toremolt Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg tenkte å skaffe meg en Acer 3810 Timeline når denne kommer inn på nettbutikkene, men jeg er litt usikker på hvilken prosessor jeg skal velge. Den de får først inn har SU3500 Solo Core prosessor. Den neste som kommer får SU9400 Duo Core prosessor. Prosessorene er identiske med unntak av antall kjerner. Spørsmålet mitt er, er det verdt å vente (vet ikke når SU9400 kommer) og betale ekstra for en Duo Core? Vil jeg merke noen forskjell i praksis? Jeg skal kun bruke PCen til surfing og å se film. Går ut fra at begge fint greier å spille av 1080p video, så jeg ser ikke helt behovet mitt for Duo Core. Noen kommentarer? Lenke til kommentar
transmogriff Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Såvidt jeg har skjønt er Duo-prosessorene bedre på multitasking, så hvis du er glad i å ha oppe mange programmer samtidig, vil du nok kunne merke forskjell. Video er jeg mer usikker på, Duo-versjonen kommer vel til å ha samme grafikkløsning som soloen, og det er jo den som tar mesteparten av jobben. Forøvrig har jeg lest flere steder at det også kommer versjoner med ATI 4330, men det er som vanlig stor forvirring om specs før maskinene faktisk er i butikken, så det må nok tas med en klype salt. Jeg har tenkt på samme maskin, men så oppdaget jeg Packard Bell Easynote Butterfly, som virker å ha omtrent samme specs, litt annen design bare (PB er jo eid av Acer), og ble veldig usikker. Har lest at tastaturet på Acer-en er så glatt og flatt at det er veldig lett å taste feil for en touch-skriver (som jeg selv er). Dessuten står det på PBs egne sider at Butterfly-en vil komme i 4330-versjon med hybridløsning i tillegg til en versjon med bare intel sin interne grafikkbrikke, noe jeg ser som i alle fall litt mer troverdig enn spekulasjoner på diverse teknologinettsteder. Hvor har du forresten snappet opp at Timeline kommer i 9400-versjon i Norge? Det var godt nytt! Lenke til kommentar
toremolt Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Takker for innspill! Er det med multitasking jeg og har hørt de er bedre på. Min nåværende PC har Core 2 Duo prosessor og Win 7, men det er vanskelig å si om det faktisk har noe å si. Jeg har oppe nettleser, messenger og eventuelt film på pcen samtidig, noe jeg tror den nevnte prosessoren burde greie like godt. At SU9400 kommer til Norge i 3810 er bare noe jeg har gått ut fra siden den ligger på Acer sine sider, men jeg vet ikke mer enn det. Takk for tipset om PB maskinen. Vet du noe om pris og lanseringsdato? Jeg finner ikke noe på PB sine sider om denne maskinen. Jeg er ikke ute etter noen kraftig grafikkløsning, siden dette som regel trekker mer strøm og genererer mer varme. Vet du hvordan dette er med ATI-løsningen? Lenke til kommentar
transmogriff Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Her er PBs egen presentasjon av Butterflyen: http://www.packardbell.no/filelib/NO/PDF/P..._s_final_NO.pdf Og her er noen bilder: http://www.electronista.com/articles/09/04...ell.134.laptop/ Det står den skal komme i salg mot slutten av juni. Pris har jeg ikke funnet noe info på, men regner med at den havner i samme klasse som Aceren. De er jo nesten identiske disse maskinene, eneste virkelige forskjellen er vel den hybride grafikkløsninga på PBen (som jeg har lest også skal være tilgjengelig i noen modeller av Aceren...) Jeg er også spent på hvordan ATI 4330-GPUen vil påvirke varme/batteritid, tiden vil vise! Nå står det jo på PB sine sider at tilgjengeligheten av de forskjellige modellene vil variere fra land til land, så sjansen er vel relativt stor for at vi aldri får se snurten av hybridmodellene her i Gnore. Merkelig at det skal være så vanskelig for butikker å kjøpe inn noen av hver modell... CPU i PBen er det heller ingen info om, annet enn at det er en CULV. Mest sannsynlig samme som i Aceren den også. Skjermen er en tidels tomme større enn på Aceren, 13,4". Lenke til kommentar
toremolt Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Ser ikke dum ut den nei! Tror jeg ser det ann til Aceren kommer inn til butikkene, men regner med at jeg blir så utålmodig at jeg bare kjøper den. Er så lei av dette kjernekraftverket jeg sitter med på fanget. Tiden for vise Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 I denne testen hos PC World Norge står det at Acer 3810T vil komme med dobbeltkjerne-CPU'en SU9400 samt hybrid grafikkløsning med både Intel og ATI GPU. ATI-brikken kan deaktiveres helt for å spare strøm + mindre varme når man f.eks. bare surfer og skriver. 3810T ser absolutt veldig interessant ut: http://www.idg.no/pcworld/article134978.ece Lenke til kommentar
kew22 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Noen som vet noe mer om eventuelle oppgraderte versjoner av 3810T, og når de kommer i butikkene her til lands? Vurderer sterkt å kjøpe en, men venter såklart til slutten av måneden mht. W7-oppdatering. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Noen som vet noe mer om eventuelle oppgraderte versjoner av 3810T, og når de kommer i butikkene her til lands? Vurderer sterkt å kjøpe en, men venter såklart til slutten av måneden mht. W7-oppdatering. De er nok ikke langt unna når Amentio og andre forhandlere nå har begynt å liste opp et par modeller med Core2Duo SU9400: http://www.amentio.no/SearchResult.aspx?q=kw:3810t+su9400 Lenke til kommentar
kew22 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Ville gjerne ha lest noen erfaringer fra 3810 eller 4810. Vurderer sterkt å gå til innkjøp av sistnevnte, lurer spesielt på hvordan den håndterer det å ha mange programmer oppe på en gang. Lenke til kommentar
ShiraShira Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hei, Jeg lurer på om noen vet om Acer Timeline 15,6" kommer med dobbeltkjerne og ikke bare med solo i norske nettbutikker? Det ligger flere ulike spesifikasjoner ute på acers hjemmeside, men jeg finner ikke noen til salgs ute på nettet, annet enn Solo. En annen ting jeg lurer på er om noen vet om grafikk-kortene ATi4650 og Mobile Intel® GS45 er gode nok for spilling, og hvilket av dem er i tilfellet det beste? Jeg må ha en PC som klarer fotoredigering, litt spilling og filmvisning, -helst under 8500 kr, men sliter med å finne noen jeg er fornøyd med.. Noe hjelp? Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hei,Jeg lurer på om noen vet om Acer Timeline 15,6" kommer med dobbeltkjerne og ikke bare med solo i norske nettbutikker? Det ligger flere ulike spesifikasjoner ute på acers hjemmeside, men jeg finner ikke noen til salgs ute på nettet, annet enn Solo. Her er en 5810T med dobbeltkjerne. Det står ingen leveringsdato, men den kommer vel snart siden de har listet den opp: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36159%3br:pg Lenke til kommentar
toremolt Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg har nå gått til innkjøp av en 3810T med Solo Core, og jeg har ikke vært så fornøyd med en PC noen gang. Stillegående, lett, kjapp til sitt bruk og en fantastisk batterilevetid. Faktisk opp mot 10 timer med surfing! Noen racer er den imidlertid ikke når den blir belastet, men 720p går fint. Kjenner en med 4810 som får 1080p til å gå med kun 30% prosessorbruk. Dette krever spesielle drivere slik grafikkortet blir bruk istedet for prosessoren, men det er iallefall mulig Jeg er ikke så ivrig på multitasking, så jeg vet ikke hvordan den takler det, men den fungerer iallefall utmerket til mitt bruk (surfing, chatting, film) Anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå