men jeg måtte betale dem for å gjøre det, eller så mista jeg garantien... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) er veldig forskjellig fra produsent til produsent hvor de setter sine grenser om de mener ta av ytterdeksel er ok eller ikke, samt verksted til verksted om de følger det 100% eller overser at du har åpnet den om ingen skade påført av den som åpnet. jeg ville kontaktet dell og høre hva supporten der mente, jeg heller mer mot defekt vifte enn støv siden ikke så veldig gammel. enten mener de det er defekt vifte og ber deg sende inn eller sender tekniker på døren (spørs på din serviceavtale), eller om de mener det er støv og ok at du åpner den få navn/internnr på den du snakket med. så om en rens ikke hjelper har du en person hos support og referere til spør verkstedet hvorfor maskinen har vært åpnet. Endret 21. mai 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 er nå ikke helt sikker på om det er vifta, fordi den starter opp når eg spiller, høres ut som ett jetfly xD Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hadde samme problemet med datan til dama, åpnet opp datan og støvsugde ut all støvet og vips så sluttet den å skru seg av og vifta skrur seg sjelden på ved vanlig bruk. Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Vifta på min XPS m1530 bråker også som et jetfly om jeg spiller mer krevende spill. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 er nå ikke helt sikker på om det er vifta, fordi den starter opp når eg spiller, høres ut som ett jetfly xD Behøver ikke å være så mye støv, på enkelte bærbare ( de fleste) legger støvet seg som en pute på kjøleribba, hvis du er nervøs for å åpne kan et raskt fiks være å blåse inn i utløpet for kjøleren, slik at du blåser støv puten bort fra ribba og inn i PC'en, men beste er klart å ta av dekkslet over og få det ordentlig bort. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 er nå ikke helt sikker på om det er vifta, fordi den starter opp når eg spiller, høres ut som ett jetfly xD Behøver ikke å være så mye støv, på enkelte bærbare ( de fleste) legger støvet seg som en pute på kjøleribba, hvis du er nervøs for å åpne kan et raskt fiks være å blåse inn i utløpet for kjøleren, slik at du blåser støv puten bort fra ribba og inn i PC'en, men beste er klart å ta av dekkslet over og få det ordentlig bort. Kødder du? Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Trikset overnfor gjorde susen for min PC. Hadde akkurat samme prob. Datakjeden i TRD blåser rein PC-en din med luftkompressor gratis. Vær forsiktig med å gjøre dette med privat, da noen gamle/billige luftkompressorer ikke har filter for å ta vekk fuktigheten i lufta. DVS. hvis den ikke har det blåser du fukt rett inn i hovedkortet, lite kult. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 er nå ikke helt sikker på om det er vifta, fordi den starter opp når eg spiller, høres ut som ett jetfly xD Behøver ikke å være så mye støv, på enkelte bærbare ( de fleste) legger støvet seg som en pute på kjøleribba, hvis du er nervøs for å åpne kan et raskt fiks være å blåse inn i utløpet for kjøleren, slik at du blåser støv puten bort fra ribba og inn i PC'en, men beste er klart å ta av dekkslet over og få det ordentlig bort. Kødder du? Nei, ser det stadig vekk, særlig når jeg får inn en pc som har stått på "gutterommet" med minimal støvsuging. Kjøpt kompressor, tørrfilter og blåsepistol nå. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Man skal aldri blåse støvet inn i laptopen. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Man skal aldri blåse støvet inn i laptopen. Når støvet ligger på Værst tenkelig sted og tetter vifta har du ikke mye valg hvis du ikke vil åpne, Kan ikke tenke meg noe verre sted å ha støv en tette kjølinga. Støv innpå elektronikken gjør ikke så mye i forhold, har demontert stasjonære PC'er fra Industri bedrift som var så fulle av støv det så ikke ut som kabinettet var åpnet i det hele tatt etter å ha tatt av deksel, og de virket ennå Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Man skal aldri blåse støvet inn i laptopen. Sier hvem? Forøvrig så stod det støvskyer ut alle åpninger på min PC i det lufta kom på.. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 utover det logiske at komponenter ikke liker støv har jeg sett endel tilfeller hvor det er blitt for høyt trykk og "tunellen" laptopper ofte bruker for lede luftstrømmen ut effektivt funker akkurat samme måte motsatt vei og viften tar kvelden av trykket. blåse støv innover i pcn gjør heller ikke at det forsvinner akkurat, slenger du rotet i en skuff er det fortsatt rot selvom du ikke ser det. Lenke til kommentar
sweaa Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Hei ! jeg har tenkt til å bestille min msi wind med 2GB installert minne, og 6 cellers batteri, med windows xp fra ps.no jeg vil at pc'n min skal gå så fort som mulig men det er noen programmer som jeg føler at jeg "må" instalere for mitt bruk, det jeg lurer på er hvordan tror dere at pc'n min vil fungere med disse programmene instalert? vil pc'n gå merkbart mye treigere? Disse er programmene: msn messenger spotify vlc - movie player avast - anti virus cc cleaner mozilla firefox winrar picasa 3 – bilde redigering stylexp utorrent Hvis dere har andre tilsvarende programmer som bruker mindre ressurser så kom gjerne med det:) håper på god tilbakemelding:) Endret 1. juni 2009 av sweaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå