Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Nå ble jo grafen enda mer feil jo.. Den første grafen til Kaaz er den som viser det mest nøyaktig Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 det er med forutsetning at jeg handler nytt skjermkort da selvfølgelig time will show NETTOPP!! Og da ble det plutselig MYE dyrere enn 50.000 kr! Da har jo oppgraderingene underveis lønnet seg uansett da. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 det er det du tror ja. du har tydeligvis ikke fulgt med hva som skjer i framtiden. hva som er på vei Det er nok ingen her som har hørt om at vi snart bruker diamanter i datamaskinene (altså kretsene og alt slikt) pga det leder varme så vanvittig mye kjappere vekk og ddet leder så mye kraftigere strøm og lignende ingen her som har hørt om det??? tenkte meg det.. FORDI DERE FØLGER IKKE MED... DERE ER FOR OPPTATT Å DISKUTERE BULLSHIT det er med forutsetning at jeg handler nytt skjermkort da selvfølgelig time will show NETTOPP!! Og da ble det plutselig MYE dyrere enn 50.000 kr! Da har jo oppgraderingene underveis lønnet seg uansett da. hvordan da tenker du på? jeg kan godt kjøpe 5870 i dag men det yter for dårlig i forhold til mine krav så jeg venter til kraftigere skjermkort slik at det holder veldig mye lengre slik at jeg slipper å skifte ut om et par år etter det igjen... Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Øhm? Du er klar over at intel holder på med å utvikle fiber for intern kommunikasjon i datamaskiner? Fiber/Lys er det som kommer til å komme. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Øhm? Du er klar over at intel holder på med å utvikle fiber for intern kommunikasjon i datamaskiner? Fiber/Lys er det som kommer til å komme. det er jeg også klar over. noe som var i samme program som viste angående diamantene som skal brukes i pc framover dere har kjøpt 10 pc`er før den tid... jeg har kanskje kjøpt 2 pc`er (kanskje) Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 @DrHawkins,Vi ses igjen neste sommer på denne tråden når jeg oppgraderer. Da skal jeg oppgradere min billige mekke PC som jeg har satt sammen av deler for kr. 5500,-. Den kjører bare på 775-plattformen, men har en Quad som går på 3,6ghz. I likhet med deg har jeg en Nvidia 8800gts (eller gtx, husker ikke). Du slår meg på alt annet enn grafikk, støy og strømforbruk, men til mitt bruk er det fullstendig OK. Til neste sommer oppgraderer jeg med nytt HK, RAM og CPU med ca. 5-8 tusen. Da kommer den til å yte mer enn din dual Xenon og dermed holde i ti år til. For pengene jeg sparer kommer jeg til å kjøpe meg en 52" 3D TV, en iPad gen 2, en Samsung Galaxy II, en ny bærbar og en spillkonsoll til datteren min pluss en Nintendo 3DS hvis det er penger igjen. Gleder meg allerede. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hvordan gikk det med Vantage testen til 50k pcn din? Hvorfor raporterte du meg, kan ikke du stå for bullshitten din?? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Om noen vil bruke 50k på en pc i leve i drømmen om at det er billigere enn 15k og oppgradere et par deler annenhvert år er vel helt opptil de om de har pengene og bruke på det. Men som råd for og spare penger langsiktig er det rimelig hensides. Men hva er hele specs på 50k pcn din? Den i profilen antar jeg er gamle siden den har 1,5år gamle cpus samt koster "bare" ca 23k for hk+cpus+ram så rundt 4k for resten. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Det er greit for nå, men når Corporal Clegg kommer tilbake og vi eventuelt begynner å oppdatere tråden, kan dere da ta diskusjonen via profilen til hverandre? Det blir bare litt uoversiktlig med en slik hurtighløpende sidedebatt pågående på tvers. Endret 4. juli 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Jeg betalte 12 000 for en gamer med mulighet til å sette inn et ekstra skjermkort. Framtidsrettet, jada. Det jeg tenker på, er å ikke erstatte, men legge til komponenter. Betalte altså 12 000 for en gamer som yter så og si maks i alle spill og en fin overclock. AMD 1055T @ 4GHz 1.36V XFX 5870 @ 900/1300 Dette holder for min bruk i hvertfall 2 år, så kan jeg sette inn et 5870 hvis spill krever voldsomt mye mer enn i dag. Fikk også med på kjøpet en flott 24" LED 2ms som er mer enn stort nok for meg. Endret 4. juli 2010 av knutsen92 Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Det er greit for nå, men når Corporal Clegg kommer tilbake og vi eventuelt begynner å oppdatere tråden, kan dere da ta diskusjonen via profilen til hverandre? Det blir bare litt uoversiktlig med en slik hurtighløpende sidedebatt pågående på tvers. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1112389&view=findpost&p=15891776, se på datoen du Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg synes klokkeslettet var mer oppsiktsvekkende. Fint at du har startet allerede. Slenger inn et par anbefalinger: PSU Budsjett: OCZ ModXStream 500W, Corsair VX 450W, Cooler Master Pro M 500W Støyallergiker: Cooler Master Pro M 500W, Seasonic X-series 650W Entusiast: Corsair HX 850W Kabinett Budsjett: Antec Three Hundred, Fractal Design Define R2, Cooler Master Sileo 500 Gamer: Antec Nine Hundred Two, Cooler Master HAF 922 Entusiast: Corsair Obsidian 800D, Lian Li PC-P50R, Silverstone Fortress FT02 Støyallergiker: Antec Performance P183, Fractal Design Define R2 Kjøling Budsjett: Cooler Master Hyper 212 Plus Entusiast: Noctua NH-D14, Cooler Master V8 Bare noen få forslag. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Kan også legge til Corsair HX 100w og 750w på Entusiast, samt Chieftec Super Series 1000w modulær Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Da var psu, kabinett og "visdomsord"(denne gangen trykket jeg lagre innlegg ) oppdatert. EDIT: Hele HX-serien til Corsair er allerede der Endret 6. juli 2010 av Corporal Clegg Lenke til kommentar
Trixz Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Mange her som ikke liker DrHawk haha, sett igjennom 9sider lang bullshit fra han nå. Og det han kommer med er piss. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Mange morsomme svar her, ja For nøyaktig 1år siden bygde jeg meg en ny PC til ca 12 000. Intel i7 920 Corsair XMS3 1333 7-7-7-20 6GB Asus P6T Socket 1366 XFX Geforce GTX 275 896mb Zalman GS1000 Corsair HX750 PSU + 5 stk 120mm Noctua vifter Dette var en veldig bra PC som dro det meste av spill mer enn bra nok på den tiden. Jeg mener den FORTSATT er brukbar da jeg enda ikke har følt behov for å gjøre noe med den. Når ATI sin 6000 serie kommer så kjøper jeg meg nok en nytt skjermkort. Da vil PCen vare i minst 1,5år til. Da har jeg brukt til sammen ca 16 000 på en pc som har gjort en bra jobb i 2,5-3år. Vil nå si det er mye bedre enn å bruke 30 000 for å få noe som vil være like bra over samme tidsperiode UTEN oppgraderinger. Er godt mulig jeg kan ha PCen enda lenger også så lenge jeg bare bytter ut skjermkort en gang til og kanskje kjøper litt mer RAM. En 4kjerne som i7 920 vil vare en god stund før den MÅ byttes ut. Overclocking er et alterntiv også. De fleste spill vil nok kjøres best på 4kjerne CPU en god del år fremover. Dette er min mening. PS: Jeg vil ikke lage krangel sånn som en del her driver med. Går jo helt over stokk og stein virker det som, hehe. Endret 15. juli 2010 av Slettet-hCbNt6w4Pq Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Kan vell slenge med en anbefaling på Corsair H50 cpu kjøler da. Greit for folket som ikke kjører full vannkjøling, men som kanskje ønsker å overklokke litt. Endret 15. juli 2010 av o(O)phus Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Var jo egentlig innstilt på å la saken ligge død, men når jeg så denne pakken på Komplett gikk tankene umiddelbart til DrHawking, mens jeg lo rått. Komplett PC til 125 000 kroner. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 125k, og det der er hva de serverer? Jesus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå