chil Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 hei har tenk å "kjøpe" meg en bærbar Pc på elkjøp ha den i 30 dager å levere den tilbake.(bare for å teste å "eie" en bærbar) er det mye mas når man hever kjøpet? eller er det bare å ta me maskinen og kviteringen...? Lenke til kommentar
Amstel Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Nahh... ikke no problem å få levert den inn igjen så lenge alt er der i orginal embalasje. Men om en misbruker ordningen, blir en antagligvis "svartelistet" etter en stund. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 hei har tenk å "kjøpe" meg en bærbar Pc på elkjøp ha den i 30 dager å levere den tilbake.(bare for å teste å "eie" en bærbar) er det mye mas når man hever kjøpet? eller er det bare å ta me maskinen og kviteringen...? Du har bytterett, men ikke pengene tilbake rett vel? Det betyr at du får tilgodelapp eller muligheten til å bytte i ett annet merke med evt. mellomlegg (mellomlegg i din favør får du som tilgodelapp). Lenke til kommentar
smetho Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 hei har tenk å "kjøpe" meg en bærbar Pc på elkjøp ha den i 30 dager å levere den tilbake.(bare for å teste å "eie" en bærbar) er det mye mas når man hever kjøpet? eller er det bare å ta me maskinen og kviteringen...? Nei asså....det der blir for dumt. Det er rett og slett for frekkt. Forresten, hva ville skjedd med den varen etterpå? Hadde de vært frekke nok til å selge den igjen? En bra brukt bærbar....uten feil.... Lenke til kommentar
chil Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 nei jeg synes ikke det er frekt.. ikke etter jeg var der en dag å en av di ansatte anbefalte et g4mx200 kort til en som skulle ha en gaming skjermkort desuten så eier di ingen ATI kort why?? nei elkjøp suger pxxx Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Dette er fullt mulig. Du har 30 dagers full returrett, mot pengene tilbake eller i annet produkt om du ønsker. Dette gjelder alt du handler, bortsett fra software. Eneste kravet er at varen er i orden (i den befatning du kjøpte den) og at alt tilbehør medfølger. Det er heller ikke noe krav til originalemballasje. Selv om de selvfølgelig setter pris på at du har det. Produkter som kommer tilbake på 30 dagers retturrett selges på nytt, men ikke som nytt produkt. Det selges som et b-vare produkt til en litt redusert pris. Lenke til kommentar
chil Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Dette er fullt mulig. Du har 30 dagers full returrett, mot pengene tilbake eller i annet produkt om du ønsker. Dette gjelder alt du handler, bortsett fra software. Eneste kravet er at varen er i orden (i den befatning du kjøpte den) og at alt tilbehør medfølger. Det er heller ikke noe krav til originalemballasje. Selv om de selvfølgelig setter pris på at du har det. Produkter som kommer tilbake på 30 dagers retturrett selges på nytt, men ikke som nytt produkt. Det selges som et b-vare produkt til en litt redusert pris.' så det betyr at man kan kjøpe en PC bruke den i 30 dager levere den tilbake få alle pengene tilbake, kjøpe den på nytt me en gang til en redusert pris..... øhh.. Lenke til kommentar
FOXOR Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Over 500 kr får du pengene igjen. Under det får du tilgodelapp. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Så jeg kan gå dit, kjøpe meg en bærbar, levere den inn etter...28 dager, bytte den i en ny....og så gjenta hele prosessen? Det blir for dumt. Noen restriksjoner har de vel på det. Hva er disse? Greitt nok at Elkøp "fortjener det", men om naboen fortjener å få brent ned huset er man ikke unnskyldt om man tenner på Er fortsatt på kanten. Men for all del, man bør jo benytte seg av bytteretten en har som forbruker. Det jeg tenker er at om folk utnytter denne vil det kanskje gå ut over de som faktisk trenger den. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 er fullt mulig og utnytte elkjøp på 30 dagers saken, men i det siste så erre flere og flere som er blitt svartelista fra Dixson (eier av Elkjøp og Lefdal) disse personene får da ikke handle mere på verken Elkjøp, Lefdal, Dixson eller Elkjøps ElectroWorld i europa. Grunnen til at Elkjøp ikke har anet en nVidia kort er pga at Creative, som Elkjøp er eneimportør til skandinavia av, ikke har noe ATI basert kort. Elkjøp tror jeg neppe kommer til og ta inn noe anet merke, pga at de andre ikke kan levere til samme priser som Creative greier Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 så det betyr at man kan kjøpe en PC bruke den i 30 dager levere den tilbake få alle pengene tilbake, kjøpe den på nytt me en gang til en redusert pris..... øhh.. Tror det funker dårlig Det tar for det første litt tid før den blir satt til salg igjen, og når de ser at kjøperen er den samme som returkunden er de nok ikke spesielt happy for det. Lenke til kommentar
FOXOR Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 så det betyr at man kan kjøpe en PC bruke den i 30 dager levere den tilbake få alle pengene tilbake, kjøpe den på nytt me en gang til en redusert pris..... øhh.. Man kan i teorien det jah. Men det er jo stor sjanse for at non andre kommer deg i forkjøpet? Den blir jo hos retur/service en stund? Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Så jeg kan gå dit, kjøpe meg en bærbar, levere den inn etter...28 dager, bytte den i en ny....og så gjenta hele prosessen? Det blir for dumt. Noen restriksjoner har de vel på det. Hva er disse? Du kan ikke gjenta prosessen i det lange løp, du kan gjøre det høyst et par ganger, men de vil etterhvert lukte lunta. Poenget med 30 dagers returrett er din sikkerhet til å ha valgt rett produkt. Hvis produktet skulle avvike med selgers beskrivelse, eller du føler at du trenger noe bedre enn hva du lette etter i utgangspunktet. Selvfølgelig missbrukes dette, men det må de jo også ta høyde for når de tilbyr en så tøff garanti. Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Over 500 kr får du pengene igjen. Under det får du tilgodelapp. Det må være i din lokale butikk eventuelt. Elkjøp opererer ikke med tilgodelapp system. Om du leverer igjen en TV til 20 000 eller en kabel til 49 kroner så har du like mye rett på pengene tilbake. Lenke til kommentar
FOXOR Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jobber på en elkjøp eid elkjøp.. Vi gir vanligvis kunden tilgodelapp på ting under 500 kr. Viss kunden blir ufornøyd får han penger. alt over 20 000 setter vi inn på konto. Så folk ikke hvitvasker penger ut av firmaet sitt. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 En del butikker krever også et tilbakestillingsgebyr når du leverer maskinen tilbake. Der jeg jobber tar vi 600kr for å tilbakestille en maskin. Dette for å kjøre recovery, og for å forsikre oss om at maskinen er som ny. Lenke til kommentar
trikks Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Når det gjelder retur av PC, så er mann litt i grenseland!! Elkjøp har 30 dagers full returrett uansett! Men ved kjøp av pc med lisensbasert software, så er det faktisk ikke retur på softwaren.Elkjøp ser litt igjennom fingrene på dette området, men kan faktisk nekte retur ifølge loven! Det betyr at du bør ikke prøve å utnytte returretten på denne måten, når du da faktisk kan ende opp med å måtte betale noe. Når det gjelder elkjøps sine butikker så kan paksisen variere med tanke på tilbakebetaling. :wink: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Over 500 kr får du pengene igjen. Under det får du tilgodelapp. Det må være i din lokale butikk eventuelt. Elkjøp opererer ikke med tilgodelapp system. Om du leverer igjen en TV til 20 000 eller en kabel til 49 kroner så har du like mye rett på pengene tilbake. I følge kjøpsloven har man ikke rett på pengene tilbake, kun bytterett innen ett visst antall dager (30?). Evt. tilgodelapp. Om Elkjøp benytter ett system der du kan få pengene tilbake, så har de bedre service enn de er forpliktet til å gi. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 I følge kjøpsloven har man ikke rett på pengene tilbake, kun bytterett innen ett visst antall dager (30?). Evt. tilgodelapp. Om Elkjøp benytter ett system der du kan få pengene tilbake, så har de bedre service enn de er forpliktet til å gi. Forbruker har ifølge kjøpsloven ikke bytterett, med mindre dette er avtalt på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå