Brandes Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Som dere kan se på denne linken så tilbyr HiB(Høyskolen i Bergen) et realfagskurs for de som ønsker å komme inn på et ingeniørstudie, men som kanskje ikke hadde noen realfag på skolen og angrer seg. Jeg er i en slik posisjon, hvor jeg plutselig har blitt en smule usikker på framtiden. Jeg ser spesielt på etterspørselen i det norske jobbmarkedet hvor folk med en realfagsutdannelse er høyt etterspurt, og jeg tenker at det kanskje vil være fornuftig å studere til å bli for eksempel en ingeniør. Men det jeg lurer på er om jeg tar dette kurset i realfag (R1+R2+Fys1), vil disse gjelde som vanlige karakterer på vitnemålet mitt? Og vil jeg for eksempel kunne få muligheten til å søke inn på NTNU med dette forkurset? Poengene som kommer av disse fagene vil jo også bli interessante. Edit: Jeg fant en ny side med litt mer detaljert info. Her står det at, bestått realfagkurs kvalifiserer for opptak til ingeniørutdanning ved Høgskolen i Bergen, og kan også kvalifisere for ingeniørutdanning eller maritim utdanning ved andre høgskoler. Så dette gjelder altså ikke for NTNU? På NTNU står det jo at man trenger såkalt "ING4R2" som betyr at man må ha R1+R2+Fysikk1. Endret 21. mai 2009 av Brandes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå