Gå til innhold

Bestillt en vare, mottatt 4.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har for en liten stund tilbake bestillt en vare fra en norsk nettbutikk. Når jeg hentet pakken på posten for noen dager siden, viste det seg at nettbutikken hadde sendt meg 4 stk av varen istedenfor en. Denne feilen regner jeg med at er på grunn av at produsenten sender ut varene i ekser på 4 og 4, og så har de glemt å splitte de hos nettbutikken. Pakken har forøvrig blitt plukket og pakket av to forskjellige personer, så hvordan ingen av de oppdaget feilen forstår jeg ikke, men men.

 

Spørsmålet mitt er da, hva er sannsynligheten for at nettbutikken oppdager dette?

Frister liksom litt å la de 3 som jeg fikk for mye da, ligge et tre-fire måneder for å se om nettbutikken kontakter meg, men så er det er spørsmål om min samvittighet kan overleve med at jeg ikke varsler nettbutikken.

 

Hvis jeg velger å la de ligge, vil jeg jo selvfølgelig innrømme at jeg har varene hvis de tar kontakt, og tilby å sende de tilbake ASAP, såfort jeg får betalt porto av de...

Endret av anymous
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet burde ikke være om selger finner dette ut, men heller hvordan TS moral og etikk er. Dersom du har fått en god oppdragelse hjemme, så tar du kontakt med selger og opplyser om at du har fått for mange varer.

 

Hvorfor spørre her? Her får du bare gnål tilbake om lov og rett; samfunnssnylteri, samvittighet og godt borgerskap.

 

Vet av flere som har fått flere varer enn hva de hadde bestilt, uten å ha fått noe mer pes fra butikk.

Da vet vi i alle fall hvordan din moral og etikk er.

Lenke til kommentar
Spørsmålet mitt er da, hva er sannsynligheten for at nettbutikken oppdager dette?

Hvis dét er spørsmålet, så vet jeg ikke hva denne tråden gjør i forbrukerrett, da dette ikke er et juridisk spørsmål.

 

Forøvrig, hvis dette er en vare det selges mye av, så er vel sannsynligheten relativt lav. Hvem som helst av kundene kan jo ha vært den "heldige".

Lenke til kommentar
Kommer an på hvilken vare det er og hvor organisert nettbutikken er.

 

Du burde forresten ikke lage slike poster hvis du ikke vil bli tatt, personer fra mer eller mindre alle store nettbutikker i Norge er innom her ganske ofte.

 

hehe, sjekk navn og antall poster til TS ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor spørre her? Her får du bare gnål tilbake om lov og rett; samfunnssnylteri, samvittighet og godt borgerskap.

 

Vet av flere som har fått flere varer enn hva de hadde bestilt, uten å ha fått noe mer pes fra butikk.

Tusen takk for at du gjør Norge til et dyrere land å bo i... tusen, tusen takk.

Lenke til kommentar
hehe, sjekk navn og antall poster til TS ;)

Joda, men blir for eksempel Netshop oppmerksom på dette så kan de vel sjekke om de har sendt ut 4 varer av samme type til en person den siste tiden.

Jeg vet hvilket annet brukernavn han går under ihvertfall :p Men kommer ikke til å sladre til webbutikken av den grunn. Det er ikke mitt ansvar.

Lenke til kommentar

tja, hvis nettbutikken ikke har et system for å fange slike feil under plukking/pakking så er det vel tvilsomt at feilen ligger registrert noen steder. Så plukkeren tar en boks med 4 istedenfor 1 fra boksen. Så registerer han på plukkelisten at han har tatt den ene som står der. Pakkeren ser at plukklisten stemmer overens med ordrene uten å dobbeltsjekke varene og TS får flere varer enn han skulle uten at det er registrert noen steder. Er det lite volum så kan man kanskje dedusere seg frem til hvem som har fått for mye, men det dukker nok heller opp som svinn i en lagertelling.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...